Gå til innhold

Mobbing

Gjest Veien ble lang

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Da måtte de ha sparket samtlige,for de støtter hverandre. Barnevernet er en støttespiller for oss,og vil som oss det beste for gutten,men det er vel ikke mer de kan gjøre. De er med på møter og ber skolen ta det på alvor,de ringer og snakker med rektor som sier han tar det alvorlig,men gjør lite med det.

Det er bare en stor skole her,vi ønsker å flytte til høsten...bare synd han må gå og pines frem til sommeren.

Men kan dere ikke kjøre han til ny skole, da, så han slipper å plages?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

4

• Lillemus

2

• pusi

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Hvis du ikke får noe positiv respons fra rektor så kontakter du skolesjefen i kommunen, skjer det heller ikke noe da, så anmeld skolen.

Dette må tas hardt på. Dersom rektor gjør riktig nå så skal han ha møte med deg og din sønn, læreren, barna som har mobbet m foreldre,sosiallæreren og barnevernet. Jeg ville purret før uken er omme dersom du ikke hører noe fra skolen.

Er det noen eldre elever han kan få ta følge med til skolen inntil videre?

Skolesjefen har jeg ikke tenkt på,tenkte jeg skulle sende klage til fylkesmannen hvis jeg ikke hører noe fra rektor innen tre uker. Men det er lenge å gå og plages for sønnen min,håper han kaller oss inn til møte snart.

Han kjenner ingen eldre han kan gå med dessverre.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Ja - dette er absolutt skolens ansvar.

Synes det er merkelig at de ikke gjør mer i en slik sak, med tanke på hvor mye dette med mobbing på skole og i arbeidslivet er framme.

Har inntrykk av at det blir tatt veldig alvorlig på vår skole - og håper at eventuelle mobbeofre m/foresatte også synes det.

Selv om gutten deres skal bytte skole til høsten er jo det en hel evighet for en som gruer seg for skolen hver dag.

Håper virkelig at skolen tar til vettet og gjør noe med dette.

Håper de gjør noe med situasjonen ja,selv mener jeg det er uansvarlig av meg å sende han på skolen.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Men kan dere ikke kjøre han til ny skole, da, så han slipper å plages?

Det var jo en tanke,det er faktisk en skole et stykke unna herfra,vi kunne jo ha kjørt han dit.

Gjest ViViola
Skrevet

Det var jo en tanke,det er faktisk en skole et stykke unna herfra,vi kunne jo ha kjørt han dit.

Gjør heller det enn å sende stakkaren inn i et daglig helvete.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Gjør heller det enn å sende stakkaren inn i et daglig helvete.

Det har du rett i.

Gjest @krøll
Skrevet

Det er en merkelig skole,og jeg prøver å overbevise sønnen min om at det er ikke sånn på alle skoler,men han tror ikke helt på meg. Så om vi flytter blir det nok en usikker gutt som begynner på en ny skole.

Dette høres helt forferdelig ut, spesielt for gutten, men også for dere som foreldre. Hadde jeg møtt så liten respons fra skolen på en så alvorlig sak hadde jeg tatt gutten ut av skolen og hatt hjemmeundervisning. Det er fullt lovlig så lenge dere kan dokumentere at gutten får fullverdig undervisning og følger læreplanen. Her i Norge er det nemlig skolerett, og ikke skoleplikt. Tar dere gutten ut av skolen kan det jo faktisk hende at det skjer noe fra skolens side også.

Gjest @krøll
Skrevet

Dette høres helt forferdelig ut, spesielt for gutten, men også for dere som foreldre. Hadde jeg møtt så liten respons fra skolen på en så alvorlig sak hadde jeg tatt gutten ut av skolen og hatt hjemmeundervisning. Det er fullt lovlig så lenge dere kan dokumentere at gutten får fullverdig undervisning og følger læreplanen. Her i Norge er det nemlig skolerett, og ikke skoleplikt. Tar dere gutten ut av skolen kan det jo faktisk hende at det skjer noe fra skolens side også.

Det forrige innlegget kom på feil sted. Sorry

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Har tenkt på det,men jeg er nok ikke kometent til å drive hjemmeskole. Hadde jeg bare vært det.

Gjest høstløv
Skrevet

Har tenkt på det,men jeg er nok ikke kometent til å drive hjemmeskole. Hadde jeg bare vært det.

Finnes det ikke Steinerskole i nærheten, eller en annen skole offentlig eller privat?

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Finnes det ikke Steinerskole i nærheten, eller en annen skole offentlig eller privat?

Det gjør ikke det,da hadde mine barn gått på steinerskole.

Skrevet

Skolesjefen har jeg ikke tenkt på,tenkte jeg skulle sende klage til fylkesmannen hvis jeg ikke hører noe fra rektor innen tre uker. Men det er lenge å gå og plages for sønnen min,håper han kaller oss inn til møte snart.

Han kjenner ingen eldre han kan gå med dessverre.

3 uker e rfor lenge å vente.

Ring om 2 dager og hør.

Mas mas mas.

Man kan da ikke la gutten bli plaget i 3 uker før noe gjøres.

Lykke til.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

3 uker e rfor lenge å vente.

Ring om 2 dager og hør.

Mas mas mas.

Man kan da ikke la gutten bli plaget i 3 uker før noe gjøres.

Lykke til.

Sant det. I dag hadde sønnen min snakket om at han ville flytte til en medelev,det overhørte læreren og sa "Alle andre skoler er lik denne skolen,elevene gjør de samme tingene og lærerene også".

Herregud,begynner virkelig å lure på hva som rører seg i hode på sånne folk. Og jeg prøver å overbevise sønnen min om at det finnes bedre skoler,så får han vite at det er likt overalt.

Skrevet

Sant det. I dag hadde sønnen min snakket om at han ville flytte til en medelev,det overhørte læreren og sa "Alle andre skoler er lik denne skolen,elevene gjør de samme tingene og lærerene også".

Herregud,begynner virkelig å lure på hva som rører seg i hode på sånne folk. Og jeg prøver å overbevise sønnen min om at det finnes bedre skoler,så får han vite at det er likt overalt.

Du burde si ifra til rektoren hvordan den læreren oppfører seg.

Han hører ikke helt rett ut. :-/

Skrevet

Vil bare skyte inn at nå når alt er så negativt rundt gutten, så har vi lett for å la alt annet være det også. Det KAN være at læreren har tenkt på selve skolestoffet da h*n svarte. Men jeg forstår at du tenker rett dit...

Tre uker er alt for lang tid, kontakt dem innen uka er omme om du ikke har hørt noe. Jeg hadde nok gjerne stilt opp på kontoret i morgen den dag... Slik behandling finner jeg meg ikke i at barna mine skal gå gjennom.

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Vil bare skyte inn at nå når alt er så negativt rundt gutten, så har vi lett for å la alt annet være det også. Det KAN være at læreren har tenkt på selve skolestoffet da h*n svarte. Men jeg forstår at du tenker rett dit...

Tre uker er alt for lang tid, kontakt dem innen uka er omme om du ikke har hørt noe. Jeg hadde nok gjerne stilt opp på kontoret i morgen den dag... Slik behandling finner jeg meg ikke i at barna mine skal gå gjennom.

Tror ikke læreren mente skolearbeidet "Elevene og lærerene oppfører seg likt overalt",det stemmer jo ikke. Folk er forskjellige overalt.

Kommer til å ringe rektor på slutten av uka hvis jeg ikke hører noe.

Skrevet

"Uheldig tilfelle"?!? Ja det kan man i høyeste grad kalle det, men å feie det under teppet som en bagatell av den grunn (slik tolker jeg det) er uhørt. Jeg får så vondt i hjertet over alle de som må oppleve barndom og skole med en stor redd klump i magen istedenfor å være glade og bekymringsløse slik barn skal være. Dette hadde ALDRI blitt akseptert på vår skole. Her er det null toleranse for mobbing, og det er den som er utsatt som står for defineringen, ikke alle de andre. Det som preller av på en kan gjøre fryktelig vondt for en annen. Slik er det jo for oss voksne også.

Stå på! Det er du som kjenner sønnen din best og merker hvordan han har det. Ikke gi deg selv om rektor skjønnmaler aldri så mye. Som siste instans får du true med avisa. Det pleier ofte hjelpe, forunderlig nok

Gjest Veien ble lang
Skrevet

"Uheldig tilfelle"?!? Ja det kan man i høyeste grad kalle det, men å feie det under teppet som en bagatell av den grunn (slik tolker jeg det) er uhørt. Jeg får så vondt i hjertet over alle de som må oppleve barndom og skole med en stor redd klump i magen istedenfor å være glade og bekymringsløse slik barn skal være. Dette hadde ALDRI blitt akseptert på vår skole. Her er det null toleranse for mobbing, og det er den som er utsatt som står for defineringen, ikke alle de andre. Det som preller av på en kan gjøre fryktelig vondt for en annen. Slik er det jo for oss voksne også.

Stå på! Det er du som kjenner sønnen din best og merker hvordan han har det. Ikke gi deg selv om rektor skjønnmaler aldri så mye. Som siste instans får du true med avisa. Det pleier ofte hjelpe, forunderlig nok

Ja det er skammelig at de bagatelliserer det!

Tenker jeg går til avisa hvis det ikke blir noen forbedring,skal jo være nulltoleranse for mobbing her også,men det er det jo ikke når de tillater det.

Skrevet

Hvis det er tanker om å skifte skole pga. mobbing, ville jeg ha valgt en "alernativ" skole, som feks. Steinerskolen..

Jeg er ikke egentlig tillhenger av privatskoler, men når man først har kommet skjevt ut, tror jeg det er viktig å begynne på en skole som underviser på en helt annen måte.

Jeg vet om en som har hatt godt av å begynne på en liten skole, men der hadde dette barnet mange venner fra før. Vår eldste har fått flere venner av å gå på en stor skole fordi han her har mange flere å spille på (les: han er ikke den eneste på trinnet som er sær).

Men jeg ville først ha prøvd å fått skolen til å rydde opp. Vår lærer sa en gang åpent at en av guttene at han ble veldig lei seg fordi noen hadde kommet med bemerkninger om familien hans. Det ble ikke mere kommentarer til ham om dette. Her var altså åpenhet om problemet det rette (denne gutten ble ikke mobbet i utgangspunktet).

Gjest Veien ble lang
Skrevet

Hvis det er tanker om å skifte skole pga. mobbing, ville jeg ha valgt en "alernativ" skole, som feks. Steinerskolen..

Jeg er ikke egentlig tillhenger av privatskoler, men når man først har kommet skjevt ut, tror jeg det er viktig å begynne på en skole som underviser på en helt annen måte.

Jeg vet om en som har hatt godt av å begynne på en liten skole, men der hadde dette barnet mange venner fra før. Vår eldste har fått flere venner av å gå på en stor skole fordi han her har mange flere å spille på (les: han er ikke den eneste på trinnet som er sær).

Men jeg ville først ha prøvd å fått skolen til å rydde opp. Vår lærer sa en gang åpent at en av guttene at han ble veldig lei seg fordi noen hadde kommet med bemerkninger om familien hans. Det ble ikke mere kommentarer til ham om dette. Her var altså åpenhet om problemet det rette (denne gutten ble ikke mobbet i utgangspunktet).

Bare synd at det ikke er Steinerskoler overalt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...