Gå til innhold

FU: Har du smugspist påskesjokolade i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en gammel sjokolade. Den har jeg spist mye av, men mest som guttunge, husker den veldig godt fra 60-tallet:-)

Den er god og spiser gjerne en eller flere av dem.

Mmmm, det er en typisk kioskvare. Det hender jeg kjøper en sånn. Hobby er også god, faktisk mye bedre enn Troika .-)

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

32

• morsan

18

• mrxx

6

• pekkaline

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236931579' post='4111146]

Foreldrene mine digger sjokoladeflaskene... Hva produserer Anton, da?

Hr. Bergh er mest kjent for marsipanen sin. Han har f.eks. marsipanskiver, runde sådanne, med en plomme av f.eks. champagnejordbær overtrukket med tykk, mørk sjokolade. DET ER SÅ UTROLIG DEILIG!!!!

Også har han sånne egg, store marsipankuler med sjokolade rundt og et hardt lag med ett-eller-annet ytterst. NYDELIG!

Døh, bare løp og kjøp, sier jeg!

Skrevet

''Sjokolade hjelper jo mot alt; dårlig humør, vektnedgang osv.''

Den siste der, vektnedgangen, er man jo plagsomt utsatt for...

Hehe, ja.. ikke sant! ;-p

Skrevet

Jeg har ikke smugspist. Ble litt fristet av sånn marspipan-med sjokolade-med-strøssel- på i vinterferien, men jeg kjøpte ikke.

De lilla eggene kjøpte jeg i fjor, etter påvirkning herfra - men FY så kvalmende søtt :-((((((((

ALDRI MER!

Annen sjokolade er bedre ja. :-)

Skrevet

Hr. Bergh er mest kjent for marsipanen sin. Han har f.eks. marsipanskiver, runde sådanne, med en plomme av f.eks. champagnejordbær overtrukket med tykk, mørk sjokolade. DET ER SÅ UTROLIG DEILIG!!!!

Også har han sånne egg, store marsipankuler med sjokolade rundt og et hardt lag med ett-eller-annet ytterst. NYDELIG!

Døh, bare løp og kjøp, sier jeg!

Jeg løper ingen steder akkurat nå... det tør jeg ikke... *risikerer uhell*

Plomme i Madeira, eller noe? Er det Bergh, ja?! Enn Mon Cheri?

Jeg må finne Anton på nettet, og drømme i vei ;-)

Skrevet

Nei, jeg utsetter påskegodteriet til det faktisk er påske! Gleder meg _veldig_ til sjokoladeegg med melkekrem i så snart jeg får påskeferie! :-)

''Nei, jeg utsetter påskegodteriet til det faktisk er påske!''

Det er kanskje best. Påskegodis er ikke godt i månedsvis :-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236932056' post='4111162]

Jeg løper ingen steder akkurat nå... det tør jeg ikke... *risikerer uhell*

Plomme i Madeira, eller noe? Er det Bergh, ja?! Enn Mon Cheri?

Jeg må finne Anton på nettet, og drømme i vei ;-)

Plomme i Madeira er en annen - den er en god nr. 2.

Se forresten her: http://www.toms.dk/Default.aspx?ID=2331. En våt drøm, rett og slett.

(Faen, nå er det snart så jeg GÅR over grensa og kjøper!)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236931812' post='4111154]

Mmmm, det er en typisk kioskvare. Det hender jeg kjøper en sånn. Hobby er også god, faktisk mye bedre enn Troika .-)

Bedre enn Troika? Nå tuller du, skjønner at sykdommen gjør at du ikke klarer å tenke klart. Vi får snakkes når du er frisk igjen, eller så frisk som du kan bli da:-)

Skrevet

Uff ja! Jeg slukte en trepakning med påskemarsipanpølser med sånn kakestrø utenpå i går.

Noen som har noen gode slanketips? ;o)

Skrevet

Plomme i Madeira er en annen - den er en god nr. 2.

Se forresten her: http://www.toms.dk/Default.aspx?ID=2331. En våt drøm, rett og slett.

(Faen, nå er det snart så jeg GÅR over grensa og kjøper!)

Gomler du sjokkis nå? ;-)

Er det Anthon Berg som har Toms runde karameller med mørkt sjokoladetrekk? *godt*

En annen favoritt er Marianne-drops, men det er fra Fazer, tror jeg. :-)

Skrevet

Uff ja! Jeg slukte en trepakning med påskemarsipanpølser med sånn kakestrø utenpå i går.

Noen som har noen gode slanketips? ;o)

*knegg*

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236932946' post='4111178]

Jeg elsker krembananen! Det har jeg gjort siden jeg var liten, nammenam!

Det er en knallgod klassiker! :-)

Skrevet

Måtte du minne meg på dem?

**ser seg om etter nærmeste kiosk**

*s*

Skrevet

Bedre enn Troika? Nå tuller du, skjønner at sykdommen gjør at du ikke klarer å tenke klart. Vi får snakkes når du er frisk igjen, eller så frisk som du kan bli da:-)

Før kunne jeg spise Troika som knekkebrød, men nå har jeg funnet nye favoritter. :-)

Jeg likte forøvrig ikke sjokolade før jeg var 19 år :-) Før det likte jeg kun Nero, i den sjangeren.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236934814' post='4111205]

Gomler du sjokkis nå? ;-)

Er det Anthon Berg som har Toms runde karameller med mørkt sjokoladetrekk? *godt*

En annen favoritt er Marianne-drops, men det er fra Fazer, tror jeg. :-)

''Gomler du sjokkis nå? ;-)''

Nei, men jeg _vet_ at jeg kommer til å gjøre det snart. Sukk...

''Er det Anthon Berg som har Toms runde karameller med mørkt sjokoladetrekk? *godt*''

Vet ikke, karameller er ikke helt meg. Utrolig nok! (Men jeg spiser det hvis det ikke er noe annet i hus, da. Sukk.)

''En annen favoritt er Marianne-drops, men det er fra Fazer, tror jeg. :-)''

Drops er på hakket under karameller. Men det spises også. Marianne-dropsene er fra Fazer, ja, et selskap som produserer en sykt god mintsjokolade!!!!

Skrevet

''Gomler du sjokkis nå? ;-)''

Nei, men jeg _vet_ at jeg kommer til å gjøre det snart. Sukk...

''Er det Anthon Berg som har Toms runde karameller med mørkt sjokoladetrekk? *godt*''

Vet ikke, karameller er ikke helt meg. Utrolig nok! (Men jeg spiser det hvis det ikke er noe annet i hus, da. Sukk.)

''En annen favoritt er Marianne-drops, men det er fra Fazer, tror jeg. :-)''

Drops er på hakket under karameller. Men det spises også. Marianne-dropsene er fra Fazer, ja, et selskap som produserer en sykt god mintsjokolade!!!!

Mariannedrops: jeg trodde at dette var en tax-free-vare, fram til i fjor... hehe. Så viser det seg at Bunnpris selger disse dropsene. Dumt for meg, konsumet øker jo lett med flere 100%... ;-(

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236938284' post='4111239]

Mariannedrops: jeg trodde at dette var en tax-free-vare, fram til i fjor... hehe. Så viser det seg at Bunnpris selger disse dropsene. Dumt for meg, konsumet øker jo lett med flere 100%... ;-(

He-he, det smaker heller ikke så godt når man har det lett(ere) tilgjengelig...

(Det gjelder _ikke_ Anton Bergs Champagnejordbær, da. Dessverre.)

Skrevet

He-he, det smaker heller ikke så godt når man har det lett(ere) tilgjengelig...

(Det gjelder _ikke_ Anton Bergs Champagnejordbær, da. Dessverre.)

''Anton Bergs Champagnejordbær''

Jeg har tydeligvis ikke utforsket søtsakenes verden på profesjonelt vis. Det er store hull og gap i min kunnskap... *tar helga til hjelp* ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236929522' post='4111098]

*hehe* Jeg synes eggene er kvalmgode, og en annen sa i tråden her ;-) En smaksprøve går an, men det er så søtt at det nesten ikke er til å spise. :-)

Det må nytes sakte og over tid. Nytter ikke å maule det... Eller det er trikset for å ikke ha lyst på den mere for å si det slik ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...