Gå til innhold

Når legger du barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste på 8 år legger seg 20.15, mellomste på 7 år legger seg 19.45 og minste på 5 år legger seg 19.15.

Gjest Tror det går greit her
Skrevet

Jeg legger ikke barna mine for de er såpass store at de legger seg selv.

De er 12 og 15 og legger seg mellom 21.30 og 22.00 på hverddager. På helgene varierer det veldig og det kan bli veldig sent noen ganger.

brilleslangen
Skrevet

4 åringen tar kveldsstellet kl 19, og sovner litt over halv åtte, senest åtte og våkner som regel selv om morgenen.. før kl 7. Må noen ganger vekkes.

min 6,6åring tar kveldsstellet kl 20, ogsovner rundt 20.30,og våkner selv rundt halv syv. pleier å stå opp 6.45 når det er skoledag, og ligger og slapper av litt lengre når det er fri...

Jeg synes det er en grei tommelfingerregel det at hvis man må vekke barna så har de sannsynligvis fått for lite søvn, mens hvis de våkner selv så harde fått nok...

Skrevet

Denne tråden du refererer til sier jo ikke noe om når de står opp. Det er jo stor forskjell på om de står opp kl. 6 eller kl. 7:30.

Snuppa mi på 9 er i seng før kl. 21 på hverdager. Men noen ganger ligger ho lenge før ho sovner. Så i går at ho var oppe en tur kl. 21:50. Og er jo selvsagt sliten i dag.

Skrevet

4 åringen tar kveldsstellet kl 19, og sovner litt over halv åtte, senest åtte og våkner som regel selv om morgenen.. før kl 7. Må noen ganger vekkes.

min 6,6åring tar kveldsstellet kl 20, ogsovner rundt 20.30,og våkner selv rundt halv syv. pleier å stå opp 6.45 når det er skoledag, og ligger og slapper av litt lengre når det er fri...

Jeg synes det er en grei tommelfingerregel det at hvis man må vekke barna så har de sannsynligvis fått for lite søvn, mens hvis de våkner selv så harde fått nok...

''Jeg synes det er en grei tommelfingerregel det at hvis man må vekke barna så har de sannsynligvis fått for lite søvn, mens hvis de våkner selv så harde fått nok...''

Hadde det enda vært så vel...

8-åringen min våkner uansett kl. 6.15. Vi har prøvd alt for å få han til å sove lenger, men det er ikke noe som hjelper.

Gjest prust
Skrevet

Eldstemann på snart 10 år pleier å legge seg i 21-tida, men slokker solm regel ikke lyset før 21.30-21.45. Han våkner greit klokka 7, og er opplagt og har overskudd.

Hun på 7,5 pleier å legge seg mellom 20.15 og 20.45. Sove rtil ca 7 - 07.15.

Hun minste på 5 legger seg som regel klokka 20, av og til 20.30, våkner ofte av seg selv klokka 7. Ca en dag i uka eller hver 10. dag sover hun imidlertid ekstremt lenge - sovner under barne-tv i 18-18.30 tida, og sover helt rundt.

matildes mor
Skrevet

Dette har jeg lest om tidligere og syns det er som forventet. Har inntrykk av at veldig mange barn legger seg sent. En klassisk unnskylding for å ikke få ungene i seng rundt hos venner her er: Mine barn trenger ikke så mye søvn.......

Men jeg har tro på gode leggerutiner allerede fra starten av,og i mange tilfeller er jo søvn vanerelatert. Mine unger har lagt seg klokka syv siden de var babyer. Elstemann på 9 legger seg idag i halv 8-8 tiden,mellomste på 5 legger seg klokken 7.15 og minstemann som er under året legger seg klokken 7. De er alle trøtte når de legger seg og sovner raskt.

Felles for de alle er at de vokner friske og utkvilte om morgenen i halv 8 tiden. Hos oss har ikke legging/soving vært en problemstillingen.

Må legge til at i helger er vi ikke så firkantede og leggetidene har da et stort slingrinnsmonn......

Skrevet

Huff da, enda en ting å få dårlig samvittighet for. Unger er vel like forskjellige som oss voksne. Jeg har en som plutselig kan fordufte og som jeg finner igjen snorkende i senga kl 7.30 Han er 10 år og superkveldstrøtt. Den andre har vi alltid slitt med å få i seng. Ikke er'n trøtt, og ikke får'n sove. Han har alltid vært sånn. Kjenner meg godt igjen, for jeg var ikke den som gikk frivillig akkurat. Ikke nå heller for den saks skyld. Dautrøtt om morran og pigg som bare det om kvelden. Ikke rart jeg ser ut som jeg gjør...alt for lite skjønnhetssøvn ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...