Gå til innhold

Åreknuteoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet dette
Skrevet

Jeg skal snart gjennom en åreknuteoperasjon.

Er det noen som har vært igjennom dette som vet hvor lang sykmeldingsperiode jeg må belage meg på?

Dette er dagkirugi - inn på morgenen og ut på ettermiddagen igjen - foregår i narkose.

Gjest prust
Skrevet

Jeg tok denne operasjonen i januar. Fikk 15 dagers sykemelding, og gikk på jobb den 16. dagen. Har kontorarbeid, så det gikk greit - jeg satt med beinet høyt mens jeg jobbet. Hvis jeg hadde hatt f.eks. en butikkjobb med mye ståing, eller en del gåing - hadde jeg trengt en uke lenger sykemelding.

Det var verst å stå - hvis jeg stod mer enn 1-2 minutter stille, fikk jeg vondt. Etter 4-5 uker var det ingen smerter lenger eller ubehag lenger.

Gjest noen som vet dette
Skrevet

Jeg tok denne operasjonen i januar. Fikk 15 dagers sykemelding, og gikk på jobb den 16. dagen. Har kontorarbeid, så det gikk greit - jeg satt med beinet høyt mens jeg jobbet. Hvis jeg hadde hatt f.eks. en butikkjobb med mye ståing, eller en del gåing - hadde jeg trengt en uke lenger sykemelding.

Det var verst å stå - hvis jeg stod mer enn 1-2 minutter stille, fikk jeg vondt. Etter 4-5 uker var det ingen smerter lenger eller ubehag lenger.

Jeg jobber også på kontor - så da får jeg håpe at det holder med ca 2 uker for meg også.

Når kunne du begynne å trene igjen?

Og har du fått arr etter operasjonen?

Takk for svar

Gjest prust
Skrevet

Jeg jobber også på kontor - så da får jeg håpe at det holder med ca 2 uker for meg også.

Når kunne du begynne å trene igjen?

Og har du fått arr etter operasjonen?

Takk for svar

''Når kunne du begynne å trene igjen?"

Jeg kunne nok ha begynt etter 4-5 uker, men hadde da kommet såpass ut av treningsrytmen, pluss at jeg hadde veldig mye å gjøre på jobb etter to ukers fravær, at jeg ikke fikk begynt da jeg kunne fysisk. Ventet faktisk hele 7 uker før jeg kom igang igjen. Var bare på et par gåturer og et par skiturer ca 4-6 uker etter operasjonen.

''Og har du fått arr etter operasjonen?''

Ja - jeg har små arr etter de små kuttene (ti stk) - men jeg tapet sårene i 7 uker og gikk med støttesrømpe i 7 uker, så jeg regner med at de er blitt så fine som de kan bli.

Grunnen til at jeg tok operasjonen, var at jeg var veldig hoven. Denne hevelselen er blitt bare litt bedre, ikke så bra som jeg trodde. De synlige blodårene er blitt borte/svakere noen steder, men er mye mer synlige enn jeg hadde trodd.

Gjest noen som vet dette
Skrevet

''Når kunne du begynne å trene igjen?"

Jeg kunne nok ha begynt etter 4-5 uker, men hadde da kommet såpass ut av treningsrytmen, pluss at jeg hadde veldig mye å gjøre på jobb etter to ukers fravær, at jeg ikke fikk begynt da jeg kunne fysisk. Ventet faktisk hele 7 uker før jeg kom igang igjen. Var bare på et par gåturer og et par skiturer ca 4-6 uker etter operasjonen.

''Og har du fått arr etter operasjonen?''

Ja - jeg har små arr etter de små kuttene (ti stk) - men jeg tapet sårene i 7 uker og gikk med støttesrømpe i 7 uker, så jeg regner med at de er blitt så fine som de kan bli.

Grunnen til at jeg tok operasjonen, var at jeg var veldig hoven. Denne hevelselen er blitt bare litt bedre, ikke så bra som jeg trodde. De synlige blodårene er blitt borte/svakere noen steder, men er mye mer synlige enn jeg hadde trodd.

Ok, takk for svar igjen.

Jeg skal operere fordi jeg har mye smerter på låret og leggen der åreknutene er, også er de fryktelig stygge da. Og jeg vil heller ha litt arr enn disse smertene da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...