Gjest Uheldig her Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Rar overskrift men. Jeg hadde et inngrep for snart tre uker siden. Tråden har desverre sluppet for tidlig og såret har grodd, men det glipper omtrent i hele sin lengde. Var hos legen som opererte og hun sa at hun ikke hadde sett dette før men at vi skulle se det an og ha en oppfølgingstime om tre måneder. Var det ikke grodd sammen ordentlig da så skulle vi snitte opp igjen og sy på nytt. Jeg synes det er tråkig å måtte inn til nytt inngrep igjen når jeg først har vært gjennom dette en gang, og jeg liker ikke helt det å bare se an ting uten å finne ut om det er noe å gjøre ved dette. Såret er et sted det holder seg fuktig og er et sted det ikke er lett å få lukket det utenom å sy. Men jeg bruker nå på eget initiativ sterk sårteip og teiper sårflatene sammen. Må skifte teipen flere ganger om dagen da. Men har dette noe for seg? Kan også denne sårflaten som ikke har lukket seg til nå lukke seg hvis jeg hjelper til med teip, eller må vi forvente at såret har leget seg "innvendig" slik at sårflatene nå ikke vil gro mot hverandre igjen? (det er tre uker siden rett over helgen) Noen med god peiling på slikt som kan guide meg her? Teiper som bare den jeg hvis det kan hjelpe, men det er vel ikke noe poeng å styre slik hvis det ikke har minste hensikt. (tenker jo på infeksjonsfare ol) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Taping er smart, slik at sårflatene ligger mot hverandre. MEN: Det er jo ikke helt vanlig det du beskriver. Etter 2 uker (som er en veldig vanlig frist for å fjerne sting) kan man se at såret er litt "sprikete" helt i overkant. Da anbefales det å tape, slik at såret spriker minst mulig og arret blir minst mulig synlig. Du skriver at såret er på et sted hvor det ikke er lett (mulig?) å holde det tørt, og det kan jo selvfølgelig være medvirkende årsak til at det gror sakte/ikke gror. Jeg hadde fortsatt å tape, jobbet med å holde det tørt - og krysset fingrene for at det ville gro. :-) 0 Siter
Gjest Uheldig her Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Taping er smart, slik at sårflatene ligger mot hverandre. MEN: Det er jo ikke helt vanlig det du beskriver. Etter 2 uker (som er en veldig vanlig frist for å fjerne sting) kan man se at såret er litt "sprikete" helt i overkant. Da anbefales det å tape, slik at såret spriker minst mulig og arret blir minst mulig synlig. Du skriver at såret er på et sted hvor det ikke er lett (mulig?) å holde det tørt, og det kan jo selvfølgelig være medvirkende årsak til at det gror sakte/ikke gror. Jeg hadde fortsatt å tape, jobbet med å holde det tørt - og krysset fingrene for at det ville gro. :-) "MEN: Det er jo ikke helt vanlig det du beskriver. Etter 2 uker (som er en veldig vanlig frist for å fjerne sting) kan man se at såret er litt "sprikete" helt i overkant. Da anbefales det å tape, slik at såret spriker minst mulig og arret blir minst mulig synlig." ....Her har jeg jo vært uheldig slik at tråden har røket for tidlig og det er vel det som gjør at det spriker nå tenker jeg. "Du skriver at såret er på et sted hvor det ikke er lett (mulig?) å holde det tørt, og det kan jo selvfølgelig være medvirkende årsak til at det gror sakte/ikke gror." ....Det var derfor jeg også håpet at kanskje sårflatene ville ha mulighet til å gro sammen igjen også, hvis jeg fortsatte å teipe. At siden det tar lengre tid der så er ikke løpet kjørt for min del i forhold til det å få sårflatene til å gro sammen igjen. "Jeg hadde fortsatt å tape, jobbet med å holde det tørt - og krysset fingrene for at det ville gro" ....Det er nok det jeg vil gjøre også Hvis jeg er flink en uke til så får vi se. Fikk 4 uker treningsforbud ol så da er det vel meningen at det om litt over en ukes tid skal være helt leget. Jeg får vel kanskje svaret på hvordan det har gått da. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 "MEN: Det er jo ikke helt vanlig det du beskriver. Etter 2 uker (som er en veldig vanlig frist for å fjerne sting) kan man se at såret er litt "sprikete" helt i overkant. Da anbefales det å tape, slik at såret spriker minst mulig og arret blir minst mulig synlig." ....Her har jeg jo vært uheldig slik at tråden har røket for tidlig og det er vel det som gjør at det spriker nå tenker jeg. "Du skriver at såret er på et sted hvor det ikke er lett (mulig?) å holde det tørt, og det kan jo selvfølgelig være medvirkende årsak til at det gror sakte/ikke gror." ....Det var derfor jeg også håpet at kanskje sårflatene ville ha mulighet til å gro sammen igjen også, hvis jeg fortsatte å teipe. At siden det tar lengre tid der så er ikke løpet kjørt for min del i forhold til det å få sårflatene til å gro sammen igjen. "Jeg hadde fortsatt å tape, jobbet med å holde det tørt - og krysset fingrene for at det ville gro" ....Det er nok det jeg vil gjøre også Hvis jeg er flink en uke til så får vi se. Fikk 4 uker treningsforbud ol så da er det vel meningen at det om litt over en ukes tid skal være helt leget. Jeg får vel kanskje svaret på hvordan det har gått da. Ah, jeg fikk ikke med meg at tråden hadde røket, jeg, men det er nok forklaringen. Tape godt, og for all den - hold treningsforbundet ved like. Håper det ordner seg! 0 Siter
Gjest Uheldig her Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Ah, jeg fikk ikke med meg at tråden hadde røket, jeg, men det er nok forklaringen. Tape godt, og for all den - hold treningsforbundet ved like. Håper det ordner seg! Prøver så godt jeg kan å ta det rolig, men det er ikke lett Har latt være treningen og sånn i allefall. Synd hvis dette må gjøres opp igjen, har betalt en del tusen for operasjonen selv, og selv om nytt inngrep sikkert blir rimelig/gratis for min del så hadde det beste vært at alt gikk bra nå denne første gangen selvsakt. Dessuten så er det jo en uke i meget stor ro, og resterende tre uker veldig forsiktig og det er jo ikke alltid så enkelt i forhold til jobb etc. Så jeg får teipe, og teipe og krysse fingrene som du sier for at det skal gå bra nå. Takk 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Prøver så godt jeg kan å ta det rolig, men det er ikke lett Har latt være treningen og sånn i allefall. Synd hvis dette må gjøres opp igjen, har betalt en del tusen for operasjonen selv, og selv om nytt inngrep sikkert blir rimelig/gratis for min del så hadde det beste vært at alt gikk bra nå denne første gangen selvsakt. Dessuten så er det jo en uke i meget stor ro, og resterende tre uker veldig forsiktig og det er jo ikke alltid så enkelt i forhold til jobb etc. Så jeg får teipe, og teipe og krysse fingrene som du sier for at det skal gå bra nå. Takk Huff da, det er jo enda kjipere når du har betalt hele kaka sjøl! Du må nå i alle fall ikke godta å betale for ny operasjon hvis det er de som har gjort for dårlig jobb med stingene. 0 Siter
Gjest Uheldig her Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Huff da, det er jo enda kjipere når du har betalt hele kaka sjøl! Du må nå i alle fall ikke godta å betale for ny operasjon hvis det er de som har gjort for dårlig jobb med stingene. Det gjenstår vel å se hvordan dette ender opp hvis ny sying. Legen lurte på om jeg hadde fulgt alle regler etc. mens jentene ute på kontoret mente det ikke var så uvanlig at stingene røyk. Det heter seg jo at etterkontroller etc i løpet av et år skal være gratis, jeg regner med at det lille inngrepet her blir gratis hvis det må utføres igjen utover sommeren. Jeg vil selvsakt stå på for at det skal være gratis for meg. Men jeg får teipe og teipe i mellomtiden og håpe at jeg slipper å gå gjennom det en gang til. Vil nødig styre så ille midt på sommeren (sjekktime i juni) og atter en gang styre i forhold til jobb/fri etc. Så jeg får krysse fingre 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 vet ikke om jeg forstod deg helt. Da jeg hadde keisersnitt første gangen (vertikalt snitt), var det en del av såret som det gikk betennelse i, som jeg måtte ta opp igjen noen uker seinere. Det grodde greit etterpå, da det betente ble tatt bort, og rene sårflater fikk gro sammen igejn. Men utrolig irriterende at ingen snakket til meg om taping av såret, og at jeg ikke skulle sole meg de to sommerene! 0 Siter
Gjest Uheldig her Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 vet ikke om jeg forstod deg helt. Da jeg hadde keisersnitt første gangen (vertikalt snitt), var det en del av såret som det gikk betennelse i, som jeg måtte ta opp igjen noen uker seinere. Det grodde greit etterpå, da det betente ble tatt bort, og rene sårflater fikk gro sammen igejn. Men utrolig irriterende at ingen snakket til meg om taping av såret, og at jeg ikke skulle sole meg de to sommerene! La oss si at det et snitt på 4 cm. Da dette ble sydd sammen så ble "endene" lagt mot hverandre som vanlig ved sying. Siden trådene har sluppet for tidlig her hos meg så ligger ikke hele sårflaten mot hverandre, du kan se på snittet at sårflaten "spriker" Hvis jeg teiper disse sårflatene mot hverandre så ligger de helt flatt og lager kun en tynn strek det det er gjort snitt. Tar jeg av teipen igjen så spriker snittet. Jeg har ikke infeksjon i såret, det er kun tråden som har sluppet for tidlig slik at jeg ikke nå har noe fysisk som holder sårflatene sammen hvis jeg ikke teiper. Lurer på om jeg kan "tvine" de to sårflatene til å sitte sammen/vokse sammen hvis jeg er flink med å teipe sårflatene sammen eller som såret er grodd såpass nå at flatene leger seg men ikke vil "klistre" seg sammen igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.