Gå til innhold

Reaksjoner på kaffe

Gjest Er ikke bare, bare å slutte

Anbefalte innlegg

Gjest Er ikke bare, bare å slutte
Skrevet

Jeg har drukket mye kaffe oppetter tidene.

Har roet ned de senere år.

Drikker svart kaffe, ikke sukker, fløte el.

Når jeg nå har drukket fire, fem kopper (halve krus) noen gang mye mindre, så tetter jeg veldig til i nesa, svelg, blir tungpustet, litt trang i brystet. Dette skjer hver gang nå så det må være en reaksjon på kaffe.

Har sluttet å røyke for et par år siden og føler vel egentlig at kaffen er nesten like vanskelig å slutte med som røyken så derfor blir det jo kopper i ny og ne, og etter en "tørrperiode" så begynner jeg på igjen.

Noen som kjenner igjen eller har noe informasjon om hva i all verden det er som skjer når jeg drikker kaffe?

Har jeg utviklet en form for litt kraftig allergi?

Ved siden av plagene som er beskrevet så kan jeg ved mye kaffe få var mage, ha mye diare ol men akkurat disse plagene er jeg vel ikke alene om å ha ved stort kaffeinntak. Det er mer de andre plagene som er skikkelige plager og som jeg lurer veldig på.

Takknemmelig for input her.

brilleslangen
Skrevet

Jeg kjenner folk som har gått over til koffeinfri kaffe fordi de blir "syke" av vanlig kaffe... Den koffeinfrie tåler de... Kan være verdt å prøve kanskje?

Gjest minnah
Skrevet

Jeg tåler espressobasert kaffe bedre enn vanlig filter/kok-kaffe, virker det som.

Koffein er vanedannende ja, og man kan få en god del abstinenser uten. Vet at det er vanskelig å slutte, men kan du prøve å erstatte halvparten av kaffekoppene med te? Bruk litt tid på å finne en du liker. De fleste typer te inneholder også litt koffein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...