Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg, enten med lover og paragrafer, eller med et klart hode.

En mann, ikke norsk statsborger, jobber og bor her. En dame – mannens kjæreste – kommer fra samme land som mannen, bor i New York, har aldri bodd eller arbeidet her. Disse to har fått et barn. Noen mener nå at mannen skal ha full pott, 2 ukers pappaperm + 6 ukers fedrekvote (er det ikke det det kalles?) Andre mener at så lenge han ikke skal bistå mor eller være sammen med barnet sitt (han skal ikke reise til NY) har han heller ikke behov for de to ukene. Ang. fedrekvoten har jeg forstått det slik at både mor og far må ha vært i inntektsgivende arbeid, minimum 50% stilling, for å ha rett til dette, men hvordan blir det da når mor aldri har vært i jobb i Norge?

Jeg har sjekket lovverket, men alle hvis, om og men er liksom beregnet for folk som bor her.

Håper dere skjønner hva jeg mener, og i tillegg har peiling på rettigheter (både med og uten u foran)

Gjest merkelig hvis det går
Skrevet

Hæh? Unnskyld meg, men hvorfor i huleste skal han ta foreldreperm hvis han ikke skal være sammen med barnet?

Regelverket vet jeg ikke noe om, men håper virkelig at ikke han får perm som ikke skal brukes til det den er ment til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...