Gjest nmwtfia Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 spørs hvor den er,om du får skikkelig bedøvelse etc... har fjernet flere selv,noen smertefritt,andre mer ømme.(noen leger er jo dessuten flinkere enn andre...')selv ville jeg ikke gruet meg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 spørs hvor den er,om du får skikkelig bedøvelse etc... har fjernet flere selv,noen smertefritt,andre mer ømme.(noen leger er jo dessuten flinkere enn andre...')selv ville jeg ikke gruet meg. Den er på kravebenet........ Takk for svar. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har fjerna fire stk på overkroppen og syntes ikke det var vondt. Jeg fikk bedøvelse før legen skar bort føflekken og sydde såret etterpå. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har fjernet flere hos fastlegen min. Både på ryggen og mellom brystene, og en på brystet. Jeg har fått bedøvelse med sprøyte. Og har knapt kjent noe når de har blitt fjernet og sydd, de fleste har blitt sydd. Stingene har blitt fjernet etter 10-14 dager. 0 Siter
Elis31 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Det har ikke vært vondt. Bedøvelse. Men arr etterpå da... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg fikk tatt en stor føflekk midt på ryggen for kanksje 15 år siden. Har ingen minner om at det var vondt, men det var muligens litt vondt med stikket for bedøvelse først. Men absolutt ingenting å grue seg for! 0 Siter
Gjest Helsesekretær Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Selve stikket kjennes jo når du får bedøvelse. Men etterpå så er det jo ingen ting. De kutter gjerne litt rundt føflekken, du ender opp med et til to sting. Dette er en liten sårflate og et enkelt inngrep så de aller fleste har ingen problemer i ettertid. Hvis føflekken sitter på synlig sted så anbefaler jeg i steden å gå til spesialist på dette feltet. De kan bla "skrubbe" vekk flekken. Altså så tar de en for for skrape og skjærer/skraper på den måten av føflekken. Da bør du ikke sys og det blir kun tatt føflekken og ikke noe rundt. Såret da blir som et bitte lite skrubbsår som leges svært raskt og bra. Det kan ofte bli et mye penere arr på denne måten. Gjerne en såvidt litt lysere flekk der føflekken har sittet i steden for slike arr vi kan få av å få skjært i huden (vi gror jo arr forskjellig, mine har f.eks.en tendens til å bli ganske brede og hvite) Uansett hva du gjør så er dette enkle og greie inngrep, så det er ingen ting å grue seg for. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 Dere er kjempegreie å ha Satser på at det går fint da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.