Gå til innhold

"Menn som hater kvinner" - filmen

Gjest sart liten film- og bokelsker..

Anbefalte innlegg

Gjest sart liten film- og bokelsker..
Skrevet

Noen her som har sett den?

Har lest boka, og har lyst til å se filmen. Vil se om jeg og filmmakerne er enige om hvordan Lisbeth Salander er :-)

Det som gjør meg litt skeptisk, er at jeg er litt følsom når det gjelder vold, og voldtekt etc. i særdeleshet. Leste som sagt boka, og ser for meg at den scenen ikke er noe særlig hyggelig. Så på en skala fra 1 til 10 - hvor ille? Eller evt. sammenlignet med voldtekten av Jodie Fosters rollefigur i "De mistenkte"?

Takknemlig for innspill...

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke sett filmen, men om jeg husker bøkene korrekt skjedde ikke voldtekten før i siste boken?

Ergo har du neppe noe å grue deg til år det gjelder akkurat det *S*

(men nå er det en stund siden jeg leste bøkene, og handlingen gjorde ikke så uutslettelig inntrykk at jeg kan ha glemt en del fra første boken)

Mary Poppins
Skrevet

Har ikke sett filmen, men om jeg husker bøkene korrekt skjedde ikke voldtekten før i siste boken?

Ergo har du neppe noe å grue deg til år det gjelder akkurat det *S*

(men nå er det en stund siden jeg leste bøkene, og handlingen gjorde ikke så uutslettelig inntrykk at jeg kan ha glemt en del fra første boken)

Voldtekten skjer i første boken, så her tror jeg du surrer litt :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg, leste anmeldelsen av filmen, og den var like grotesk som boken, jeg greidde ikke å lese hele anmeldelsen engang.

Jeg har lest boka.

Gjest Elextra
Skrevet

Voldtekten skjer i første boken, så her tror jeg du surrer litt :-)

Aha? Tenkte på mishandlingen fra han advokaten - var ikke det i siste boken?

Men du har helt rett i at det er meget mulig jeg surrer - jeg blander bøkene egentlig litt sammen *s*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg, leste anmeldelsen av filmen, og den var like grotesk som boken, jeg greidde ikke å lese hele anmeldelsen engang.

Jeg har lest boka.

Ligger anmeldelsen på nett?

Husker ikke bøkene som veldig groteske, til det var vel handlingen for urealistisk og for mye eventyr.

Mary Poppins
Skrevet

Aha? Tenkte på mishandlingen fra han advokaten - var ikke det i siste boken?

Men du har helt rett i at det er meget mulig jeg surrer - jeg blander bøkene egentlig litt sammen *s*

Fortsatt første boken ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Fortsatt første boken ;-)

Ah, en skulle tro jeg burde lese bøkene en gang til.

Men dette er nok ikke en type bøker jeg leser mer enn én gang - selv om jeg da slukte dem :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Ligger anmeldelsen på nett?

Husker ikke bøkene som veldig groteske, til det var vel handlingen for urealistisk og for mye eventyr.

Leste anmeldelsen i en av nettavisene, her i denne uken.

Gjest Elextra
Skrevet

Leste anmeldelsen i en av nettavisene, her i denne uken.

Leste anmeldelsen på aftenposten.no, og den var hverken fryktinngytende eller imponerende - ingen teaser, akkurat.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg så filmen i går. Den var veldig bra.

Men voldtektssenen var vond. Jeg har ikke sett den filmen med Jodie foster, så jeg kan ikke sammenligne.

Dette er første gang jeg ikke har blitt skuffet over en film etter å ha lest bøkene.

Skrevet

Eg har ikkje lest boka, skal heller ikkje se filmen for eg er redd Aksel Hennie, Ane Dahl Torp eller Pia Tjelta er med (som vanlig).

Skrevet

Eg har ikkje lest boka, skal heller ikkje se filmen for eg er redd Aksel Hennie, Ane Dahl Torp eller Pia Tjelta er med (som vanlig).

Du tror altså at dette er en norsk film?

Skrevet

Du tror altså at dette er en norsk film?

Svensk film med norske skuespillere?

Bortsett fra 3 stykk, han som var med i "Så som i himmelen", ei ung svarthåra dame og en gamling (som var på Grosvold fredag).

:-)

Skrevet

Eh, det er en svensk film da:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Leste anmeldelsen på aftenposten.no, og den var hverken fryktinngytende eller imponerende - ingen teaser, akkurat.

3Nei, men jeg likte ikke boken, og anmeldelsen var bare en oppsummering av innholdet i boka.

Angrer egentlig på at jeg leste boka helt ut, for det mest groteske kom helt til slutt i boka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...