Gå til innhold

Rødfarven i syltetøyet

Gjest Aldri mer syltetøy på brødskiva :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke greid å spise syltetøy etter innslaget på Tv 2 hjelper deg sist uke. Nå ser jeg for meg en smørje med gravide lus i glasset.

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/article2620257.ece

Hvis jeg fikk velge ville jeg heller hatt en mindre lekker farve for å slippe lusa. Hva mener dere?

Gjest sikkert ikke helt sånn du mente:P
Skrevet

er da ikke verre enn å spise daue dyr etter min mening.men jeg er jo vegetarianer da...så lus frister ikke nei(ikke at man har omtanke for lus,men likevel...)

Skrevet

er da ikke verre enn å spise daue dyr etter min mening.men jeg er jo vegetarianer da...så lus frister ikke nei(ikke at man har omtanke for lus,men likevel...)

Jeg har helt uten å vite det spist flere kg gravide lus i min levetid, mens du selv har tatt et valg. Jeg fikk intet valg :-/ Det er utrolig kjipt gjort av produsentene å skjule slikt bak tallkoder, som f eks E120.

Aliza1365380759
Skrevet

Dette har jeg visst om i maaange år, og jeg spiser syltetøyet mitt likevel! :-)

Skrevet

Dette har jeg visst om i maaange år, og jeg spiser syltetøyet mitt likevel! :-)

Alle er ikke like skjøre, tydeligvis. Kanskje disse ekstra proteinene gir en ekstra piff...

Jeg må si jeg virkelig grøsset da mannen min hadde brødskiva stappet med syltetøy. Så for meg luseføtter osv :-/

Gjest sikkert ikke det du mente...
Skrevet

Jeg har helt uten å vite det spist flere kg gravide lus i min levetid, mens du selv har tatt et valg. Jeg fikk intet valg :-/ Det er utrolig kjipt gjort av produsentene å skjule slikt bak tallkoder, som f eks E120.

jeg var klar over at E120/karmin var lus fra jeg var 13 år og ble veggis,så det har igrunn aldri vært noe hemmelig.men man måtte sjekke det opp litt selv.

Gjest bikku
Skrevet

Det var vel sånt vi lærte i tenårene, men da i fhd til rødfargen i leppestift. Så det er ikke bare syltetøyet som må kuttes, men sannsynligvis også godis og annet spiselig rødt. Og leppestift - om du er jente eller jålete transe.

Aliza1365380759
Skrevet

Alle er ikke like skjøre, tydeligvis. Kanskje disse ekstra proteinene gir en ekstra piff...

Jeg må si jeg virkelig grøsset da mannen min hadde brødskiva stappet med syltetøy. Så for meg luseføtter osv :-/

Personlig må jeg si jeg synes f.eks E-441, altså gelatin, som er fremstilt at grisehud og storfebein er verre. Og jeg spiser heller rød mat som er farget med naturlige fargestoffer enn alle de syntetisk framstilte e-stoffene man ellers dytter i seg.

Skrevet

Jeg lager syltetøyet selv (med unntak av lett eplesyltetøy) så i det er det kun bær, sukker og evt. litt jam for å få det litt tykkere. Smaker vanvittig mye bedre også!

Skrevet

Tja, syltetøy er nå godt en sjelden gang, lus eller ikke. Er da like ille med egg, de kommer tross alt ut av ræva på høna. Etterpå koker vi dem i vann, og er skallet gentlig helt tett? Eller vi hakker dem ned i ei steikepanne. Gudene vet hva som hopper ned fra skallet da. :-D

Skrevet

Pytt. Vi spiser hønseaborter også :)

Råfersk kylling ... :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg lager syltetøyet selv (med unntak av lett eplesyltetøy) så i det er det kun bær, sukker og evt. litt jam for å få det litt tykkere. Smaker vanvittig mye bedre også!

Ja, du sier noe der! Det er særdeles få e-120-lus i mitt selvplukkede blåbærsyltetøy og moltesyltetøy! :-P

Skrevet

Litt nysgjerrig, hvordan ser en lusefot ut siden du så levende så det for deg?

Gjest hmmmze
Skrevet

Tja, syltetøy er nå godt en sjelden gang, lus eller ikke. Er da like ille med egg, de kommer tross alt ut av ræva på høna. Etterpå koker vi dem i vann, og er skallet gentlig helt tett? Eller vi hakker dem ned i ei steikepanne. Gudene vet hva som hopper ned fra skallet da. :-D

Bæsjer høna egg?

Skrevet

Litt nysgjerrig, hvordan ser en lusefot ut siden du så levende så det for deg?

Tja, si det ;) Er mye guffe i syltetøyet.

Er visst bare barskinger her på dol. Her spises det litt av hvert med stor appetitt. "pytt pytt, en lus og to er da ikke ille" ;-)

Gjest prust
Skrevet

Bæsjer høna egg?

Høna har samme åpning for både avføring, urin og egg, ja :-)

Gjest prust
Skrevet

Selvsagt høres det litt ekkelt ut - men jeg kan aldri tenke meg at det er farlig å spise lus... :-D

Vil vel heller spise noe med "naturlig" fargestoff, enn med syntetisk fargestoff. Pleier ikke å sjekke E-stoffene, men hadde jeg kunnet dem, ville jeg vel preferert lus fremfor kjemiske syntetiske stoffer.

Gjest dodlido
Skrevet

Heller lus på brødskiva enn i hue er min umiddelbare tanke :)

Skrevet

Tror ikke jeg har slike fobier. Vi spiser reker og kylling og mange andre rare ting. Så da spiller det vel liten rolle om vi spiser tørka lus.

Sikkert mye bedre enn mange av de andre rare E-stoffene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...