Gå til innhold

Er det jeg som er rar?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Nemlig, hadde ikke forventet noe tilbake, men det ble så merkelig da jeg innså hvor viktig det var for henne å få hver eneste krone tilbake (og litt ekstra..). Er begynt å lure på om jeg er kommet til stadiet hvor jeg skal si "ja, ungdommen i dag du";)

Der har vi undskyldningen, hun er så ung at hun ikke ved at man skal være taknemmelig, når andre ufører tjenester for hende.

Og så må hun også undskyldes for, at hun ikke husker at give deg tilbage de penge, hun har fået for meget, fordi hun er så ung.

Vi som er lidt eldre må bære over med ungdommerne!

:-)

Skrevet

En gang smålig, alltid smålig;) Skal vel være glad for at en ikke er sånn. Men det er flere av de unge på kollegiet, som spør om de kan låne penger i ny og ne, du vet, småpenger egentlig, så man ikke kan si nei. Men jeg får dem ikke tilbake da...føler meg litt som nasjonalbanken for tida, og litt dumsnill:-/

Synes det er rart at folk ikke tenker på det - spesielt studenter som jo som oftest har dårlig råd selv.

Gjest høstløv
Skrevet

Du trenger ikke være flau på danskers vegne:-) Jeg tror folk flest har mer enn nok erfaringer - både med nordmenn og dansker - til å skjønne at den slags oppførsel er personavhengig og ikke nasjonsavhengig;-)

Da siger jeg tak på mine landsmænds vejne.

Skrevet

Nemlig. Det jeg kanskje hadde gjort som neste trekk var å stjele sjampo av henne,,, men, så hadde jeg fått så dårlig samvittighet og blitt så redd at jeg nesten måtte ha flyttet pga de imaginere konfliktene... Så ikke gjør det;-)

Ha ha, ja, det skulle tatt seg ut, nei, hun får ha shampoen sin for seg selv;-)))!

Skrevet

Der har vi undskyldningen, hun er så ung at hun ikke ved at man skal være taknemmelig, når andre ufører tjenester for hende.

Og så må hun også undskyldes for, at hun ikke husker at give deg tilbage de penge, hun har fået for meget, fordi hun er så ung.

Vi som er lidt eldre må bære over med ungdommerne!

:-)

Ja, før eller siden får hun vel en salve av en person som er mere framme i skoene enn meg...

Skrevet

Synes det er rart at folk ikke tenker på det - spesielt studenter som jo som oftest har dårlig råd selv.

Dårlig hukommelse hører ikke bare eldre til, ofte gjelder det mere for de yngre...

Mrs. Wallace
Skrevet

Dama var smålig og kjip, enkelt og greit.

Hadde noen vært så greie at de tilbød seg noe sånt for meg da jeg bodde alene, ville jeg gladelig rundet av i deres favør - det skulle bare mangle.

Aliza1365380759
Skrevet

Nei, det er hun som er en utakknemlig drittunge.

Skrevet

Eg hadde også tilbudt meg å handle, men hadde vært påpasselig med å gi tilbake riktig pengesum.

Men om eg hadde fått en tier for lite tilbake så hadde eg aldri ha nevnt det, da du hadde gjort meg en stor tjeneste og sannsynligvis glemt hele sjokoladen.

candyqueen_83
Skrevet

Eg hadde også tilbudt meg å handle, men hadde vært påpasselig med å gi tilbake riktig pengesum.

Men om eg hadde fått en tier for lite tilbake så hadde eg aldri ha nevnt det, da du hadde gjort meg en stor tjeneste og sannsynligvis glemt hele sjokoladen.

Samme her. Jeg er veldig nøye på å gi nok penger tilbake, men andre veien er det ikke like nøye.

Syns det var smålig av hun andre.

Skrevet

Samme her. Jeg er veldig nøye på å gi nok penger tilbake, men andre veien er det ikke like nøye.

Syns det var smålig av hun andre.

Ja, det var litt merkelig.

Gjest minnah
Skrevet

Jeg ville nok paset på å ha akkurat med penger, men temmelig uskyldig var det nå.

Nei, den dama kan du godt bare overse heretter, snakk om utakknemlig.. Du er mye mer omtenksom enn man noengang skulle kunne forvente av en "fremmed" ;-)

Skrevet

En gang smålig, alltid smålig;) Skal vel være glad for at en ikke er sånn. Men det er flere av de unge på kollegiet, som spør om de kan låne penger i ny og ne, du vet, småpenger egentlig, så man ikke kan si nei. Men jeg får dem ikke tilbake da...føler meg litt som nasjonalbanken for tida, og litt dumsnill:-/

Sørg for å aldri ha småpenger tilgjengelig, kun kort! Eller SI at du dessverre bare har kort... Dersom du regner sammen hvor mye alle disse småsummene blir, så tenker jeg du blir overrasket.. Kanskje det er du som ender opp med dårligest råd av alle.. :-)

Skrevet

Sørg for å aldri ha småpenger tilgjengelig, kun kort! Eller SI at du dessverre bare har kort... Dersom du regner sammen hvor mye alle disse småsummene blir, så tenker jeg du blir overrasket.. Kanskje det er du som ender opp med dårligest råd av alle.. :-)

Takk, herved er jeg kun med Visa, he he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...