Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er vekke i tre uker omgangen.

Kablene eg har pleid å ha på er i stuen og på badet, desse er termostatstyrte.

Det eg har pleit å gjort er å sette desse ned på rundt 15 grader for å så fyre i ovnen og skru opp kablene når eg er komt hjem.

Men hva om de bare for stå på rundt en 20 grader.

Vil dette lønne seg kanskje da kablene ikkje står på i flere timer omgangen som de vanligvis gjør når eg kommer hjem?

Takker og brukker for svar.

Gjest firepile
Skrevet

Nei, det vil definitivt ikke lønne seg hvis du er borte i tre uker.

Skrevet

Det krever mer energi å holde gulvet på 20*C i tre uker, enn å la dem kjøle seg ned og så varme dem opp igjen. Bl.a. så får du mindre varmetap ut av huset hvis temperaturen inne er lavere (mindre fyring for kråka).

Skrevet

Det vil alltid lønne seg å skru ned i den tiden du er borte.

Så får du vurdere om du kan skru ned varmen om natten også da du er hjemme, men det kommer helt an på hvor komfortabelt du vil ha det om morgenen. Men du kan ha det varmt f.eks på kjøkken og bad og ha det kaldt ellers og fyre opp igjen om morgenen.

Skrevet

Burde kanskje utdype meg litt mer om hva det er eg fyrer opp :)

Eg bor i en liten leilighet med bruksareal på rund en 70.

Men eg må si meg enig med dere men hadde en i familien som mente det ville lønne seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...