Gå til innhold

Baby drapt i tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer da mye sinnsyke ting i mange andre land. Kvinner får ansiktene etset bort av syre, barn voltas av soldater osv. Og i Østerrike skal en mann i dag stå for retten fordi han holdt sin datter fanget i en kjeller i over tjue år og satte barn på henne sju ganger.

Det gjør det nok, men det er verst i USA.

Møkkaland!

Mrs. Wallace
Skrevet

''USA har 303.824.640 innbyggere - naturlig nok er det rom for en del avvik og gærninger i en så stor befolkning.''

Det utgjør ca. 4,6% av verdens befolkning, dvs. at pr Juni 2008 så var det rundt 6 391 800 000 mennesker som IKKJE bodde i USA, rart de har fått "alle" gærningene da. :)

''Norske medier refererer langt oftere ting som skjer i USA enn i for eksempel asiatiske eller afrikanske land, eller mer fjerntliggende europeiske land, for den saks skyld. Dermed blir det en ganske stor skjevrepresentasjon.''

Ja, det har du rett i, og DET irriterer meg noe grenseløst!

For ikkje å snakke om all drittkulturen (C-filmene blandt annet) vi får derifra.

''Jo mer kuriøs eller ekstrem en sak er, jo større dekning får den. Selvsagt flommer det ikke over av nyhetssaker om alle amerikanere som _ikke_ gjør noe ekstremt.''

Joda, de er med i alle såpeopera seriene på Tv2.

''Dermed får folk som deg et ganske skrudd inntrykk av hvordan tilstanden er.''

USA er helt "kokko" objektivt sett! :-)

''Litt sånn som du har det i forhold til hvordan det er i Oslo også, for øvrig.''

Det har du rett i, i Oslo er det mye galskap...

Jaja, du får bare fortsette å holde deg for øyne og ører og insistere på at den selektive virkeligheten din er mer reell. Sånn er det vel å bo i gokk. ;oP

Vet du at Norge er et av svært få land i verden hvor antall drepte kvinner er høyere enn antall drepte menn, for eksempel?

Skrevet

USA har 303.824.640 innbyggere - naturlig nok er det rom for en del avvik og gærninger i en så stor befolkning.

Norske medier refererer langt oftere ting som skjer i USA enn i for eksempel asiatiske eller afrikanske land, eller mer fjerntliggende europeiske land, for den saks skyld. Dermed blir det en ganske stor skjevrepresentasjon.

Jo mer kuriøs eller ekstrem en sak er, jo større dekning får den. Selvsagt flommer det ikke over av nyhetssaker om alle amerikanere som _ikke_ gjør noe ekstremt.

Dermed får folk som deg et ganske skrudd inntrykk av hvordan tilstanden er. Litt sånn som du har det i forhold til hvordan det er i Oslo også, for øvrig.

*S*

Skrevet

Jaja, du får bare fortsette å holde deg for øyne og ører og insistere på at den selektive virkeligheten din er mer reell. Sånn er det vel å bo i gokk. ;oP

Vet du at Norge er et av svært få land i verden hvor antall drepte kvinner er høyere enn antall drepte menn, for eksempel?

Eg bor nå vel ikkje i gokk, for svarte! *rister på hue*

Har du hørt om vestlandet? :-)

''Vet du at Norge er et av svært få land i verden hvor antall drepte kvinner er høyere enn antall drepte menn, for eksempel?''

Nei, det vet eg ikkje.

Mrs. Wallace
Skrevet

Eg bor nå vel ikkje i gokk, for svarte! *rister på hue*

Har du hørt om vestlandet? :-)

''Vet du at Norge er et av svært få land i verden hvor antall drepte kvinner er høyere enn antall drepte menn, for eksempel?''

Nei, det vet eg ikkje.

Visst har jeg hørt om Vestlandet, jeg har sågar bodd der. Og jeg vet akkurat hvilket sted du bor.

Så jeg har mitt på det tørre når jeg bruker et begrep som gokk. ;op

Skrevet

Fæle overskrifter...frister heller ikke til videre lesing for min del.Så detaljert alt skrives om idag,det gjelder mord..krig, hva som helst av grusomme ting, kan ta helt nattesøvnen min!

Det går så inn på meg...at jeg skjønner ikke at noen orker å legge ut sånt helt frivillig!

Jeg gjentar: La være å lese det da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...