Gå til innhold

Hullete klær av vaskemaskinen!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdager oftere og oftere nå at det er små hull i klærne våre, og alle hullene er like... Slike små som ser ut som "musebitt".

Det er på klær og sengetøy, og innmari irriterende!!!

Hva kommer dette av tro? Vi har relativt ny vaskemaskin og bruker ikke tørketrommel...

Gjest bikku
Skrevet

Vaskemidlene kan være så sterke at de ødelegger fibrene i tekstilene. I tillegg er selvsagt borrelås fy-fy.

Skrevet

Vaskemidlene kan være så sterke at de ødelegger fibrene i tekstilene. I tillegg er selvsagt borrelås fy-fy.

har du sjekket at det ikke ligger en bh-spile eller noe lignende i maskinen? alle mine klær fikk sånne musehull en stund.. til jeg kom på at jeg hadde fått ut igjen en bh med en spile for lite.... måtte demontere deler av trommelen for å få den ut, men etter det har det ikke blitt hull i klærne mine.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har du klær med glidelås må glidelåsen være lukket, ellers kan det komme slike små hull.

Skrevet

har du sjekket at det ikke ligger en bh-spile eller noe lignende i maskinen? alle mine klær fikk sånne musehull en stund.. til jeg kom på at jeg hadde fått ut igjen en bh med en spile for lite.... måtte demontere deler av trommelen for å få den ut, men etter det har det ikke blitt hull i klærne mine.

Men demonterte du maskinen selv??? Er jo så fryktelig dyrt og irriterende og vente på disse reperatørene...

Skrevet

Jeg ser andre tipser om å lukke både borrelås og glidelåser, selv er jeg svært lite nøye på akkurat det og opplever ikke hull i tøyet. Kjenn rundt inne i hele trommelen om det kan være noe skarpt der?

Skrevet

Dette har skjedd hos oss, og synderen var et plagg med håpløs glidelås. Samma hvor lukket den var ved vaskestart, så åpnet den seg under vask og hadde litt skarpe tagger = hull på t-shirts etc.

Skrevet

Men demonterte du maskinen selv??? Er jo så fryktelig dyrt og irriterende og vente på disse reperatørene...

demonterte og demonterte.. den maskinen jeg hadde da var det mulig å løsne en luke i trommelen, slik at en fikk tilgang til å sjekke om det lå noe i området under trommelen. Den jeg har nå går ikke dette, men det er mulig å komme til såvidt mellom trommelen og pakningen der du lemper inn klær, med en litt stiv, "pinne" (vi brukte en bit av en tynn slange sist vi fisket inni der) som en kan bruke for å evt fiske ut ting som ligger i området.. men enkleste er nok som det ble nevnt over her, å kjenne etter inni trommelen, evt riste litt på ting og høre om det skrangler.

Skrevet

Vi har akkurat det samme problemet. jeg har gransket trommelen uten å finne noe som kan lage hullene. hullene kommer om det ikke er tøy med glidelåser eller bårelåser. tilslutt ble jeg så irritert på maskinen at jeg ringte hoved- leverandøren uten å bli klokere, så sendte jeg en mail. en mega pratsom mann ringte meg, han sa dette er et problem som er kommet etter at de maskinene med kraftig sentifugering er kommet.de tynne stoffene blir presset ned i hullene og rives der. dette var det ikke noe å gjøre noe med, annet en å passe på å sette ned sentifuge styrken. jeg har nå alle tynne plagg eks topper, fotballskjorter i vaskeposer. er ikke fornøyd med svaret fra leverandøren, da jeg mener dette ikke er holdbart. maskinen min er et par år og har 1600 omdreiinger.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har akkurat det samme problemet. jeg har gransket trommelen uten å finne noe som kan lage hullene. hullene kommer om det ikke er tøy med glidelåser eller bårelåser. tilslutt ble jeg så irritert på maskinen at jeg ringte hoved- leverandøren uten å bli klokere, så sendte jeg en mail. en mega pratsom mann ringte meg, han sa dette er et problem som er kommet etter at de maskinene med kraftig sentifugering er kommet.de tynne stoffene blir presset ned i hullene og rives der. dette var det ikke noe å gjøre noe med, annet en å passe på å sette ned sentifuge styrken. jeg har nå alle tynne plagg eks topper, fotballskjorter i vaskeposer. er ikke fornøyd med svaret fra leverandøren, da jeg mener dette ikke er holdbart. maskinen min er et par år og har 1600 omdreiinger.

Dette kan ikke være riktig.

Jeg har en Electrolux vaskeautomat, med separat sentrifuge. Sentrifugeringshastigheten er 2.800 omdreininger pr. minutt.

Klærne blir ikke hullet av å bli sentrifugert ved så høy hastighet.

Skrevet

Dette kan ikke være riktig.

Jeg har en Electrolux vaskeautomat, med separat sentrifuge. Sentrifugeringshastigheten er 2.800 omdreininger pr. minutt.

Klærne blir ikke hullet av å bli sentrifugert ved så høy hastighet.

om det er rett vet jeg ikke, men det var det de sa.At de tynne stoffene blir presset nedi hullene i trommelen, og at noen stoff dessverre blir skadet av dette. hos meg er det kun plagg av tynn silke/glatte stoffer som blir hullete. så etter at jeg begynte å ha de i vaskeposer og med lett sentifugering, har det blitt slutt på "muse hull" i klærne her. men jeg har ødelagt mange plagg, så har noen en bedre forklaring på dette vil jeg og gjerne vite det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...