Gå til innhold

Trenger en god hammer!

Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt utstyrt med en gammel hammer med trehåndtak og jobbet med den i hele helga (lagt taktro) så skal jeg kjøpe meg en hammer selv. :o)

Men hva er viktig? Jeg regner med at en hammer til 39,90 kanskje ikke er av det beste slaget? Bacho er bra har jeg skjønt, men forholdsvis dyrt - andre gode merker som ikke koster skjorta?

Karer - kom igjen nå og hjelp en kvinne i nød! *Spiller veeeeldig hjelpeløs*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325790-trenger-en-god-hammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bikku

Karer?

Satser på at jeg og har lov til å svare. Gå til en skikkelig byggvarebutikk, og be om hjelp. Der finner de en med skaft og tyngde som passer din hånd best. Vil du ha en luksusutgave, så kan du kjøpe sånn med skaft av lærskiver som er presset sammen. Jeg liker godt mediumstørrelsen på sånn med gummiskaft som Byggmakker har. Aner ikke hva merket er, men hvis du skal gjøre en viss innsats med hammeren, så er det verd investeringen å kjøpe verktøy som duger.

Karer?

Satser på at jeg og har lov til å svare. Gå til en skikkelig byggvarebutikk, og be om hjelp. Der finner de en med skaft og tyngde som passer din hånd best. Vil du ha en luksusutgave, så kan du kjøpe sånn med skaft av lærskiver som er presset sammen. Jeg liker godt mediumstørrelsen på sånn med gummiskaft som Byggmakker har. Aner ikke hva merket er, men hvis du skal gjøre en viss innsats med hammeren, så er det verd investeringen å kjøpe verktøy som duger.

Joda - jeg tar i mot råd fra alle som vil gi! :o)

Byggvarehus var lurt. Men hvilke er gode og hvilke er ikke da tro? Har i grunnen flere i umiddelbar nærhet når jeg tenker meg om... Takk for tipset!

Gjest høstløv

Det er viktig for deg at hammeren ikke er for tung, for du veier jo bare halvparten av hva et skikkelig mannfolk gjør.

Og så må den heller ikke være for stor i forhold til armene dine, for du er jo mindre enn de fleste, du må nesten prøve hammeren i hånden i butikken, før du kjøper en.

Og så kjenner du på hammeren om det er et godt solid stykke verktøy, tilpasset ditt bruk. Du har vel litt peiling på hva du trenger, når du har brukt hammer en hel dag.

Hilsen et ikke "mannfolk".

Annonse

Det er viktig for deg at hammeren ikke er for tung, for du veier jo bare halvparten av hva et skikkelig mannfolk gjør.

Og så må den heller ikke være for stor i forhold til armene dine, for du er jo mindre enn de fleste, du må nesten prøve hammeren i hånden i butikken, før du kjøper en.

Og så kjenner du på hammeren om det er et godt solid stykke verktøy, tilpasset ditt bruk. Du har vel litt peiling på hva du trenger, når du har brukt hammer en hel dag.

Hilsen et ikke "mannfolk".

''Det er viktig for deg at hammeren ikke er for tung, for du veier jo bare halvparten av hva et skikkelig mannfolk gjør.''

Joda, men samtidig er det jo mye av vekta i hammeren som skal gjøre jobben med å få spikeren ned også, så lette hammere hjelper ikke særlig mye heller har jeg skjønt.

Gjest høstløv

''Det er viktig for deg at hammeren ikke er for tung, for du veier jo bare halvparten av hva et skikkelig mannfolk gjør.''

Joda, men samtidig er det jo mye av vekta i hammeren som skal gjøre jobben med å få spikeren ned også, så lette hammere hjelper ikke særlig mye heller har jeg skjønt.

Du må bare slå flere ganger, for du har ikke tyngden til å slå mannfolk hammerslag allikevel. Og blir hammeren for tung for deg, så blir du sliten av det.

Gjest bikku

Joda - jeg tar i mot råd fra alle som vil gi! :o)

Byggvarehus var lurt. Men hvilke er gode og hvilke er ikke da tro? Har i grunnen flere i umiddelbar nærhet når jeg tenker meg om... Takk for tipset!

De har til og med gode hammere på Europris innimellom. Men jeg ville ha valgt en av fagkjedene, og ikke en av billigkjedene.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237202378' post='4112861]

Du får ok hammer på Biltema eller Jula for 30-100 kr :-)

Sats på en som har litt stor trefflate, og som ikke er all verdens lang. Den jeg bruker kosta 30 kr (?) på Biltema, hehe. Sikkert en barnestørrelse ;-)

Mannen sine hammere er for tunge for meg.

Jeg har en liten en, sånn barnegreie og den er ubrukelig, alt for lett. Men skal ta en liten runde på onsdag og se hva jeg finner. :o) Har jo masse byggvaresaker rundt der kjæresten bor når jeg tenker meg om.

Annonse

En god hammer er en kjempegod innvestering, og verdt hver krone, når dere skal bygge.

Bahco er bra, Hultafors, Kongsberg og Stanley er bra.

Du må kjøpe en såkallt snekkerhammer, de ser omtrent slik ut:

http://www.hultafors.no/pages/produkter/shop/Article.asp?Product=True&TreeID=128&NoBack=yes&ExtendedNewsID=4080

Snakk med fagfolk, og be de annbefale en god hammer som passer til ditt bruk, med rett størrelse på skaftet og riktig vekt.

Ca 3-400.- bør du rekne med, om du ikkje er heldig og finner en på tilbud eller noe.

Men da har du hammer for resten av livet!

En god hammer er en kjempegod innvestering, og verdt hver krone, når dere skal bygge.

Bahco er bra, Hultafors, Kongsberg og Stanley er bra.

Du må kjøpe en såkallt snekkerhammer, de ser omtrent slik ut:

http://www.hultafors.no/pages/produkter/shop/Article.asp?Product=True&TreeID=128&NoBack=yes&ExtendedNewsID=4080

Snakk med fagfolk, og be de annbefale en god hammer som passer til ditt bruk, med rett størrelse på skaftet og riktig vekt.

Ca 3-400.- bør du rekne med, om du ikkje er heldig og finner en på tilbud eller noe.

Men da har du hammer for resten av livet!

Takk for gode råd! :o) Skal en tur og titte litt i morra så får jeg se om jeg blir hammer-eier da. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...