Gå til innhold

Rødfarven i syltetøyet

Gjest Aldri mer syltetøy på brødskiva :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller ingen trille.

Heller lus og god rødfarge enn ingen lus og ekkel farge.

Gjest Kayia
Skrevet

Tja, syltetøy er nå godt en sjelden gang, lus eller ikke. Er da like ille med egg, de kommer tross alt ut av ræva på høna. Etterpå koker vi dem i vann, og er skallet gentlig helt tett? Eller vi hakker dem ned i ei steikepanne. Gudene vet hva som hopper ned fra skallet da. :-D

La meg også minne om at vi spiser hele grillede kyllinger, og der er jo rompa faktisk med! ;)

Gjest mora2
Skrevet

Usj...

Men jeg tror jeg er glad jeg ikke vet hva all mat inneholder...

Skrevet

La meg også minne om at vi spiser hele grillede kyllinger, og der er jo rompa faktisk med! ;)

Heter gompen. Gompen. Men usj likevel...

:-)

Skrevet

Tja, si det ;) Er mye guffe i syltetøyet.

Er visst bare barskinger her på dol. Her spises det litt av hvert med stor appetitt. "pytt pytt, en lus og to er da ikke ille" ;-)

Tja. Noen spiser jo sprøstekte biller i sjokoladesaus, grilla marsvin, slanger og bikkjer. Så eit bittelita, krøsja lus for å få frisk farge på syltetøyet virker bagatellmessig på meg. :-)

Skal vi tenke på alt vi har i oss og hva det inneholdet tror jeg egentlig det blir fint lite igjen å spise til slutt om man er fintfølende nok. Er ikke alt jeg har lyst å smake, men det jeg liker er nå godt uansett hva som er i det.

Skrevet

er da ikke verre enn å spise daue dyr etter min mening.men jeg er jo vegetarianer da...så lus frister ikke nei(ikke at man har omtanke for lus,men likevel...)

''er da ikke verre enn å spise daue dyr etter min mening.men jeg er jo vegetarianer da..''

Og nå er det jammen slutt på spise syltetøy også? Hehe.

Gjest Kayia
Skrevet

Heter gompen. Gompen. Men usj likevel...

:-)

Kylling-gompen ja.. Hm. Fikk IKKE mer lyst på den nå. :)

Skrevet

Tar jeg ikke feil, brukes denne lusa også til å lage leppestift av.... (I noen leppestifter, i alle fall)

Skrevet

Spiller ingen trille.

Heller lus og god rødfarge enn ingen lus og ekkel farge.

Jeg bryr meg ikke noe om at det er laget av lus, E120, men jeg forsøker å unngå det fordi det kan gi allergireaksjon/astma og dessuten ikke bør gis til hyperaktive barn. Sådetså. Naturlig er ikke alltid bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...