Gå til innhold

HVor mye bråk bør man tåle når man bor i blokk?

Anbefalte innlegg

Gjest Bodd her 1 år
Skrevet

Vi bor i blokk og sist Lørdag hadde vi middagsgjester.Vi så litt tv på kvelden og pratet litt.Kansje litt høyt men ungene sov så det kunne ikke ha vært så høyt for dem våknet ikke.Traff naboen rett over oss ute noen dager senere.Hørte dokk at jeg dunket litt i gulvet til dere på Lørdag spurte hun.Ble litt høyt prat og tv stod høyt på.Nei vi hørte ikke det.Men gjestene dro kl 22 så det må folk som bor i blokk regne med eller hva?.VI sa ikke noe vi heller når hun hadde besøk av noen unger som sårangt og bråket over gulvet rett over oss.Det er jo på dagtid eller tidlig på kveld.På natten er det andre regler eller hva?

Gjest høstløv
Skrevet

Har du ikke fått noen husordensregler utlevert av styret? Hvis ikke, så spør etter dem på neste årsmøte.

Onsdag1365380628
Skrevet

Har du ikke fått noen husordensregler utlevert av styret? Hvis ikke, så spør etter dem på neste årsmøte.

''Hvis ikke, så spør etter dem på neste årsmøte.''

Jeg ville ringt og etterlyst husreglene straks, om jeg ikke allerede hadde fått dem, å vente til neste årsmøte kan bli lenge til.

Gjest høstløv
Skrevet

''Hvis ikke, så spør etter dem på neste årsmøte.''

Jeg ville ringt og etterlyst husreglene straks, om jeg ikke allerede hadde fått dem, å vente til neste årsmøte kan bli lenge til.

Årsmøtene bruker å bli avholdt her i mars eller i april.

Skrevet

Prating og tv-lyd før kl. 22 er ikke noe problem selv om man bor i blokk nei. Du har bare hårsåre naboer.

Jeg bor i blokk selv og selv om det ikke er behagelig å høre andres tv-programmer og sånt så kunne det ikke falle meg inn å klage på det! Jeg er sikkert ikke musestille hele tiden selv heller. :o)

Krangling og hyling og "husbråk" derimot, er det lov å ha lav terskel for å klage på.

Synes

Gjest bor i blokk
Skrevet

Prating og tv-lyd før kl. 22 er ikke noe problem selv om man bor i blokk nei. Du har bare hårsåre naboer.

Jeg bor i blokk selv og selv om det ikke er behagelig å høre andres tv-programmer og sånt så kunne det ikke falle meg inn å klage på det! Jeg er sikkert ikke musestille hele tiden selv heller. :o)

Krangling og hyling og "husbråk" derimot, er det lov å ha lav terskel for å klage på.

Synes

Hun klaget ikke akkurat men nevnte det i forbifarten

Aliza1365380759
Skrevet

I blokken jeg bor i er det "stilletid" kl 23 på dager hvor man vanligvis skal på jobb dagen etter, og kl 24 på fredager og lørdager. Vaskemaskin/støvsuger osv skal man helst ikke bruke mellom kl 22 og 6. Det er klart det hender at en av naboene har fest eller nachspiel eller liknende også etter kl 24 natt til lørdag eller søndag, men så lenge det skjer en eller to ganger i løpet av et år så ser jeg ikke vitsen i å klage på det. Hadde det skjedd ofte derimot! Naboen i etasjen over deg høres en smule lydvar ut, skulle noen klage måtte det jo være de som eventuelt bor under deg? Jeg hører i alle fall mye mer bråk fra etasjen over meg enn fra barnehagen i etasjen under... Og du må da få lov til å ha besøk fram til kl 22 i helgene, med alt det bråket det måtte innebære! Eneste gangen jeg har klaget på noen i blokka her var da de som bor lengst unna meg i blokka valgte å ha fest/nachspiel flere helger på rad, og de spilte så høy musikk at jeg hørte teksten på sangene de spilte kl halv fem på morgenen...

Skrevet

Hun nevnte i forbifarten at hun hadde dunket i gulvet, så gulvdunkingen bør jo kunne karakteriseres soom "klaging".

Hun hørtes overmåte var ut synes jeg.

Skrevet

Det at hun dunket i gulvet var på en måte en klage da. Selv om dere ikke hørte det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...