Gå til innhold

Hvor mange m2 bor dere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns vi har det veldig trangt her vi bor, eller ihvertfall helt på smertegrensen. Vi har to etg og ca 100 m2. Vi er to voksne og tre barn. Ungene har egne rom, men ikke plass til klesskap og plass til å leke på. Badet og kjøkkenet er ok, men vi må tørke klær på stua, har ikke egnet sted for data/skolebøker/lekseplass (mor er student) og det er fryktelig slitsomt å bruke stuen til tørkerom, oppholdsrom, lekserom, kontor osv... Når vi får besøk er halve stua full av permer, bøker og klær..

Hvordan er det hos dere?

ant m2 og ant. personer?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

2

• 3stakk

2

• Lillemus

1

• alwaysme

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

1 voksen og 2 barn på ca. 84m2. Skulle gjerne hatt en kjellerstue eller loftstue når ungene har besøk. :o) Klær tørkes på mitt soverom, om sommeren på verandaen. Er egentlig ikke så alt for mye hjemme (max. halvparten av tiden) så det funker greit selv om man alltid ønsker seg litt mer plass har jeg inntrykk av.

Gjest ViViola
Skrevet

145 m2. 2 voksne, 2 barn.

Er utrolig takknemlig for det ekstra soverommet vi valgte å bygge, der har vi også kontor.

Vi har også vaskerom, det er guds gave til husmora.

Dessuten - en 2. etasje som er akkurat stor nok til at ungene har sitt eget "rede" der. Herlig.

Høres ut som dere lever litt trangt, ja...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi er to voksne og guttungen på snart 8 år som bor på ca 180 m2, fordelt på 3 etasjer. Nå har vi god plass, 4 soverom, to bad. Vi har bodd trangt før, da hadde vi vel ca 60 m2 oss 3, det gikk ei stund, men så ble det ganske så trangt.

Det som gjorde at vi holdt ut med å ha det trangt, det var rett og slett at vi sparte så mye penger på det, at vi hadde muligheten til å få stor plass senere.

Gjest en får det aldri stort nok
Skrevet

4 personer. 150 m2 fordelt på 3 etasjer. Greit med plass.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi er 4 personer og har 236 m2 bolig.

Merket stor forskjell når vi flyttet fra 98m2 leilighet, flyttet derfra når minsten var baby.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har 160 Kvm over en flate, her har vi bodd med fire unger, og vi har alltid syntes at vi hadde plass nok. Huset har 5 soverom, i tillegg har vi et rom, som vi kaller garderobe pluss stue, stort kjøkken, toalett, bad, vaskerom, samt en lang gang.

Skrevet

160 netto - 180 brutto - to voksne og to barn

Tre soverom og kontor i kjellerstua. Eget vaskerom og eget tørkerom - ellers tror jeg at jeg hadde blitt sprø - ettersom jeg _hater_ rot. Vi har passe med plass, men jeg ønsker meg et treningsrom - som jeg kanskje får i boden :-)

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn + et ekstra barn innimellom.

Vi har ca. 130 m2 + boder, vaskerom. Det holder i massevis. I hvert fall hver gang jeg tar ut støvsuger/vaskebøtte!!!

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi er to voksne og ett barn + et ekstra barn innimellom.

Vi har ca. 130 m2 + boder, vaskerom. Det holder i massevis. I hvert fall hver gang jeg tar ut støvsuger/vaskebøtte!!!

De dagene jeg skal vaske hus ønsker jeg at jeg har 60 m2 leilighet....

Men godt med god plass ellers da.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg husker ikke helt, men boligen er på i allefall 220 m2. Vi er 6 personer, så jeg er glad for den plassen vi har. Stue, kjøkken og bad har god plass. Vi har 6 soverom.

Skrevet

Her i leiligheten har vi 65 m2 på en liten og en stor. For liten lagringsplass, og det ene soverommet er lite. Ellers greit nok.

Halve tiden er vi hos kjæresten, da er vi 4 stk på 160 m2, da har vi to bad og kjellerstue og det er deilig. Også eget vaskerom og nok lagringsplass.

Gjest @krøll
Skrevet

Vi er for tiden to voksne og ett/to barn. Vi har 85 m2. To soverom, hvor det største er delt i to, Smalt kjøkken, toalett og bad i ett, og stue på 20 m2. Men nå syns vi at vi har "god" plass for nå har de tre store flyttet ut. Vi må også tørke klær i stua, og hver gang vi skal ha besøk kommer vi nesten ikke inn på soverommet for da har all "dritten" havnet der. Men nå har vi oppussing på gang så vi får litt større stue.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er unormal på vaskedagene....

Skrevet

Vi bor i en tomannsbolig og skal med tiden overta det andre huset. Den dagen skal jeg ha vaskehjelp! ;o)

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237207526' post='4112943]

Vi bor i en tomannsbolig og skal med tiden overta det andre huset. Den dagen skal jeg ha vaskehjelp! ;o)

Skulle gjerne hatt vaskehjelp jeg også.

Tenk så deilig å komme hjem til nyvasket hus.

Skrevet

Skulle gjerne hatt vaskehjelp jeg også.

Tenk så deilig å komme hjem til nyvasket hus.

Å, det må bare være fantastisk. Vi får en haug med ekstra rom når dagen for overtakelse er her, jeg vet egentlig ikke helt hva vi skal med rommene annet enn at vi kommer til å lage livsløpstandard på huset siden vi ikke har det i dag. Så vaskehjelp vil jeg svært svært gjerne ha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...