Gå til innhold

Å drikke alkohol ute - signaler

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Det er ganske jevnt todelt tror jeg. Noen syns det er upassende, mens andre syns det er helt greit.

Jeg har diskutert dette ganske heftig med fks Bustebeisa. Hun er jo min beste venninne, og vi er totalt uenige i denne saken.

Det jeg legger merke til at folk reagerer veldig negativt på i mitt miljø, et kristlige som prøver omvende deg så fort de får sjansen.

De som snakker høyt om alt som er synd, dømmer andre nedenom og hjem. Om de da blir sett fulle, reagerer folk her hvertfall....

Min far pleide ofte si om _enkelte_ kristlige at de "satt vår herre av i Ålefjær". Da reiste de kristlige ut av bygda for å drikke seg fulle...

Jeg har full respekt for kristlige, også de som drikker. Har selv et par kristlige venner , som nyter alkohol. Men da prøver de heller ikke gjøre sg til noe de ikke er.

Så jeg vil si holdningene til mennesket har mye å si, at de er ekte, tør stå for hva de gjør, og mener.

Uff, dette ble rotete.... Måtte skrive litt kjapt, for må ut med hundene... Håper du forstod noe likvel! Hehe!

''Det jeg legger merke til at folk reagerer veldig negativt på i mitt miljø, et kristlige som prøver omvende deg så fort de får sjansen. De som snakker høyt om alt som er synd, dømmer andre nedenom og hjem. Om de da blir sett fulle, reagerer folk her hvertfall....''

Det skjønner jeg. Det var vel bare i ungdomstida at vi var var litt for pågående mot andre i en periode. Når en blir voksne, erfarer de fleste at verden ikke er svart-hvit lenger...

''Min far pleide ofte si om _enkelte_ kristlige at de "satt vår herre av i Ålefjær". Da reiste de kristlige ut av bygda for å drikke seg fulle...''

HAHAAA :-) Utrolig bra sagt!

''Jeg har full respekt for kristlige, også de som drikker. Har selv et par kristlige venner , som nyter alkohol. Men da prøver de heller ikke gjøre sg til noe de ikke er.

Så jeg vil si holdningene til mennesket har mye å si, at de er ekte, tør stå for hva de gjør, og mener. ''

Skjønner hva du mener, tror jeg. Og din konklusjon er at jeg kan fortsette som før, men kanskje tenke enda mer gjennom hva jeg tror på og hvilke hodlninger jeg har, og ikke være falsk...?!

Takk for svar - og god tur med hundene!

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Katt-ja

4

• henrikke71

4

• hidi, the scorpion

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ganske jevnt todelt tror jeg. Noen syns det er upassende, mens andre syns det er helt greit.

Jeg har diskutert dette ganske heftig med fks Bustebeisa. Hun er jo min beste venninne, og vi er totalt uenige i denne saken.

Det jeg legger merke til at folk reagerer veldig negativt på i mitt miljø, et kristlige som prøver omvende deg så fort de får sjansen.

De som snakker høyt om alt som er synd, dømmer andre nedenom og hjem. Om de da blir sett fulle, reagerer folk her hvertfall....

Min far pleide ofte si om _enkelte_ kristlige at de "satt vår herre av i Ålefjær". Da reiste de kristlige ut av bygda for å drikke seg fulle...

Jeg har full respekt for kristlige, også de som drikker. Har selv et par kristlige venner , som nyter alkohol. Men da prøver de heller ikke gjøre sg til noe de ikke er.

Så jeg vil si holdningene til mennesket har mye å si, at de er ekte, tør stå for hva de gjør, og mener.

Uff, dette ble rotete.... Måtte skrive litt kjapt, for må ut med hundene... Håper du forstod noe likvel! Hehe!

''Det jeg legger merke til at folk reagerer veldig negativt på i mitt miljø, et kristlige som prøver omvende deg så fort de får sjansen. De som snakker høyt om alt som er synd, dømmer andre nedenom og hjem. Om de da blir sett fulle, reagerer folk her hvertfall....''

Det sies at skadefryd er den eneste virkelige fryd...;-)

Jeg skjønner godt at de reageres på slikt - det har noe med liv og lære å gjøre.

Gjest mora2
Skrevet

Det skjønner jeg. Det var vel bare i ungdomstida at vi var var litt for pågående mot andre i en periode. Når en blir voksne, erfarer de fleste at verden ikke er svart-hvit lenger...

''Min far pleide ofte si om _enkelte_ kristlige at de "satt vår herre av i Ålefjær". Da reiste de kristlige ut av bygda for å drikke seg fulle...''

HAHAAA :-) Utrolig bra sagt!

''Jeg har full respekt for kristlige, også de som drikker. Har selv et par kristlige venner , som nyter alkohol. Men da prøver de heller ikke gjøre sg til noe de ikke er.

Så jeg vil si holdningene til mennesket har mye å si, at de er ekte, tør stå for hva de gjør, og mener. ''

Skjønner hva du mener, tror jeg. Og din konklusjon er at jeg kan fortsette som før, men kanskje tenke enda mer gjennom hva jeg tror på og hvilke hodlninger jeg har, og ikke være falsk...?!

Takk for svar - og god tur med hundene!

Da forstod du meg helt rett! Det var jo godt :0)

Hundene måtte bare en tur ut på plenen. Men når tispa sier hun må ut, så MÅ hun ut. Og det fort ;0)

Men nå er de fornøyde, hehe!

Tør jeg spør om du vet hvem jeg er i RL? Er bare nyskjerrig siden vi bor ganske nært, og har hvertall ei vi begge kjenner igjennom nett. :0)

Gjest mora2
Skrevet

Det sies at skadefryd er den eneste virkelige fryd...;-)

Jeg skjønner godt at de reageres på slikt - det har noe med liv og lære å gjøre.

Ikke sant!

Godt det ikke bare er her da...Jeg var redd jeg ville få pepper nå.. Har en tendens til å være for ærlig her inne... ;0)

Gjest prust
Skrevet

Da forstod du meg helt rett! Det var jo godt :0)

Hundene måtte bare en tur ut på plenen. Men når tispa sier hun må ut, så MÅ hun ut. Og det fort ;0)

Men nå er de fornøyde, hehe!

Tør jeg spør om du vet hvem jeg er i RL? Er bare nyskjerrig siden vi bor ganske nært, og har hvertall ei vi begge kjenner igjennom nett. :0)

Nei - jeg aner ikke hvem du er i virkeligheten.

Er ikke helt med på hvem du mener at vi begge kjenner.... Jeg har truffet en dol'er her på Sørlandet - er det hun du mener?

Gjest mora2
Skrevet

Nei - jeg aner ikke hvem du er i virkeligheten.

Er ikke helt med på hvem du mener at vi begge kjenner.... Jeg har truffet en dol'er her på Sørlandet - er det hun du mener?

Er nok henne jeg mener ja! Koslig dame :0)

Jeg vet heller ikke hvem du er.

Gjest prust
Skrevet

Er nok henne jeg mener ja! Koslig dame :0)

Jeg vet heller ikke hvem du er.

Jeg har truffet kun to dolere, og har mailet med 2-3 - og jeg har egentlig ikke noe behov for å ha kontakt med flere dolere utenfor DOL - så jeg tror vi holder på slik vi har det i dag - er du enig?

Men det er koselig å ha noen sørlendinger rundt seg her på DOL :-) Nå må jeg stupe i seng - ble sittende oppe og se på en gammel episode av Sommer på svensk TV i går til neste klokka ett....

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har truffet kun to dolere, og har mailet med 2-3 - og jeg har egentlig ikke noe behov for å ha kontakt med flere dolere utenfor DOL - så jeg tror vi holder på slik vi har det i dag - er du enig?

Men det er koselig å ha noen sørlendinger rundt seg her på DOL :-) Nå må jeg stupe i seng - ble sittende oppe og se på en gammel episode av Sommer på svensk TV i går til neste klokka ett....

Å jada, jeg var bare nyskjerrig! :0)

Verden har vist seg å ikke være så stor noen ganger.

Jeg har også treft noen stykker fra nett, og skrevet privat. Koslig det.

Natta! :0)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja - og akkurat det føler jeg er veldig greit i forhold til kollegaene mine. De vet jeg er kristen, og at jeg er aktiv i kirka, men de vet jo også at jeg gjerne tar en halvliter eller tre, eller drikke vin. Så overfor dem er det helt OK.

Men det er i forhold til andre - f.eks. i menigheten - eller foreldre til mine barns venner som vet jeg er aktiv i kirka - eller evt andre som har truffet meg gjennom jobb, barnas skole/barnehage, osv.... som jeg er usikker på.

''Men det er i forhold til andre - f.eks. i menigheten - eller foreldre til mine barns venner som vet jeg er aktiv i kirka - eller evt andre som har truffet meg gjennom jobb, barnas skole/barnehage, osv.... som jeg er usikker på.''

Nettopp derfor jeg ikke er medlem i noen kirkesamfunn! Hva tror du Jesus hadde sagt om slike normer?

Jesus drakk åpenlyst, de brukte det tom mot Han. Han drikker og spiser, sa de.

Så jeg skjønner overhodet ikke at kristne skal være mot alkohol!

Det åpner for mange andre ormer...

Skrevet

Hvis det var mer enn et galss vin eller en halvliter da? En blir vel ikke brisen av et glass vin?

Om de hadde drukket seg snydens sammen med en venn som ikke har noe spesiell rolle i samfunnet, hadde jeg ikke reagert noe mer på den ene enn den andre. :-)

Har en formening om at man skal få lov å være menneske uansett hvilken stilling man har. :-)

Skrevet

Jeg må si at jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva man skal legge i uttrykket "litt brisen".

Som noen påpekte, så kan den oppførselen enkelte har som litt småbrisne lett kunne forveklses med oppførsel fra helt edru folk som er i god stemning sammen med venner ute på byen.

Men hvis en som går forbi og ser vedkommende sitte der med et glass vin eller øl foran seg og da samtidig tenker at personnen "er litt brisen", så _kan_ det jo hende at vedkommende er såpass synlig påseilet at det nærmer seg å være litt småfull.

Ikke rart folk legger så ymse i et slikt uttrykk, synes jeg.

Jo, men nå ble det spesifisert "ikke full" under, så da tenker jeg at det er sånn det er..går ut fra at diskusjonen er over nå, så jeg er vel litt sen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...