morsan Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237286443' post='4113571] Ikke jeg heller...! Wake up call for morsan og Lotte ;-) Men det er jo skjønt lite vi får gjort med det, uansett. Det blir nok litt i overkant å sette opp skilt (tampong + wc = rødt kryss).. på dassen ;-) He he, ja det skulle tatt seg ut! ;-) 0 Siter
Luska Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Nei, det har jeg ikke sett behovet for. Selv bytter jeg bind på badet, pakker inn i papir og kaster i restavfallet eller brenner opp i ovnen. Når vi har gjester, er de sjelden på besøk mer enn noen få timer av gangen, og da har de vel ikke behov for å bytte bind/tampong vil jeg tro. Om så er, så kan de vel kaste det diskre i restavfallet vårt, de også. Søppelbøtte på do ser jeg bare på som enda en gjenstand som samler støv og mer jobb med å tømme enda en søppelbøtte. ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237286443' post='4113571] Ikke jeg heller...! Wake up call for morsan og Lotte ;-) Men det er jo skjønt lite vi får gjort med det, uansett. Det blir nok litt i overkant å sette opp skilt (tampong + wc = rødt kryss).. på dassen ;-) ''Det blir nok litt i overkant å sette opp skilt (tampong + wc = rødt kryss).. på dassen'' Det har jeg tenkt å sette opp på hyttedoen, faktisk. Synes det kan virke litt teit, men få later til å forstå at biodoen ikke evner å gjenvinne bind og tamponger! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Nei, det har jeg ikke sett behovet for. Selv bytter jeg bind på badet, pakker inn i papir og kaster i restavfallet eller brenner opp i ovnen. Når vi har gjester, er de sjelden på besøk mer enn noen få timer av gangen, og da har de vel ikke behov for å bytte bind/tampong vil jeg tro. Om så er, så kan de vel kaste det diskre i restavfallet vårt, de også. Søppelbøtte på do ser jeg bare på som enda en gjenstand som samler støv og mer jobb med å tømme enda en søppelbøtte. ;o) Den tiden jeg hadde menstruasjonen (har hormonspiral) måtte jeg skifte bind ofte, ellers gikk det galt. Syntes det var helt håpløs å være på besøk hos noen som ikke hadde søppelbøtte på toalettet. Enkelte steder ble det til at jeg pakket bindet godt inn - og hadde i lomma til vi kom ut og jeg fikk kastet det i søpla. Andre steder gikk jeg ut på kjøkkenet og kastet bindet i søpla. Men synes det er veldig mye bedre å kunne kaste det i søppelbøtta på badet. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Ja, det har vi. Jeg har faktisk ikke tenkt tanken en gang før nå at eventuelle gjester kan finne på å kaste bind og tamponger i do!! ''Jeg har faktisk ikke tenkt tanken en gang før nå at eventuelle gjester kan finne på å kaste bind og tamponger i do!!'' Ikke jeg heller. Og jeg må si at den tanken er ubehagelig. Det er nesten så jeg er fristet til å sette opp en plakat om det... 0 Siter
brilleslangen Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Har søppelbøtte på begge steder... På hovedtoalettet står en med lokk... Og på det andre toalettet som sjelden er i bruk er det en åpen søppelbøtte. Den åpne tømmes egentlig oftere enn den med lokk nettopp fordi det synes at det er noe i den. Den med lokk haren tendens til å bli glemt helt til den er så full at lokket ikke går ordentlig igjen... Da er det ganske ufyselig å skulle tømme den selv om det er pose i... Så jeg vurderer faktisk å gå over til åpen søppelbøtte på begge toalettene 0 Siter
Luska Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Den tiden jeg hadde menstruasjonen (har hormonspiral) måtte jeg skifte bind ofte, ellers gikk det galt. Syntes det var helt håpløs å være på besøk hos noen som ikke hadde søppelbøtte på toalettet. Enkelte steder ble det til at jeg pakket bindet godt inn - og hadde i lomma til vi kom ut og jeg fikk kastet det i søpla. Andre steder gikk jeg ut på kjøkkenet og kastet bindet i søpla. Men synes det er veldig mye bedre å kunne kaste det i søppelbøtta på badet. Menne, atte... du skulle sett doen vår, du! Det er så dårlig plass at man knapt kan skifte mening der inne. Har ikke plass til ei søppelbøtte i tillegg til dobørsten! ;o) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237286581' post='4113575] Vi hadde heller ikke det. Men jeg kasta aldri sånt i do, lell. Kastet selvsagt ikke bind i do,- men jeg tror ikke det var uvanlig å kaste tamponger i do på den tiden. Tvert imot. (min barndom var sikkert noen år før din, da...) 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237286625' post='4113576] Søppelbøtte i knallfarge er kult! *Ikea her I come!" Nei den nye kjøpte jeg ikke på IKEA, den kjøpte jeg i en kjempeflott forholdsvis ny butikk på Kongsberg 0 Siter
Gjest det må da bli lukt. Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Nei, søppelbøtte har jeg ikke. Jeg kaster bind i peisovnen min og brenner det hver dag. En søppelbøtte som ikke tømmes hver dag på badet vil jo stinke grusomt etter en uke med bind! Selv tar jeg med veska på do når jeg besøker folk. Putter brukt bind (innpakket godt) oppi veska til vi kommer hjem. Har alltid med eget papir og plastikkpose til dette hvis jeg har menstruasjon. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Nei, søppelbøtte har jeg ikke. Jeg kaster bind i peisovnen min og brenner det hver dag. En søppelbøtte som ikke tømmes hver dag på badet vil jo stinke grusomt etter en uke med bind! Selv tar jeg med veska på do når jeg besøker folk. Putter brukt bind (innpakket godt) oppi veska til vi kommer hjem. Har alltid med eget papir og plastikkpose til dette hvis jeg har menstruasjon. Nei,- det pleier ikke å bli noe lukt, synes jeg. 0 Siter
Mirabell Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Ja, det har jeg. Det ser jeg på som en selvfølge, egnetlig. Overrasket over at så mange ikke har det! Der havner det stort sett bind og tomme dorullhylser, samt tomme shampoflasker etc. (siden det også er bad...) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Skrevet 17. mars 2009 Kastet selvsagt ikke bind i do,- men jeg tror ikke det var uvanlig å kaste tamponger i do på den tiden. Tvert imot. (min barndom var sikkert noen år før din, da...) Tja kanskje... fikk mensen i 1988 ;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Skrevet 17. mars 2009 Nei den nye kjøpte jeg ikke på IKEA, den kjøpte jeg i en kjempeflott forholdsvis ny butikk på Kongsberg Da må jeg svippe innom Kongsberg *haha* ;-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Jepp. Jeg har "VIPP" bøtten, med poser til. Kunne ikke tenket mag hatt åpen... :0/ 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237298842' post='4113774] Tja kanskje... fikk mensen i 1988 ;-) Ja,- da er du nok litt yngre enn meg ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Vi har søpplebøtte med lokk på toalettet, ja 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.