Gå til innhold

Er det jeg som er rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert noen som syns jeg er litt nærtagende med dette, men må bare høre andres mening om det er merkelig av meg å reagere på følgende lille "episode" forleden dag.

Jeg studerer jo for tiden, og har, inntil jeg finner en leilighet, flyttet inn på et kollegie (studentby) i byen hvor jeg studerer. Det er veldig mange unge mennesker som er mine naboer selvsagt.

En dag her for nylig kommer en av naboene hjem og forteller hun har skadet foten sin. Hun hadde problemer med å gå på den, og snakket om at hun egentlig skulle handle inn den dagen. Jeg kjenner henne ikke særllig godt, men jeg vet hvor kjipt det er å være alene, og ikke ha folk til å hjelpe i sånne situasjoner, så jeg ba henne skrive en liste, så skulle jeg handle for henne når jeg var ferdig for dagen

Det ble hun jo selvsagt glad for, hun skrev listen, og jeg gikk så ut og handlet. Brukte sikkert godt og vel en time på det hele. Jeg hadde kjøpt meg en sjokolade som det eneste til meg selv, den kostet åtte kroner.

Greit, dette ble veldig langt for et kort og irriterende poeng..men når jeg så kom tilbake, og hun ville gjøre opp, så hadde hun ikke akkurat med penger. Jeg ga henne en tier for lite tilbake, jeg hadde helt glemt sjokoladen som jeg kjøpte til meg selv.

Så sier hun, "altså, mener du så jeg skal betale for din sjokolade"? Jeg ble ganske paff egentlig, det var jo ikke det jeg hadde ment. Så jeg ga henne ekstra, så det endte med at hun skyldte meg penger...som jeg selvsagt ikke har fått tilbake...altså, jeg har gjort dama en tjeneste og jeg skylder henne for det...he he, noe er vel ikke helt som det skal være?

Hadde noen hjulpet meg med innkjøp ville jeg ikke krevet penger tilbake for en skarve sjokolade.

Jaja, jeg gjør ikke den dama en tjeneste igjen. Er jeg hårsår?

Skrevet

det skulle jo selvsagt være, jeg gjør henne en tjeneste, og hun skylder meg penger for det, ja, det ble surr...

Skrevet