Gå til innhold

Eksremt islamisme

Anbefalte innlegg

Gjest Ciccacc
Skrevet

Hva mener dere om Arbeiderpartiets siste utspill, dvs. Martin Kohlbergs og Thorbjørn Jaglands uenigheter om ekstreme muslimer?

Kommer dette til å påvirke valgkampen?

Synes dette er mer interessant enn tamponger i do, og titting i skap på andres baderom.

Skrevet

"Synes dette er mer interessant enn tamponger i do, og titting i skap på andres baderom."

Er så totalt enig. Slike tråder forsøpler DOL.

Ja, debatten om ekstrem islamisme vil være et av de viktigste tema i valgkamen. Politikerne (unntatt Jagland) har fått med seg at 40% er bekymret for dette uavhengig av parti.

Gjest Ciccacc
Skrevet

"Synes dette er mer interessant enn tamponger i do, og titting i skap på andres baderom."

Er så totalt enig. Slike tråder forsøpler DOL.

Ja, debatten om ekstrem islamisme vil være et av de viktigste tema i valgkamen. Politikerne (unntatt Jagland) har fått med seg at 40% er bekymret for dette uavhengig av parti.

Jagland kommer med utspill mot Kohlberg, og da Stoltenberg samtidig. Han har bred støtte for dette i Ap. MK har vært klønete i måten han fremsetter dette på.

Jagland søker en ny jobb nå, og trekker seg fra norsk politikk.

Skrevet

Interessant meningsutveksling. Det kommer nok frem mer uenighet om dette fra andre i Ap.

Skrevet

Ekstremisme må motarbeidet, uansett som denne ekstremismen er islamsk eller kristen eller en hvilken som helst annen type.

Men jeg synes det blir feil å spille på frykt for å vinne velgere. At islam er en voksende religion i Norge, er det ingen tvil om. Jeg mener generelt at det bør gjøres mer for å integrere innvandrere i Norge. Det må stilles krav til våre nye landsmenn, de skal ikke bli møtt med snillisme og forståelse for alle penge. De kommer til et nytt land, og de har å følge dette landets lover og regler.

Jeg vet at jeg egentlig ikke svarer på det du spør om i utgangspunktet, jeg har ikke fulgt debatten mellom Jagland og Kolberg...

sort som natta
Skrevet

Ekstremisme må motarbeidet, uansett som denne ekstremismen er islamsk eller kristen eller en hvilken som helst annen type.

Men jeg synes det blir feil å spille på frykt for å vinne velgere. At islam er en voksende religion i Norge, er det ingen tvil om. Jeg mener generelt at det bør gjøres mer for å integrere innvandrere i Norge. Det må stilles krav til våre nye landsmenn, de skal ikke bli møtt med snillisme og forståelse for alle penge. De kommer til et nytt land, og de har å følge dette landets lover og regler.

Jeg vet at jeg egentlig ikke svarer på det du spør om i utgangspunktet, jeg har ikke fulgt debatten mellom Jagland og Kolberg...

som du er inne på,ekstremister innenfor kristendommen er ikke akkurat noe særlig det heller!det var det jeg vokste opp til,og det tar jeg sterk avstand fra!

Skrevet

som du er inne på,ekstremister innenfor kristendommen er ikke akkurat noe særlig det heller!det var det jeg vokste opp til,og det tar jeg sterk avstand fra!

Nettopp, er det først snakk om ekstremister er det nødvendigvis ismalismen som er den ene, store fiende.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ekstremisme er aldri bra uansett hva det gjelder... Synd at du ble så negativt påvirket:(

Jeg er troende, og har fortalt om min tro til barna mine, men hva de velger er til syvende og sist deres egen sak. Jeg liker heller ikke å bli satt i en bås, derfor kaller jeg meg ikke en kristen. Jeg tror på Jesus, men går ikke i kirken, puben er like fin for meg.

Håper du har det fint nå, sort som natta;)

Skrevet

Ekstremisme er aldri bra uansett hva det gjelder... Synd at du ble så negativt påvirket:(

Jeg er troende, og har fortalt om min tro til barna mine, men hva de velger er til syvende og sist deres egen sak. Jeg liker heller ikke å bli satt i en bås, derfor kaller jeg meg ikke en kristen. Jeg tror på Jesus, men går ikke i kirken, puben er like fin for meg.

Der ligger egentlig den store forskjellen - du tror på Gud (er kristen, selv om du ikke kaller deg det). Men ingen påstår at du er ekstremist.

Problemed med muslimer nå, er at et mindretall av dem faktisk er ekstremister, men mange reagerer negativt bare de ser en person som ser ut som om h*n kan komme fra Midtøsten.

sort som natta
Skrevet

er ikke noe galt med tro:) har tro selv,men liker ikke måten min familie misbrukte bibelen på.overgrep i guds navn,trusler om helvette etc... det er da noe helt anna enn en "normal" kristen

hidi, the scorpion
Skrevet

Der ligger egentlig den store forskjellen - du tror på Gud (er kristen, selv om du ikke kaller deg det). Men ingen påstår at du er ekstremist.

Problemed med muslimer nå, er at et mindretall av dem faktisk er ekstremister, men mange reagerer negativt bare de ser en person som ser ut som om h*n kan komme fra Midtøsten.

Enig til en viss grad. Men vet man hvem som er ekstremister?

Har lest Koranen (på norsk), jeg leste mer hat enn kjærlighet, mer undertrykking av kvinner enn i noen annen religion... Og jeg har lest om mange!

sort som natta
Skrevet

Har lest Koranen (på norsk), jeg leste mer hat enn kjærlighet, mer undertrykking av kvinner enn i noen annen religion... Og jeg har lest om mange!

hmm...leste i min tid bibelen,med resultat at jeg meldte meg ut av kirka(var 15 år da).kanskje på tide å lese koranen?greit å ha litt bakgrunnsinfo i diskusjoner

hidi, the scorpion
Skrevet

er ikke noe galt med tro:) har tro selv,men liker ikke måten min familie misbrukte bibelen på.overgrep i guds navn,trusler om helvette etc... det er da noe helt anna enn en "normal" kristen

Håper jeg inderlig! Hva de enn kaller seg, de som gjør slikt, lever ikke etter Jesus bud, og kan dermed fordømmes.

Jeg synes det er så forferdelig og ødeleggende for noen å måtte oppleve slikt, at jeg har ikke ord.....

Aliza1365380759
Skrevet

Koranen i seg selv sier jo ingenting i klartekst, det er haditene du må lese i så fall. Og hvis du først skal lese Koranen er den mye bedre å lese på arabisk, der alle versene rimer ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

hmm...leste i min tid bibelen,med resultat at jeg meldte meg ut av kirka(var 15 år da).kanskje på tide å lese koranen?greit å ha litt bakgrunnsinfo i diskusjoner

Jeg har lest Bibelen, og for meg var Koranen en svak skygge av originalen.. Men les, gjerne alt du kommer over, før du tar et standpunkt;)

For meg er Jesus den rolige, fattede og kjærlige personen, som jeg ikke finner noen andre steder. Jeg tror at "buddah" fant Gud, og oppfordret mennesker til å følge i hans fotspor. Han sa; Jeg er ikke "den ene", men følg mine råd, og jeg er _ikke_ en gud!

hidi, the scorpion
Skrevet

Koranen i seg selv sier jo ingenting i klartekst, det er haditene du må lese i så fall. Og hvis du først skal lese Koranen er den mye bedre å lese på arabisk, der alle versene rimer ;-)

Koranen sier veldig mye i klartekst!

Har du lest den?

sort som natta
Skrevet

Jeg har lest Bibelen, og for meg var Koranen en svak skygge av originalen.. Men les, gjerne alt du kommer over, før du tar et standpunkt;)

For meg er Jesus den rolige, fattede og kjærlige personen, som jeg ikke finner noen andre steder. Jeg tror at "buddah" fant Gud, og oppfordret mennesker til å følge i hans fotspor. Han sa; Jeg er ikke "den ene", men følg mine råd, og jeg er _ikke_ en gud!

buddisme er vel den religionen jeg har mest tilknytning til.bibelen var for full av selvmotsigelser for min del...

sort som natta
Skrevet

når jeg leste bibelen var det rett og slett for å se om det var like mye pisspreik der som jeg trodde,og hvis jeg skal lese koranen er det det virkelig ikke fordi jeg vurderer islam som noe for meg!!!!!!det er det nemlig IKKE!! ;9 vet hva jeg tror,trenger ikke noe navn på det (og karma og sånt virker mest rettferdig i mine øyne)

mordere som blir frelst kommer til himmelen i følge de selv,mens snille og gode mennesker som ofrer seg for alle men ikke er kristen,kommer til helvette...jaja...for meg blir det altfor enkelt!(skulle det være så svart hvitt sier vel nicket mitt hvor jeg ville havnet:P selv om jeg er god stort sett,så er jeg ikke kristen)

Aliza1365380759
Skrevet

Koranen sier veldig mye i klartekst!

Har du lest den?

Ja, jeg studerer islam.

hidi, the scorpion
Skrevet

buddisme er vel den religionen jeg har mest tilknytning til.bibelen var for full av selvmotsigelser for min del...

Buddhisme er veldig nær de kristne grunnprinsipper, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...