Gå til innhold

Kan jeg spørre legen om det?

Anbefalte innlegg

Gjest Tenker på han
Skrevet

Jeg har fått ny fastlege.Eller ikke ny akkurat men jeg kjenner han ikke så godt.Men kan han svare på personlige spørsmål?.Saken er den at jeg har prøvd å ta opp kontekten med en ungdomskjæreste.Har ikke sett han siden jeg var 15 og nå er jeg 30.Har prøvd å søke etter han i tlf listene og skattelistene men det virker ikke som han eksisterer.Men nå er det sånn at fastlegen min har samme etternavn som han og jeg tror dem er i slekt og dem kommer fra samme bydel.Kan jeg spørre om han kjenner han?.Hadde vært koselig for gammel vennskapsskyld å fått kontakt igjen.Synes at det er rart at han ikke finnes noen plass

Gjest ville vel neppe spurt selv...
Skrevet

jeg ville neppe spurt fastlegen min om hennes familieforhold,hun liker å skille jobb og privat.

han tidligere fastlegen min likte heller ikke personlige spørsmål.jeg var i en lignende situasjon,og trodde han kjente en bekjent av meg.men han ville ikke svare(selv om det sannsynligvis ikke skyldes taushetsplikten.)

Gjest en datakløne
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du kan spørre legen din om.

Skrevet

Fastlegen min er en kjempetrivelig kar, som jeg godt kunne spurt om noe slikt.

Gjest minnah
Skrevet

Hvordan har du tenkt å spørre, ta kontakt over tlf eller når du er hos ham for en konsultasjon?

Om jeg hadde tenkt å spørre, ville jeg definitivt ikke tatt kontakt uten at jeg hadde time, og i løpet av konsultasjonen ville jeg nok få en fornemmlse av hvorvidt det var ok å spørre om noe slikt eller ikke.

Synes ikke dette temaet var spesielt personlig jeg da, så lenge man spør på en vennlig og hyggelig måte, ikke nysgjerrig og begynner å spørre og grave. :-)

Skrevet

Min fastlege er en kjempekar og har et ganske spesielt etternavn så ham kunne jeg godt funnet på å spørre om jeg var der og det passet seg sånn. :o)

Gjest Tenker på han
Skrevet

Min fastlege er en kjempekar og har et ganske spesielt etternavn så ham kunne jeg godt funnet på å spørre om jeg var der og det passet seg sånn. :o)

Jeg tror at dem er fra samme siden av Trondheim og ikke så alt for mange har det etternavnet.Men siden jeg ikke finner han noen plass er jeg redd for at kansje noe har skjedd og han er død.Eller flyttet til utlandet.

Skrevet

Jeg tror at dem er fra samme siden av Trondheim og ikke så alt for mange har det etternavnet.Men siden jeg ikke finner han noen plass er jeg redd for at kansje noe har skjedd og han er død.Eller flyttet til utlandet.

Kanskje vi har samme fastlege? :o) Som sagt - jeg hadde nok kunnet spørre min om det, men jeg vet jo ikke hva slags forhold du har til din fastlege og hvordan han er.

Gjest Tenker på han
Skrevet

Kanskje vi har samme fastlege? :o) Som sagt - jeg hadde nok kunnet spørre min om det, men jeg vet jo ikke hva slags forhold du har til din fastlege og hvordan han er.

Ja,kansje det :-)

Gjest Tenker på han
Skrevet

Min fastlege er i begynnelsen av 30 årene..

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Har prøvd å søke etter han i tlf listene og skattelistene men det virker ikke som han eksisterer."

Kanskje det er så enkelt, som at han har endret navn, kanskje han har giftet seg og tatt konas etternavn. Eller kanskje han har tatt opphold i utlandet.

Skrevet

Min fastlege er i begynnelsen av 30 årene..

Min har vel nettopp rundet 40 så da er det nok ikke samme lege. :o)

Gjest Tenker på han
Skrevet

Min har vel nettopp rundet 40 så da er det nok ikke samme lege. :o)

Ok :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg kunne nok spurt min fastlege om det når jeg var hos han. Føler jeg har et godt forhold til min fastlege - og han er lett å snakke med. Men ville aldri kunne ringt han for å spørre om slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...