Gå til innhold

Mobbing

Gjest Veien ble lang

Anbefalte innlegg

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Foreldrenes Arbeids Utvalg, det består av to foreldrerepresentanter fra hver klasse.

Ah! Det var jo en ide å få dem på banen.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

4

• Lillemus

2

• pusi

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helsesøster er med på ansvarsmøtene,virker som hun alltid støtter skolen.

Går det an å støtte en skole som ser på at en elev blir plaget, da? *rister på hodet* Da hadde jeg bedt om at skolelegen var med på møter i stedet. Det er ikke skola som skal ha støtte, det er gutten din!

Skrevet

Det er sant alt du skriver,og det står i opplæringsloven at elever skal ha det trygt på skolen.

Og det burde vært en selvfølge selv om vi dessverre vet at virkeligheten er en annen for mange.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Er det ingen mulighet for at han kan begynne på den nye skolen nå? Selv om vi synes det er kort tid igjen til sommerferien så er det leeeeeenge for en stakkar som har det sånn på skolen.

Dessverre er det bare en stor skole her,vi har planer om å flytte ganske langt vekk. Det er forferdelig for han å ha det som dette,må tvinge han ut av døren hver morning. Og jeg tenker på han hele tiden når han er på skolen,vet aldri hva som kan skje.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Går det an å støtte en skole som ser på at en elev blir plaget, da? *rister på hodet* Da hadde jeg bedt om at skolelegen var med på møter i stedet. Det er ikke skola som skal ha støtte, det er gutten din!

Det virker som om de har helt feil fokus,det er zero på skolen og da er det ikke mobbing der,men det er det jo i aller høyeste grad. Og jeg tenker ofte på om voksne hadde blitt utsatt for slike ting,da hadde de gått til politiet,det kan jo ikke en liten gutt gjøre. Han er avhengig av at de voksne ordner opp,og det er akkurat det jeg forventer av skolen.

Er fristet til å reise på skolen og "passe på han" i friminuttene,men det er nok ingen god løsning.

Gjest høstløv
Skrevet

''det består av to foreldrerepresentanter fra hver klasse.''

He-he, det er nok litt forskjellig fra skole til skole.

Det som er riktig, da, er at FAU består av foreldre. :-)

I alle de 22 årene, jeg har hatt barn i barne- og ungdomsskolen er det blitt valgt to foreldre representanter fra hver klasse, men hvor godt de har skjøttet oppgaven i forhold til FAU, det vet jeg ingenting om.

Gjest høstløv
Skrevet

Dessverre er det bare en stor skole her,vi har planer om å flytte ganske langt vekk. Det er forferdelig for han å ha det som dette,må tvinge han ut av døren hver morning. Og jeg tenker på han hele tiden når han er på skolen,vet aldri hva som kan skje.

Kanskje du kan ta ham med til fastlegen og få legen til å skrive en uttalelse om barnets traumer i forhold til mobbingen, og hvordan det sliter på ham fysisk.

Legg denne uttalelsen ved skrivet til rektor.

Store skoler har ofte en sosiallærer som kommer på banen ved konflikter, henvend deg direkte til ham/henne, eller ta kontakt med undervisningsinspektør.

Ta og ta kopi av henvendelsene dine til skolen og send de til alle partene, ikke bare til rektor.

Gjest skremt ja
Skrevet

Dette skal du ta veldig alvorlig. Jeg ble selv mobbet over flere år og valgte til slutt å skulle ta livet mitt. Det gikk ikke slik, men arrene jeg har er mange. Det å bli mobbet over tid gjør noe med deg og tilliten din til andre mennesker.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Kanskje du kan ta ham med til fastlegen og få legen til å skrive en uttalelse om barnets traumer i forhold til mobbingen, og hvordan det sliter på ham fysisk.

Legg denne uttalelsen ved skrivet til rektor.

Store skoler har ofte en sosiallærer som kommer på banen ved konflikter, henvend deg direkte til ham/henne, eller ta kontakt med undervisningsinspektør.

Ta og ta kopi av henvendelsene dine til skolen og send de til alle partene, ikke bare til rektor.

Kan ta kontakt med legen,det var en god ide.

Sosiallæreren er med på møtene,og definerer ikke dette som mobbing.

Gjest høstløv
Skrevet

Kan ta kontakt med legen,det var en god ide.

Sosiallæreren er med på møtene,og definerer ikke dette som mobbing.

Merkelig skole.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Dette skal du ta veldig alvorlig. Jeg ble selv mobbet over flere år og valgte til slutt å skulle ta livet mitt. Det gikk ikke slik, men arrene jeg har er mange. Det å bli mobbet over tid gjør noe med deg og tilliten din til andre mennesker.

Jeg frykter hva det gjør med han psykisk,og tar det meget alvorlig. Har er nå redd for å møte nye barn i frykt for at de skal plage han,sier til han at det er mange barn som ikke er sånn,men det tror han ikke helt på.

Bekymrer meg for fremtiden også,arrene etter mobbing blir ikke borte over natten.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Merkelig skole.

Det er en merkelig skole,og jeg prøver å overbevise sønnen min om at det er ikke sånn på alle skoler,men han tror ikke helt på meg. Så om vi flytter blir det nok en usikker gutt som begynner på en ny skole.

Gjest ViViola
Skrevet

I alle de 22 årene, jeg har hatt barn i barne- og ungdomsskolen er det blitt valgt to foreldre representanter fra hver klasse, men hvor godt de har skjøttet oppgaven i forhold til FAU, det vet jeg ingenting om.

Sånn har det blitt gjort i din kommune, på dine skoler. Andre steder er det annerledes - det var bare det om var poenget mitt. Slik at ikke trådstarter skal tro at det skal være sånn overalt.

På vår skole er det f.eks. slik at alle trinn må avse èn trinnkontakt til FAU. På en annen skole i samme kommune velges FAU utenom trinnkontaktene, men hvert trinn skal ha 1 representant hver. Og på en annen skole igjen, så har småtrinnene 2 representanter, mens 5.-7. har èn.

Ulik praksis, altså, det eneste som er likt er at det er foreldre som styrer FAU.

Gjest høstløv
Skrevet

Sånn har det blitt gjort i din kommune, på dine skoler. Andre steder er det annerledes - det var bare det om var poenget mitt. Slik at ikke trådstarter skal tro at det skal være sånn overalt.

På vår skole er det f.eks. slik at alle trinn må avse èn trinnkontakt til FAU. På en annen skole i samme kommune velges FAU utenom trinnkontaktene, men hvert trinn skal ha 1 representant hver. Og på en annen skole igjen, så har småtrinnene 2 representanter, mens 5.-7. har èn.

Ulik praksis, altså, det eneste som er likt er at det er foreldre som styrer FAU.

OK

Gjest annlovinda
Skrevet

Håper virkelig skolen vil ta bedre hånd om dette. Høres ikke noe særlig ut denne skolen - mer opptatt av at den skal framstå som en skole uten mobbing? Derfor telles ikke dette som mobbing.

Her synes jeg jammen det er på sin plass at slikt kommer ut i media - kan synes som den eneste måten å få hjelp til at skolen vil ta sitt ansvar i saken.

Og dette er da i aller høyeste grad mobbing. Rar skole, og rar helsesøster.

Håper virkelig ting vil rette seg for barnet ditt, dette er fryktelig vondt for både mobbeofferet og foreldrene.

Gjest skremt ja
Skrevet

Jeg frykter hva det gjør med han psykisk,og tar det meget alvorlig. Har er nå redd for å møte nye barn i frykt for at de skal plage han,sier til han at det er mange barn som ikke er sånn,men det tror han ikke helt på.

Bekymrer meg for fremtiden også,arrene etter mobbing blir ikke borte over natten.

Stakkars gutt. Jeg ville faktisk ha vurdert å skifte skole var jeg deg, men skjønner at dette kan være vanskelig også. Prøv å finn en person som kan høre på deg og kan ta dere på alvor ihvertfall. Denne læreren skulle jo hatt sparken.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Håper virkelig skolen vil ta bedre hånd om dette. Høres ikke noe særlig ut denne skolen - mer opptatt av at den skal framstå som en skole uten mobbing? Derfor telles ikke dette som mobbing.

Her synes jeg jammen det er på sin plass at slikt kommer ut i media - kan synes som den eneste måten å få hjelp til at skolen vil ta sitt ansvar i saken.

Og dette er da i aller høyeste grad mobbing. Rar skole, og rar helsesøster.

Håper virkelig ting vil rette seg for barnet ditt, dette er fryktelig vondt for både mobbeofferet og foreldrene.

Ja det er fryktelig vondt,verst for gutten selvsagt. Har lyst å holde han hjemme til skolen har fått bukt med dette,til de har funnet en løsning. Det har allerede stått i lokalavisa at det er mobbing på skolen,alikevel vil de ikke innrømme det.

Hele systemet her er merkelig,de som prøver å få frem alvoret her sammen med oss er faktisk barnevernet. Men jeg vet ikke hva mer de kan gjøre,det er jo skolens ansvar det her.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Stakkars gutt. Jeg ville faktisk ha vurdert å skifte skole var jeg deg, men skjønner at dette kan være vanskelig også. Prøv å finn en person som kan høre på deg og kan ta dere på alvor ihvertfall. Denne læreren skulle jo hatt sparken.

Da måtte de ha sparket samtlige,for de støtter hverandre. Barnevernet er en støttespiller for oss,og vil som oss det beste for gutten,men det er vel ikke mer de kan gjøre. De er med på møter og ber skolen ta det på alvor,de ringer og snakker med rektor som sier han tar det alvorlig,men gjør lite med det.

Det er bare en stor skole her,vi ønsker å flytte til høsten...bare synd han må gå og pines frem til sommeren.

Skrevet

Hvis du ikke får noe positiv respons fra rektor så kontakter du skolesjefen i kommunen, skjer det heller ikke noe da, så anmeld skolen.

Dette må tas hardt på. Dersom rektor gjør riktig nå så skal han ha møte med deg og din sønn, læreren, barna som har mobbet m foreldre,sosiallæreren og barnevernet. Jeg ville purret før uken er omme dersom du ikke hører noe fra skolen.

Er det noen eldre elever han kan få ta følge med til skolen inntil videre?

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja det er fryktelig vondt,verst for gutten selvsagt. Har lyst å holde han hjemme til skolen har fått bukt med dette,til de har funnet en løsning. Det har allerede stått i lokalavisa at det er mobbing på skolen,alikevel vil de ikke innrømme det.

Hele systemet her er merkelig,de som prøver å få frem alvoret her sammen med oss er faktisk barnevernet. Men jeg vet ikke hva mer de kan gjøre,det er jo skolens ansvar det her.

Ja - dette er absolutt skolens ansvar.

Synes det er merkelig at de ikke gjør mer i en slik sak, med tanke på hvor mye dette med mobbing på skole og i arbeidslivet er framme.

Har inntrykk av at det blir tatt veldig alvorlig på vår skole - og håper at eventuelle mobbeofre m/foresatte også synes det.

Selv om gutten deres skal bytte skole til høsten er jo det en hel evighet for en som gruer seg for skolen hver dag.

Håper virkelig at skolen tar til vettet og gjør noe med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...