3stakk Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 ...i regninger altså! Frem til påske blir det ukedoser på all handling, og når pengene nå er låst merker jeg kjøpetrangen veldig sterkt. Pussig i grunn, for det er ikke noe spesielt vi må ha. Det er omtrent som å være på slankekur. Den kaka man aldri tenker på ellers, virker med ett så fristende… *sukk* 0 Siter
Elis31 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Ja, det er ofte sånn i begynnelsen. Men tror at man bare må fokusere på nytelsen å gjøre det riktige økonomisk, og kose seg over den. Og kanskje finn frem til de gratise gleder. Som ting man allerede har, biblioteket som er gratis. Nyte en film man allerede har i hylla, eller kanskje litt musikk, eller tv-en. Eller bake boller...Gå en tur... Ja hva som helst. Bare nyte og være tilstede i nuet =) 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har hørt mars er den verste måneden... i går klaga mannen min over at vi har faktisk over 40000 i utgifter denne mnd så hele utgiftskontoen blir bunnskrapt denne måneden! Ugh! Strømregning, årsavgift for bil osv har mye av skylden. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 og det med kjøpetrang ja.... vet du, jeg merker at jeg får mer kjøpetrang og sløser mer når jeg egentlig har dårlig råd. Når jeg har god råd kniper jeg hardere rundt pengene.... merkelige greier. burde jo vært omvendt. kanskje kjøpemanien er en slags trøst eller benektelse... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 og det med kjøpetrang ja.... vet du, jeg merker at jeg får mer kjøpetrang og sløser mer når jeg egentlig har dårlig råd. Når jeg har god råd kniper jeg hardere rundt pengene.... merkelige greier. burde jo vært omvendt. kanskje kjøpemanien er en slags trøst eller benektelse... ''...vet du, jeg merker at jeg får mer kjøpetrang og sløser mer når jeg egentlig har dårlig råd.'' Det gjør eg også, eit merkelig (og irriterende) fenomen egentlig. 0 Siter
Gjest Ciccacc Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har hørt mars er den verste måneden... i går klaga mannen min over at vi har faktisk over 40000 i utgifter denne mnd så hele utgiftskontoen blir bunnskrapt denne måneden! Ugh! Strømregning, årsavgift for bil osv har mye av skylden. Tror ikke jeg har fått regning for årsavgift på bil enda. Skal den også komme i mars? Jeg er alene og har utgifter denne måneden på over 30000 kr. Jeg merker ikke nødvendigvis mere til kjøpetrang når jeg har lite penger, men den er mere plagsom og irriterende da. 0 Siter
3stakk Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 Tror ikke jeg har fått regning for årsavgift på bil enda. Skal den også komme i mars? Jeg er alene og har utgifter denne måneden på over 30000 kr. Jeg merker ikke nødvendigvis mere til kjøpetrang når jeg har lite penger, men den er mere plagsom og irriterende da. Betalingsfrist 20. mars, kr 2.740,- pr. bil 0 Siter
3stakk Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 Jeg har hørt mars er den verste måneden... i går klaga mannen min over at vi har faktisk over 40000 i utgifter denne mnd så hele utgiftskontoen blir bunnskrapt denne måneden! Ugh! Strømregning, årsavgift for bil osv har mye av skylden. Oi, tror ikke jeg skal klage likevel ;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Betalingsfrist 20. mars, kr 2.740,- pr. bil Og 3185 kr dersom du har dieselbil uten partikkelfilter *akkurat lagt regningen inn på nettbanken sukk* 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Tror ikke jeg har fått regning for årsavgift på bil enda. Skal den også komme i mars? Jeg er alene og har utgifter denne måneden på over 30000 kr. Jeg merker ikke nødvendigvis mere til kjøpetrang når jeg har lite penger, men den er mere plagsom og irriterende da. Årsavgiften på bil forfaller til betaling den 20. mars.Du plikter selv å innbetale avgiften også selv om du ikke har fåt regningen. Hvis du ikke har fått regning, kan du gå inn på internett og hente et KID nr. som du fører på betalingen. Årsavgiften er kr. 2.740 for bensindrevne biler og for dieselbiler med fabrikkmontert partikkelfilter. For dieseldrevne biler er årsavgiften kr 3.285,00. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1237124335' post='4112248] Og 3185 kr dersom du har dieselbil uten partikkelfilter *akkurat lagt regningen inn på nettbanken sukk* Vi har heldigvis partikkelfilter på ene bilen 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Vi har heldigvis partikkelfilter på ene bilen Da sparte dere litt ) Vi solgte faktisk ene bilen nå, så det var veldig deilig å vite at regningsbunken ble ca 3 tusen mindre denne måneden. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1237141363' post='4112405] Da sparte dere litt ) Vi solgte faktisk ene bilen nå, så det var veldig deilig å vite at regningsbunken ble ca 3 tusen mindre denne måneden. Allikevel er det eieren av kjøretøyet pr. 1. januar som er ansvarlig for at avgiften blir betalt. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Allikevel er det eieren av kjøretøyet pr. 1. januar som er ansvarlig for at avgiften blir betalt. Ja, det stemmer det. 0 Siter
Gjest Ciccacc Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Årsavgiften på bil forfaller til betaling den 20. mars.Du plikter selv å innbetale avgiften også selv om du ikke har fåt regningen. Hvis du ikke har fått regning, kan du gå inn på internett og hente et KID nr. som du fører på betalingen. Årsavgiften er kr. 2.740 for bensindrevne biler og for dieselbiler med fabrikkmontert partikkelfilter. For dieseldrevne biler er årsavgiften kr 3.285,00. Årsavgiften er en av regningene i mars. Kommer automatisk i nettbanken. Tilsammen har jeg regninger på 35000 kroner i mars, jeg er alene og jobber selvstendig så jeg har ikke fast inntekt. Var ledig i noen uker før jeg begynte med en oppgave i siste uke. Ja ja det går nok denne gangen også. Det blir i hvert fall mindre i april. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.