Gå til innhold

Den legendariske Anne Brown er død

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften gjorde meg nysgjerrig ;)

Hadde du bare skrevet "Anne Brown er død", ville jeg ikke gått inn på tråden.

Nemlig! :-)

Jeg hadde faktisk akkurat dette i tankene da jeg tok inn ordet legendarisk:-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• candyqueen_83

5

• Bookworm

4

• 3stakk

3

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Har du ikke hørt om Gershwin??

*dåne*

;o)

Jeg har faktisk hørt navnet ;O) Men kan ikke helt plassere det nei. Hehe

candyqueen_83
Skrevet

...men du _har_ hørt Summertime, vel? ;-)

"Summertime, and the living is easy

fish are jumpin'

and the cotton is high

and your daddy's rich

and your ma is good looking

so hush little baby don't you cry..."

Ja, DEN har jeg hørt ;O) Og det er hvem som synger/har skrevet? Lol.. Føler meg litt lost her. Hehe

Skrevet

Jeg tenkte automatisk på Anne Brun, og fikk helt vondt i magen...

Skrevet

Ane Brun:-)

Skrevet

Uff, da, er heldigvis mer naturlig at en dame på nesten 100 dør:-)

Men selv om Ane Brun har hatt stor suksess de siste årene, kan hun neppe kalles "legendarisk".

Skrevet

Ja, DEN har jeg hørt ;O) Og det er hvem som synger/har skrevet? Lol.. Føler meg litt lost her. Hehe

*S*

Her kommer kortversjonen. Summertime ble komponert av Gerorge Gershwin, som en del av operaen Porgy & Bess.

I den aller første fremførelsen av operaen, hadde han Anne Brown i rollen som Bess. Anne Brown giftet seg senere med den norske skihopperen Thorleif Schjelderup.

Skrevet

Uff, da, er heldigvis mer naturlig at en dame på nesten 100 dør:-)

Men selv om Ane Brun har hatt stor suksess de siste årene, kan hun neppe kalles "legendarisk".

Det er sant, men utsikten til å bli det er i hvert fall god. Jeg liker stemmen hennes ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Kjenner absolutt igjen det du sier om ny musikk;-) Og det beste/verste er at jeg ikke kunne brydd meg mindre om at jeg ikke "følger med"! Jeg har blitt som foreldrene min var *hø hø*

Det er vanskelig å si hvordan en selv ville fremstått som 20-åring, ja, men jeg innbiller meg at jeg ville vært mer reflektert. Jeg var med i ungdomsparti og var med i masse studiesirkler og slikt, så NOE kunne jeg sikkert snakket om, men kunne kommet til kort på andre felter.

Men de fleste i programmet fikk såpass vidtfavnende temaer at de kunne vist seg mer reflekterte ved å snakke litt rundt temaet, ikke bli superstresset på at dette skulle være en "kunnskapstest".

F eks finanskrisen - der kunne nok noenhver av oss få problemer med inngående forklaringer på hvordan det henger sammen med subprime osv, men man kunne f eks snakket om at finanskrisen kan være en mulighet for mennesker til å sette pris på de nære ting, man kunne ha flettet inn dette med klimaet, eller snakket om noen man kjenner som rammes av at bedriften de jobber i er konkurs osv osv.

Og også med Nelson Mandela: Hadde hun bare visst LITT mer, kunne hun ha snakket mer generelt om frihetskamper, apartheid, rasisme etc.

Jeg tror jeg også hadde slitt med å føre en samtale om Nelson Mandela :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...