Gå til innhold

Hva hjelper mot hevelse?

Anbefalte innlegg

Gjest er såå hoven
Skrevet

Jeg ble operert for en liten ting igår. Idag er jeg såå hoven. Ser helt forferdelig ut. Jeg vet jo at det er vanlig å bli hoven men akkurat nå tenker jeg "herregud ville dette noen gang gå ned igjen!!!".

Noen som har noen gode kjerrigråd mot hevelse?

Skrevet

Hevelse etter operasjon kan jo indikere flere ting, feks blodansamlinger under huden, men det kan også indikere infeksjon. Hvis området der hevelsen er, er varmt og rødt og evt smertefullt, bør du ringe legen og forhøre deg om hva dette kan komme av. Egentlig synes jeg du skal ringe i alle tilfelle.

Fikk du ingen informasjon om at det kunne oppstå hevelser etter operasjonen?

Gjest er såå hoven
Skrevet

Hevelse etter operasjon kan jo indikere flere ting, feks blodansamlinger under huden, men det kan også indikere infeksjon. Hvis området der hevelsen er, er varmt og rødt og evt smertefullt, bør du ringe legen og forhøre deg om hva dette kan komme av. Egentlig synes jeg du skal ringe i alle tilfelle.

Joda jeg har fått beskjed om at jeg kom til å bli hoven så det kom ikke som noen overraskelse altså. Men akkurat nå tenker jeg vil det noen gang gå tilbake igjen, men det gjør vel mest sannsynlig det

Skrevet

Edit: Ser at du fikk beskjed om at hevelse kunne oppstå. Problemet nå er vel om det er normalt å få en slik enorm hevelse som du har fått. Ring og forhør deg, du.

I mellomtiden kan du kjøle ned området med en klut med kaldt vann. Legg kluten i en plastpose. Du kan også ha noen isbiter inntullet i den våte kluten, men da må du bare ha kluten på i korte intervaller, slik at du ikke pådrar deg frostskader i tillegg. Frosne grønnsaksposer innpakket i fuktige kluter kan også brukes, men temperaturen bør ikke være under 20 grader pga fare for frostskader. Og igjen; Korte intervaller, ca 2-3 minutt og deretter ta en pause fra nedkjølingen.

Gjest høstløv
Skrevet

Isposer, men det vel helst før det er blitt altfor hovent.

Skrevet

Arnica Montana C30. Kjøpes på apotek og fungerer utmerket (men best hvis det tas før operasjonen og rett etterpå).

Gjest er såå hoven
Skrevet

Arnica Montana C30. Kjøpes på apotek og fungerer utmerket (men best hvis det tas før operasjonen og rett etterpå).

Takk for svar. Jeg ble anbefalt å ta arnica dagen etter operasjonen så har tatt det noen ganger idag og skal fortsette med det i noen dager..

Gjest ViViola
Skrevet

Joda jeg har fått beskjed om at jeg kom til å bli hoven så det kom ikke som noen overraskelse altså. Men akkurat nå tenker jeg vil det noen gang gå tilbake igjen, men det gjør vel mest sannsynlig det

Vet du, jeg kan _garantere_ deg at hevelser går bort igjen. Ellers hadde jeg sett ut som en eneste diger hevelse, siden jeg har hatt en drøss med operasjoner og skader og you name it.

Så slapp av. Dette går bra.

Skrevet

Takk for svar. Jeg ble anbefalt å ta arnica dagen etter operasjonen så har tatt det noen ganger idag og skal fortsette med det i noen dager..

Supert! Jeg anbefaler folk å ta 3 dager før operasjonen - 1 gang daglig, og så 3-5 ganger daglig de første 3 dagene etter operasjonen. De neste 4 dagene etter operasjonen tar man 1-2 ganger daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...