Gå til innhold

Middagslei

Anbefalte innlegg

Gjest Middagslei
Skrevet

Jeg er så lei - gidder knapt lage middag nå, fantasien og tiden strekker ikke til!

Jeg kommer hjem ca. 4, så må jeg prøve å mekke sammen noe mat kjapt - men hva? Og ikke for dyrt?

Har dere ideer til god middagsmat som ikke er for dyr eller tar for lang tid å lage?

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg ser stadig at folk skal ha billig mat. Men hva er billig mat?

Det er jo mulig å få tak i nær sagt alt unntatt russisk kaviar på 10-kronersmarked (OK, satt på spissen, da, men nesten!), men handler man bare på Meny blir selv Grandiosaen dyr.

Så - hva er dyr mat for deg?

Forøvrig: Mitt aller, aller beste tips er at du/dere planlegger menyen for ei uke om gangen. Skriv det opp et sted, på en lapp som henges på kjøleskapet eller noe sånt.

Handle så inn for den uka i en smell. Ved å planlegge får man f.eks. bedre utnytting av rester. Handler du på Coop, har de alltid en "ukens fisk" som er rimeligere enn den andre fisken. Kjøp litt ekstra, og ha kokt fisk på tirsdag og fiskegrateng på torsdag (eksempelvis). Fiskegratengen lager du da til på onsdag kveld, så det bare er å koke poteter, gulrot og varme gratengen.

OK - det var ikke dette du spurte om - beklager.

Gjest tinzytown
Skrevet

Det er jo mulig å få tak i nær sagt alt unntatt russisk kaviar på 10-kronersmarked (OK, satt på spissen, da, men nesten!), men handler man bare på Meny blir selv Grandiosaen dyr.

Forøvrig: Mitt aller, aller beste tips er at du/dere planlegger menyen for ei uke om gangen. Skriv det opp et sted, på en lapp som henges på kjøleskapet eller noe sånt.

Handle så inn for den uka i en smell. Ved å planlegge får man f.eks. bedre utnytting av rester. Handler du på Coop, har de alltid en "ukens fisk" som er rimeligere enn den andre fisken. Kjøp litt ekstra, og ha kokt fisk på tirsdag og fiskegrateng på torsdag (eksempelvis). Fiskegratengen lager du da til på onsdag kveld, så det bare er å koke poteter, gulrot og varme gratengen.

Meny har jo alltids First Price varer og de er jo billige og mange av de er gode.

Ukens fisk på coop, gjør at jeg ikke har spist fisk siden sommeren 2008..

Da jeg fant så store mark oppi der at det kræla seg over hele fiskestykket.

Så billig er ikke alltid best..

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Meny har jo alltids First Price varer og de er jo billige og mange av de er gode.

Slike ting kan likegodt skje med dyre varer det! Bør ikke være feil med fisken, kan være feil på frysebil under transport eller feil behandling ved omlasting eller levering.

Gjest ViViola
Skrevet

Huff, ingen god opplevelse, men jeg har litt vondt for å la hele Coop og Dagens fisk lide allikevel. Jeg har f.eks. fått ugreie varer til fullpris også, jeg, uten at jeg har latt det gå ut over hele butikken. :-)

First price er sikkert et alternativ, ja.

Gjest ViViola
Skrevet

Slike ting kan likegodt skje med dyre varer det! Bør ikke være feil med fisken, kan være feil på frysebil under transport eller feil behandling ved omlasting eller levering.

Nemlig.

:-)

candyqueen_83
Skrevet

Hjemmelagde burgere :o) Bare bland kjøttdeig med litt løk, ett egg, salt og pepper, og form til burgere. Gjerne litt store :o) Stekes i panna. Kan kjøpe hamburgerbrød ferdige, fåes også i grov variant.

Salatblader, tomat, agurk, løk og dressing, evt det man måtte ha lyst på. Nam!

Gjest Ciccacc
Skrevet

Jeg bor alene og synes det er greiere å handle i Meny enn de billige butikkene. De har små porsjoner som er mer økonomiske for så små husholdninger. De har mer utvalg og det gir meg større muligheter til å spise variert og sunt enn hvis jeg handler på Rimi eller Rema.

Pleier ellers å handle kjøttvarer i Sverige siden jeg drar dit innimellom. Er også flink til å spise opp rester og kaster ytterst sjelden mat. Har alltid poser med frosne grønnsaker liggende i fryseren, men bruker mest ferske grønnsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...