Gjest lilatu_28 Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Ja - det ER interessant, og jeg har tenkt en del på dette, hva man foretar seg av diskuterbare handlinger i forhold til de rollene en har i samfunnet - så det gjør ingenting at du tar dette med kondomer! Skal prøve å svare deg: "Hva slags signaler gir en person som kjøper kondomer på bensinstasjonen en sen fredagskveld dersom personen er: A - personen er en kjent lokalpolitiker - hadde vel lagt merke til at det var DEN politikeren, men ikke tenkt noe særlig mer utover at nå hadde kanksje kona gått tom for p-piller (kanskje er jeg litt naiv?) B - personen er i ledelsen i en bedrift - samme som over C - personen er prest - samme som over D - personen er lærer til ditt barn - hadde trolig blitt litt flau over å ha sett det. E - personen er mor/far til ditt barns kamerat - hadde trolig blitt litt flau over det, særlig hvis det var mor/far til en nær kamerat... F - personen er med i menighetsrådet - hvis jeg kjente vedkommende, som E, hvis jeg ikke kjente ham/henne, som A G- personen er en bekjent av deg som du ikke trodde var seksuelt aktiv. - Tenkt WOW!!!! Det var på tide - knallbra - og hvem er den heldige tro......?! H - evt andre interessante kategorier Nå opererer ikke jeg med et moralsk spekter der det å drikke alkohol eller å kjøpe kondomer er "diskutabelt", men jeg foretrekker likevel en viss avstand til enkelte menneskers privatliv avhengig av hvilket forhold jeg har til dem. Fant denne linken: http://pbfcomics.com/archive_b/PBF218-The_Great_Circle.jpg Synes den oppsummerer dette ganske bra. ;-) 0 Siter
Orio Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''G- personen er en bekjent av deg som du ikke trodde var seksuelt aktiv.'' At han/hun allikevel er seksuelt aktiv. :- ) 0 Siter
Orio Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Hehe... Var det ikke en reklame om akkkurat det der - en gutt som skulle ha kondomer, og kjøpte alt mulig annet for liksom å skjule kondomene som han egentlig skulle ha? Må forsåvidt innrømme at jeg aldri har kjøpt BARE kondomer, jeg heller - og at jeg faktisk synes det er litt flaut.... Å kjøpe kondomer synes jeg er mannens oppgave. *hurra for likestilling* 0 Siter
Orio Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Andres foreldre kan ha sex, men mine har ikke hatt det siden de unnfanget meg! Mine foreldre har aldri hatt sex. Jeg ble til ved kunstig inseminasjon - ved et uhell. (Sæden skulle til naboen.) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Mine foreldre har aldri hatt sex. Jeg ble til ved kunstig inseminasjon - ved et uhell. (Sæden skulle til naboen.) Sikkert! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.