Gjest fisk til middag Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Hjelp! Jeg har noen marinerte laksefileeter som jeg tenkte jeg skulle dele opp i små biter og legge i forlie i ovnen, sammen med litt purre, gulerøtter og smør... Hvor lenge skal disse stå i ovnen sånn ca? Noen som vet? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Gulrøttene trenger _mye_ mer tid enn laksen. 0 Siter
Gjest fisk til middag Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Gulrøttene trenger _mye_ mer tid enn laksen. Ok, men hvor lang tid trenger fisken da? Og poteter, hvis jeg skjærer de i biter, hvor lang tid trenger de?? Kan jo ev koke gulerøtter og poteter litt først og så dele opp og legge inni pakkene med fisk? Eller bare servere ved siden av... 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ok, men hvor lang tid trenger fisken da? Og poteter, hvis jeg skjærer de i biter, hvor lang tid trenger de?? Kan jo ev koke gulerøtter og poteter litt først og så dele opp og legge inni pakkene med fisk? Eller bare servere ved siden av... Jeg pleide å lage "laksepakker" og da brukte jeg frosne laksebiter (ca. 125 gram), poteter i _tynne_ skiver, gulrot i tynne skiver + blomkål og broccoli i små buketter. De var pakket i folie med litt smør og lå i ovnen på 180 grader i en times tid, da var poteter og gulrot ferdige. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ok, men hvor lang tid trenger fisken da? Og poteter, hvis jeg skjærer de i biter, hvor lang tid trenger de?? Kan jo ev koke gulerøtter og poteter litt først og så dele opp og legge inni pakkene med fisk? Eller bare servere ved siden av... Marinert laks syns jeg blir best med 7-8 min på grill i ovnen. Men om du legger det i pakker, så kan det alltids stå sammen. Det blir saftig og godt, selv om laksen blir _veldig_ mør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.