Gå til innhold

Den største ondskapen

Anbefalte innlegg

Gjest Ciccacc
Skrevet

Det mest groteske av alt det groteske må være Fritzl saken i Østerrike. Ingenting fenger så mye som den rettsaken som foregår nå.

For å forstå gleden må vi oppleve sorgen. For å forstå kjærligheten må vi hate. For å forstå omsorg må vi ha mangel på den.

Ingenting kan sammenlignes med den genuine ondskapen som bor i denne mannen. Denne totale mangelen på emati og innlevelse i andres følelser.

Gjest lakselusa
Skrevet

ja, helt enig. men en sak som jeg aldri vil glemme, og som jeg syns er like ondt, må være baneheiadrapene.

Skrevet

Ja det er mye ondskap og mye helt uforståelig, men vi vet skjelden hva som får folk til å bli så totalt utenom normalen

Gjest Ciccacc
Skrevet

ja, helt enig. men en sak som jeg aldri vil glemme, og som jeg syns er like ondt, må være baneheiadrapene.

Jeg har ikke tenkt å sammenligne, men Fritzl saken overgår alle andre saker som noen noensinne har hørt om.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Ja det er mye ondskap og mye helt uforståelig, men vi vet skjelden hva som får folk til å bli så totalt utenom normalen

Jeg er ikke interessert i å vite hva fikk mannen til å bli så unormal. Det bare skremmer meg at det går an å være så totalt uten følelser, og likevel leve et tilsynelatende normalt liv så lenge.

Gjest qigong
Skrevet

Jeg blir så kvalm at jeg greier ikke lese det som står i avisen engang. Synes det er fryktelig at det går slike mennesker "løs" i samfunnet. Men det han har gjort går jo over alle grenser, slipper han ut etter 7 år da...

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å vite hva fikk mannen til å bli så unormal. Det bare skremmer meg at det går an å være så totalt uten følelser, og likevel leve et tilsynelatende normalt liv så lenge.

Ja selvfølgelig skremmer det(?!) Nettopp derfor lurer jeg på hvorfor enkelt blir så ekstreme

Gjest qigong
Skrevet

Ja selvfølgelig skremmer det(?!) Nettopp derfor lurer jeg på hvorfor enkelt blir så ekstreme

Tror det kan være en dårlig kombinasjon i mellom gener og oppvekst? Ser jo opphoping i enkelte familier av mange djevler (les psykopater).

Gjest Shira :o)
Skrevet

Når jeg leser om den saken så tar jeg meg nesten i å tro at det er en bok, for det er så uvirkelig, så ondskapsfullt at jeg ikke klarer forstå.

Gjest imzedimze
Skrevet

Har to venninner som har vært utsatt for menn som er like ille som Fritzl, eneste forskjellen er at det ikke var deres far så de ble ikke låst inn i en kjeller da. Men sånne folk gjør så mye groteskt jævlig mot sine ofre, de må bo sine liv på psykiatrisk i ettertid, og overgriperne går fri selvfølgelig.

Gjest zilja
Skrevet

Har aldri latt ting gå så inni margen på meg som den saken.

Måtte han bare få den strengeste straff som går an!!

Skrevet

Den saken er utenfor fatteevne. Den er så ufattelig uforståelig og grusom.

Elisabeth ble fanget i kjelleren i august 1984, 18 år gammel. Jeg er like gammel som Elisabeth, og jeg husker godt mange ting jeg gjorde i august 1984 - jeg startet blant annet på siste år på videregående.

Da jeg hørte om saken i fjor vår, var det ufattelig å tenke på at i alle de lange årene siden den gang, der jeg har opplevd alt det som mitt liv har fart med, så har hun vært innesperret i en trang og illeluktende kjeller, der faren hennes bedrev fysisk og psykisk terror, og der hun helt alene måtte gjennomgå seks svangerskap og fødsler.

Måtte Fritzl aldri slippes løs fra fengsel igjen.

Gjest life sux,then you die
Skrevet

overgrep,isolasjon,trusler og vold,det var min og min søsters hverdag når pappa passet oss.altså ikke året rundt,men der og da var det jævlig nok det og! så hører det til historien at når vi endelig ble kvitt pappa,så kom andre overgripere og overtok,frem til politiet tok affære og flyttet oss.som voksne ble hverdagen PTSD,blackouts,mareritt,psykdom,selvmordsforsøk,inn og ut av psykiatrisk... Lever mot oddsene.

Så jeg har ikke satt meg så inn i Fritz-saken,for det trigger anfallene mine.Men det er uansett helt jævlig!!!!

Skrevet

Helt forferdelig - og det jeg synes er ille nå er at denne mannen kan se fram mot en straff som er kortere enn den tiden han holdt henne fanget! Hvis han ikke blir dømt for drapet på det ene barnet, kan han få så lite som 6 års fengsel.

Han skulle ha sittet minst like lenge som han holdt henne fanget - hvis det hadde vært noen rettferdighet her i verden. Problemet er at ingenting hjelper stakkars Elizabeth, hun er nok dessverre ødelagt uansett utfall av rettssaken.

Skrevet

jeg kan virkelig ikke skjønne at ingen oppdaget dette jeg da - 24 ÅR!

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å sammenligne, men Fritzl saken overgår alle andre saker som noen noensinne har hørt om.

Der er jeg enig med deg.

Denne saken overgår alle foreløpig ihvertfall. :-(

Skrevet

Helt enig. Saken er for jævlig og helt uforståelig.

Jeg skjønner ikke at hun ikke bukket under under de årene. Så mange år uten dagslys og ordentlig luft. Personlig lurer jeg på om jeg ikke hadde tatt livet av meg. De har jo hatt forskning på folk som har vært isolerte uten dagslys, det pleier ikke å gå bra.

Mange sier at hun må være ødelagt for livet. Selvfølgelig vil hun få traumer for livet, men på en annen måte må hun jo være bemerkelsesverdig sterk, som har klart dette. Kjelleren så jo også ganske ren og ikke rotete ut.

I teorien tenker jeg at det kan gå ann at moren til Elisabet ikke viste dette. Men at hun hadde en savnet datter, bodde med en tyrann og respekterte at hun ikke fikk gå i kjelleren synes jeg er litt rart. Kunne hun ikke legge sammen 2+2? Han må jo ha vært ofte i kjelleren, både for å bygge kjelleren og når han var der sammen med datteren. Det burde jo vekke mistanker. I tillegg viste hun nok at han hadde voldtatt før....Tror alle som bor med en tyrann tenker sitt, hvis et barn forsvinner. Så synes det er litt rart ja....

Gjest xbellax
Skrevet

Ifølge TV2 er han nå dømt til livstid i fengsel. Passende straff spør du meg.

Gjest xbellax
Skrevet

Ifølge TV2 er han nå dømt til livstid i fengsel. Passende straff spør du meg.

"14.30: Fritzl er dømt til livsvarig forvaring på en psykiatrisk institusjon." dagbladet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...