Gå til innhold

Sliter med øynene for tida

Anbefalte innlegg

Gjest øyet mitt
Skrevet

Jeg sliter med øynene mine for tida.

Når jeg våkner, enten for en toalett-tur på natta, eller på morgenen når jeg skal opp, er det litt vondt å åpne det ene øyet. Ikke alltid, men veldig ofte.

I tillegg er jeg veldig lys-sky. Og det varer gjerne hele dagen. På vei til jobb må jeg ofte lukke øyet igjen, orker ikke lyset eller sola. Myser masse.

Det er ikke noe særlig behagelig, og det har jo vart en stund.

Kan ikke se noe på øyet som er vondt, er ikke noe betennelse eller noe slikt som er synlig.

Er dette noe jeg burde ta med optiker eller lege?

Skrevet

Ja, det kan nesten se ut som det kan være noe sånt.

Men slik salve det står man kan ta, det må man vel få resept på av legen?

Jeg er plaget av det samme i perioder, og har da brukt Simplex øyesalve, og den er reseptfri.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/S/Simplex+%25C3%25B8yesalve_Ophtha_84225/89380.html

Jeg synes også at det hjelper å bruke slike dråper som man bruker ved tørre øyne, men salve har litt kraftigere virkning.

Gjest øyet mitt
Skrevet

Jeg er plaget av det samme i perioder, og har da brukt Simplex øyesalve, og den er reseptfri.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/S/Simplex+%25C3%25B8yesalve_Ophtha_84225/89380.html

Jeg synes også at det hjelper å bruke slike dråper som man bruker ved tørre øyne, men salve har litt kraftigere virkning.

Da skal jeg innom apoteket og kjøpe med den hjem, så håper jeg den vil hjelpe.

Tusen takk for gode råd

Skrevet

Da skal jeg innom apoteket og kjøpe med den hjem, så håper jeg den vil hjelpe.

Tusen takk for gode råd

Ja, det er ubehagelig å ha vondt i øynene, så du får bare prøve:-) Lykke til, og god bedring :-)

Gjest øyet mitt
Skrevet

Ja, det er ubehagelig å ha vondt i øynene, så du får bare prøve:-) Lykke til, og god bedring :-)

Takk for det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...