Gå til innhold

Mange problembarn født i 1999?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236884858' post='4110773]

Ja, derfor er det tilfeldighetene som råder. Jeg tror neppe at trådstarter har rett i sine antakelser. Det er forskjell fra skole til skole, fra trinn til trinn.

Jupp. Men at barnerike kull har flere "problembarn" er vel ingen hemmelighet, all den tid det er flere å ta av.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

5

• laban

2

• Mrs D

2

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236884729' post='4110770]

Desverre så er barn med atferdsproblemer veldig overrepresentert i min eldste sønns kull. Det er veldig leit for alle parter. :-(

Du kan håpe på at de flytter.

De gjorde de i klassen til minsten, og klassen ble en helt annen, plutselig fikk elevene ro til å lære noe, men det var først i tredje eller fjerde klasse at de med adferdsproblemer flyttet, og før den tid, så flyktet lærene fra klassen, de søkte seg over til andre skoler og det var ingen lærere som ville ha klassen da de skulle begynne i tredje klasse.

Skrevet

Hos oss er det ikke slik, 1999-kullet er en kjempegjeng. Mange flere problemer blant 1998 og 2001-kullene ved vår skole.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tilfeldigheter. Sånt vi skje av og til, at det er en opphopning av et eller annet i en klasse eller et årskull på et sted.

candyqueen_83
Skrevet

Åh, jeg trodde det iom at det er det som er temaet i tråden.

Nei senvirkningene av Tjernobylulykken kan komme lang tid etter ulykken.

I vår omgangskrets har 6 fått påvist kreft i løpet av det siste året. En har gjennomgått kreftbehandling og er nå symptomfri, en døde i høst, en ble operert for 4-5 uker siden, en ligger på plliativ avdeling, en har en svært dårlig prognose og den siste vil ikke ha behandling, men bare la sykdommen gå sin gang.

Så kreftspøkelset har virkelig vist seg for oss, kanskje det er ettervirkningene at den radioaktive strålingen fra Tjernobylulykken og fra prøvesprengningene i nord på 50 tallet?

Huff, noe så grusomt :(

Gjest Ble veldig nysgjerrig jeg nå...
Skrevet

Har selv en datter med diagnose født i 1999, og bestevenninna mi sin datter (også født i 1999) har nettopp fått diagnose... I klassen til dattera mi er det et par adferdsforstyrrede elever...

Men hva er det du egentlig antyder med dette innlegget? Hvorfor skulle det være slik?

Skrevet

Det er mange barn som er født i 1999, vil jeg si. Da blir det flere i alle kategorier.

Skrevet

Jenta mi er født i 1999. Ett ADHD tilfelle i klassen. Ellers tror jeg klassen er veldig godt fungerende.

Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

Nyere forskning har vist at disse guttene uten unntak er avlet noen måneder etter Norge - Brasil i Marseille St.Hans-aften 1998. Gledesrus og annen rus har dårlig innvirkning på pappaenes bidrag. For én gangs skyld er det altså ikke mødrenes feil.

Min egen 1999-sønn derimot, er unnfanget bare noen timer etter at Drillos ble slått ut av Italia noen dager senere, så han er rolig og grei og veldig glad i pizza og pasta.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

Nyere forskning har vist at disse guttene uten unntak er avlet noen måneder etter Norge - Brasil i Marseille St.Hans-aften 1998. Gledesrus og annen rus har dårlig innvirkning på pappaenes bidrag. For én gangs skyld er det altså ikke mødrenes feil.

Min egen 1999-sønn derimot, er unnfanget bare noen timer etter at Drillos ble slått ut av Italia noen dager senere, så han er rolig og grei og veldig glad i pizza og pasta.

*brøler av latter* ;o)

Gjest Kayia
Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

Fantastisk teori - støttes! *LOL*

Gjest høstløv
Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

Haha

Gjest prust
Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

Ha-ha!!!!!

Det var en god forklaring! Tror min sønn er unnfanget omtrent da - eller i alle fall var sædcellen produsert i det øyeblikket!!!!

Tror selve unnfangelsen skjedde uka etter, ettersom jeg husker (vi dro på ferie) :-)

Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

En av de bedre teoriene ;-)

Som man spør, får man svar, hehe!

Gjest høstløv
Skrevet

Ha-ha!!!!!

Det var en god forklaring! Tror min sønn er unnfanget omtrent da - eller i alle fall var sædcellen produsert i det øyeblikket!!!!

Tror selve unnfangelsen skjedde uka etter, ettersom jeg husker (vi dro på ferie) :-)

Sædcellene blir produsert ca tre måneder før de blir brukt.

Bare som en liten tilleggsopplysning :-)

Skrevet

Sædcellene blir produsert ca tre måneder før de blir brukt.

Bare som en liten tilleggsopplysning :-)

''Sædcellene blir produsert ca tre måneder før de blir brukt.''

*hehe*

Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

*Hyler av latter*

Pass deg nå - det er garantert noen som tar deg alvorlig!

Skrevet

Det er pga. fotball-VM.

Det er _derfor_ guttungen liker fotball altså... Han er den eneste i familien (bortsett fra den ene tanta hans)

Sædcellen som ble til guttungen ble altså produsert av pappaen omtrent akkurat da Rekdal scoret?

(han er nemlig unnfanget i høstferien en gang...)

Gjest høstløv
Skrevet

Det er _derfor_ guttungen liker fotball altså... Han er den eneste i familien (bortsett fra den ene tanta hans)

Sædcellen som ble til guttungen ble altså produsert av pappaen omtrent akkurat da Rekdal scoret?

Sitat: "Sædcellen som ble til guttungen ble altså produsert av pappaen omtrent akkurat da Rekdal scoret?"

Akkurat da var mannen din sikkert opptatt av andre ting enn tanken på å produsere sædceller :-).

Skrevet

Antakelig. Han ligger vel litt på grensen når det gjelder Brasil- kampen, men han er godt innenfor VM totalt.

Når 1999-årgangen blir 10 - 15 år eldre, kommer norsk fotball til å oppleve en gullalder. Så får vi heller leve med at de kan være litt urolige på skolen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...