Gjest togli Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Minstemor blir fem i slutten av mai. Hun er lita for alderen (knapt 1 m høy) og har alltid brukt tohjulssykkel med støttehjul. For en uke siden fortalte hun at det var bare å ta av støttehjulene på sykkelen, for hun hadde lært å sykle på tohjulssykkel i barnehagen! Dette syntes vi hørtes litt snodig ut... Storesøstrene var både eldre og måtte trene endel før syklinga satt. Vi henta fram tohjulssykkelen hennes og tok av støttehjulene. Ungen satte avgårde og sykla som om hun aldri hadde gjort annet!! Ansiktsuttrykket til pappaen var ubetalelig og vi sto og måpte begge to!! Det var ei stolt jente som la seg i kveld Hvordan hun har lært seg dette er en gåte! Får ta en prat med barnehagen imorgen 0 Siter
AAA Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Gratulerer med sykkeljente! Det er gøy når de når sånne milepæler, sant? :-) Og så så stolte som de blir også, spesielt når de har storesøsken å sammenligne seg med. Snuppa her, som fyllte 5 år i forrige uke lærte å sykle i fjor sommer. Kjempestas, hun har sykkel med i barnehagen nesten hver dag. Hjelmen gror snart fast på hodet hennes. ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Gratulerer med sykkeljente! Det er gøy når de når sånne milepæler, sant? :-) Og så så stolte som de blir også, spesielt når de har storesøsken å sammenligne seg med. Snuppa her, som fyllte 5 år i forrige uke lærte å sykle i fjor sommer. Kjempestas, hun har sykkel med i barnehagen nesten hver dag. Hjelmen gror snart fast på hodet hennes. ;-) Ja, det er kjempegøy! De to eldste var 6 og 7 år gamle før de lærte å sykle uten støttehjul. Vi bor høyt oppe, så her er bare bakker å trene på, så ungene sykler egentlig ikke særlig mye før de kan sykle i bakker osv. Når vi syntes det var på tide å lære eldstejenta å sykle, så kjørte vi til søstra mi som bor på et flatt område Mellomstejenta er sta og målbevisst, så hun sykla rundt og rundt på terrassen vår helt til hun kunne det. Det kan nesten virke som minstemor bare fiksa det med det samme hun prøvde. Moro 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 *hehe* De kan å overraske disse små! ) Så morsomt! 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Oj, for en gledelig overraskelse! Og for ei flink jente! :-) 0 Siter
miia Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Så flink hun er! Lillesøster her i huset overrasket på samme måte; hun hadde også lært å sykle i bhg... De tohjuls-syklene der har brede, fine hjul og er supre å lære på... Og har du først lært å sykle, så... 0 Siter
nick Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 nick jr. gjorde akkurat likedan. Kom hjem (5år) fra bhg og ba meg ta av støttehjulene. Jeg tenket jeg skulle støtte han litt, men rakk det ikke før han forsvant bortover gata i full fart. De der tohjuls, "trehjulssyklene" er tydeligvis fine å trene på. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 hehe, så fantastisk! Det er så gøy når de mestrer nye ting! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Så flott da! ) Noen barn tar det lett, mens andre barn slik som guttungen trenger lang lang, og da mener jeg laaaaang tid på å få det til. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 He-he, så kjekt, da! :-) En venninnes sønn hadde bestemt seg for å sykle den dagen han ble 6 år. Han var ikke ivrig etter å sykle, løp heller ved siden av kameratene i steden for å øve, så mora hadde ikke noe tru på det der. Men - på kvelden på 6-årsdagen sin gikk han ut, tok sykkelen og syklet avgårde. Akkurat som han hadde sagt at han skulle. De vet fortsatt ikke hvor han lærte å sykle, for han var ikke i sykkelbransjen i barnehagen heller. Unger kan det de vil gjøre! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er mest imponert over at det går an å sykle nå - det ligger jo en meter snø! ) 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Pføy - er det mulig å sykle hos dere? Forskjell på folk ja:-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Kusina til gutta mine satte seg bare på sykkelen og sykla da ho var 5 år uten å ha øva først. Det bare satt med en gang, hehe, skulle tro ho aldri hadde gjort annet i hele sitt liv. Eldstemann her i huset hadde mamma'n ambisjoner for ettersom han hadde to eldre kamerater som kunne sykle da de var litt over fire. Så han sykla av gårde uten støttehjul da han var 3 år 5 mnd gammel, men han lært det først da jeg lot være å støtte han. :-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1236927780' post='4111083] Så flott da! ) Noen barn tar det lett, mens andre barn slik som guttungen trenger lang lang, og da mener jeg laaaaang tid på å få det til. De sykler ikke før de vil. Lillebror her hos oss var nesten sju før han bestemte seg for at nå var tida inne, og da hadde han et velt eller to og så var han i gang. Og da gikk det så det susa med en gang. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Min mor visste ikke at jeg kunne å svømme en gang, da jeg kom hjem og sa at jeg skulle være med på konkurransesvømming:-) Så barn lærer det utroligste og de lærer det svært raskt også. Artig med jenta di:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 De sykler ikke før de vil. Lillebror her hos oss var nesten sju før han bestemte seg for at nå var tida inne, og da hadde han et velt eller to og så var han i gang. Og da gikk det så det susa med en gang. Han ville, men turde ikke. Han er redd for ting han tror han kanskje ikke mestrer. Vi hadde mange ettermiddager ute med utallige knall og fall. Nå går det heldigvis bedre, og i år ser det ut som han har funnet gleden ved å sykle. I går kom snøen igjen, så sykkelen måtte parkeres igjen. 0 Siter
Mrs D Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1236932904' post='4111175] Han ville, men turde ikke. Han er redd for ting han tror han kanskje ikke mestrer. Vi hadde mange ettermiddager ute med utallige knall og fall. Nå går det heldigvis bedre, og i år ser det ut som han har funnet gleden ved å sykle. I går kom snøen igjen, så sykkelen måtte parkeres igjen. ''Han er redd for ting han tror han kanskje ikke mestrer. '' Høres ut som yngstemann her. Han også er slik. Men med mestring vokser heldigvis selvtilliten. :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 ''Han er redd for ting han tror han kanskje ikke mestrer. '' Høres ut som yngstemann her. Han også er slik. Men med mestring vokser heldigvis selvtilliten. :-) Heldigvis ) Håper bare snøen forsvinner igjen nå, slik at han kan få ut å sykle. Skal nemlig få seg ny sykkel i vår, så det medvirker jo til at han vil sykle ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.