Gjest sart liten film- og bokelsker.. Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Noen her som har sett den? Har lest boka, og har lyst til å se filmen. Vil se om jeg og filmmakerne er enige om hvordan Lisbeth Salander er :-) Det som gjør meg litt skeptisk, er at jeg er litt følsom når det gjelder vold, og voldtekt etc. i særdeleshet. Leste som sagt boka, og ser for meg at den scenen ikke er noe særlig hyggelig. Så på en skala fra 1 til 10 - hvor ille? Eller evt. sammenlignet med voldtekten av Jodie Fosters rollefigur i "De mistenkte"? Takknemlig for innspill... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Har ikke sett filmen, men om jeg husker bøkene korrekt skjedde ikke voldtekten før i siste boken? Ergo har du neppe noe å grue deg til år det gjelder akkurat det *S* (men nå er det en stund siden jeg leste bøkene, og handlingen gjorde ikke så uutslettelig inntrykk at jeg kan ha glemt en del fra første boken) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Har ikke sett filmen, men om jeg husker bøkene korrekt skjedde ikke voldtekten før i siste boken? Ergo har du neppe noe å grue deg til år det gjelder akkurat det *S* (men nå er det en stund siden jeg leste bøkene, og handlingen gjorde ikke så uutslettelig inntrykk at jeg kan ha glemt en del fra første boken) Voldtekten skjer i første boken, så her tror jeg du surrer litt :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Jeg, leste anmeldelsen av filmen, og den var like grotesk som boken, jeg greidde ikke å lese hele anmeldelsen engang. Jeg har lest boka. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Voldtekten skjer i første boken, så her tror jeg du surrer litt :-) Aha? Tenkte på mishandlingen fra han advokaten - var ikke det i siste boken? Men du har helt rett i at det er meget mulig jeg surrer - jeg blander bøkene egentlig litt sammen *s* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Jeg, leste anmeldelsen av filmen, og den var like grotesk som boken, jeg greidde ikke å lese hele anmeldelsen engang. Jeg har lest boka. Ligger anmeldelsen på nett? Husker ikke bøkene som veldig groteske, til det var vel handlingen for urealistisk og for mye eventyr. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Aha? Tenkte på mishandlingen fra han advokaten - var ikke det i siste boken? Men du har helt rett i at det er meget mulig jeg surrer - jeg blander bøkene egentlig litt sammen *s* Fortsatt første boken ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Fortsatt første boken ;-) Ah, en skulle tro jeg burde lese bøkene en gang til. Men dette er nok ikke en type bøker jeg leser mer enn én gang - selv om jeg da slukte dem :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Ligger anmeldelsen på nett? Husker ikke bøkene som veldig groteske, til det var vel handlingen for urealistisk og for mye eventyr. Leste anmeldelsen i en av nettavisene, her i denne uken. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Leste anmeldelsen i en av nettavisene, her i denne uken. Leste anmeldelsen på aftenposten.no, og den var hverken fryktinngytende eller imponerende - ingen teaser, akkurat. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg så filmen i går. Den var veldig bra. Men voldtektssenen var vond. Jeg har ikke sett den filmen med Jodie foster, så jeg kan ikke sammenligne. Dette er første gang jeg ikke har blitt skuffet over en film etter å ha lest bøkene. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Eg har ikkje lest boka, skal heller ikkje se filmen for eg er redd Aksel Hennie, Ane Dahl Torp eller Pia Tjelta er med (som vanlig). 0 Siter
Babette Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Eg har ikkje lest boka, skal heller ikkje se filmen for eg er redd Aksel Hennie, Ane Dahl Torp eller Pia Tjelta er med (som vanlig). Du tror altså at dette er en norsk film? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Du tror altså at dette er en norsk film? Svensk film med norske skuespillere? Bortsett fra 3 stykk, han som var med i "Så som i himmelen", ei ung svarthåra dame og en gamling (som var på Grosvold fredag). :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Eg har ikkje lest boka, skal heller ikkje se filmen for eg er redd Aksel Hennie, Ane Dahl Torp eller Pia Tjelta er med (som vanlig). Eh, det er en svensk film da:-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Leste anmeldelsen på aftenposten.no, og den var hverken fryktinngytende eller imponerende - ingen teaser, akkurat. 3Nei, men jeg likte ikke boken, og anmeldelsen var bare en oppsummering av innholdet i boka. Angrer egentlig på at jeg leste boka helt ut, for det mest groteske kom helt til slutt i boka. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.