Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ilovenewyork
Skrevet

Får dere betalt for å gå på møte med jobb,men når det er utenom selve arbeidstiden?

Avdelingen jeg jobber i har problemer med å samle folk til møtene. Det er 3 gangen det blir utsatt pga dårlig påmelding.

Synes det er litt dårlig av bedriften å ikke betale oss for møtene.

Jeg har en halv time hver vei å kjøre til/fra jobb og skal da liksom ut igjen noen timer etter jeg slutter på jobb for å gå på møte.....

Hadde nok gjort det om jeg fikk betalt,men gidder ikke når jeg må betale (i form av diesel) for det.

Tror det er derfor de fleste ikke møter opp på møtene.

Får dere betalt?

Gjest møtene er inkl i lønna mi
Skrevet

i noen jobber er det en del av pakka...på min jobb "plikter" vi å stille opp

Gjest mallet
Skrevet

Har du forsøkt å ta det opp gjennom de tillitsvalgte? Kanskje det er mulig å få til en løsning der de som får møtet utenfor sin vanlige arbeidstid får lønn for en time ekstra i tillegg til selve tiden møtet tar. (For jeg antar dere får betalt eller avspasere selve møtetiden?)

Skrevet

Personalmøter godskrives med 2,5 timers plusstid hos oss.

Ilovenewyork
Skrevet

Har du forsøkt å ta det opp gjennom de tillitsvalgte? Kanskje det er mulig å få til en løsning der de som får møtet utenfor sin vanlige arbeidstid får lønn for en time ekstra i tillegg til selve tiden møtet tar. (For jeg antar dere får betalt eller avspasere selve møtetiden?)

Møtene er alltid utenom alles arbeidstid og det er ikke betalt,heller ikke får vi avspasere.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Vanligvis ikke, men vi får skrive opp tid til avspasering eller frie timer.

Skrevet

Så sant man ikke har overtid innbakt i lønna så synes jeg det er en selvfølge at man får betalt. En grei løsning er å servere overtidsmat rett etter arbeidstid og ta møte da. Så slipper folk å reise hjem.

Gjest mallet
Skrevet

Møtene er alltid utenom alles arbeidstid og det er ikke betalt,heller ikke får vi avspasere.

Det synes jeg er helt uholdbart. Møter er arbeidstid. Det skal man ha betalt for.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Dere kan umulig være pliktige til å møte når dere ikke får betalt.

Skrevet

Det er innbakt i stillingen at vi skal på personalmøte på ca 3 timer ca 1 gang i mnd + 3 hele dager i løpet av året.

Disse er utenom ordinær arbeidstid.

Gjest vingla
Skrevet

Jeg får betaling i form av avsparing for timene vi har møter på jobb.

Gjest ikke talom
Skrevet

Da kan det heller ikke være pliktig å møte opp, og jeg skjønner godt hvorfor folk ikke møter.

Jeg ville ikke møtt på jobb om jeg ikke skulle få betalt for det. Altså ikke overtidsbetaling, mn vanlig lønn. Jeg jobber ikke gratis. Og et møte på jobb er jobb.

Gjest vingla
Skrevet

Dersom dere ikke får betalt, kan heller ikke møtene være pålagt. Jeg hadde aldri møtt opp på fritiden uten betaling.

candyqueen_83
Skrevet

Ja vi får betalt. På møtene snakkes det bare svada, så hadde vi ikke fått betalt tror jeg ingen hadde møtt opp.

Ilovenewyork
Skrevet

Dere kan umulig være pliktige til å møte når dere ikke får betalt.

Vi er ikke pliktige nei,men de blir meget skuffet om vi ikke møter opp.

Hadde kanskje vurdert å møtt opp, om det var rett etter jobb,men når jeg har 1 times kjøring frem og tilbake,så er ikke det aktuelt.

Jobber bare halvt også,så synes det er litt for galt at jeg må bruke penger på møter på jobb....nei takk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...