Gjest må vel igjen snart Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Hvor ofte?.Hva heter dem som sender ut brev angående dette?.Bruker å få purring fra dem etter ei stund vist jeg ikke har tatt prøven.Har skulla kontaktet dem men husker ikke hva de het.Bor i Trondheim 0 Siter
KaVa Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Du bør ta prøve av livmorhalsen minst en gang hvert tredje år. Dersom du ikke gjør det, kommer det et brev for å minne deg på dette. Du trenger ikke å kontakte dem som sender deg dette brevet, de har ingenting med selve prøvene å gjøre. Det du gjør, er å ringe fastlegen din, og bestille time. Pronto! mvh 0 Siter
Gjest må vel igjen snart Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Du bør ta prøve av livmorhalsen minst en gang hvert tredje år. Dersom du ikke gjør det, kommer det et brev for å minne deg på dette. Du trenger ikke å kontakte dem som sender deg dette brevet, de har ingenting med selve prøvene å gjøre. Det du gjør, er å ringe fastlegen din, og bestille time. Pronto! mvh Ok.Men har skulla kontaktet dem for en adresseforandring 0 Siter
KaVa Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ok.Men har skulla kontaktet dem for en adresseforandring Tror ikke det trengs. Har flyttet flere ganger, aldri meldt adresseforandring til dem - kun folkeregisteret. Brev har kommet, okkesom. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Tror ikke det trengs. Har flyttet flere ganger, aldri meldt adresseforandring til dem - kun folkeregisteret. Brev har kommet, okkesom. Jeg tror min påminnelse kommer fra fastlegen? 0 Siter
morsan Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Jeg fikk en slik påminnelse en gang, og jeg mener å huske at den kom fra Kreftregisteret? Uansett er det ikke nødvendig å kontakte dem som sender brevet; man kontakter legen for å få time til udnersøkelse, og Kreftregisteret eller hvemm det nå var får adressen din direkte fra Folkeregisteret. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Jeg fikk en slik påminnelse en gang, og jeg mener å huske at den kom fra Kreftregisteret? Uansett er det ikke nødvendig å kontakte dem som sender brevet; man kontakter legen for å få time til udnersøkelse, og Kreftregisteret eller hvemm det nå var får adressen din direkte fra Folkeregisteret. Hmm. Mulig jeg husker feil,- kanskje dette er noe Kreftregisteret har begynt å sende ut nå i det siste... Før om årene kom den i alle fall fra min egen lege, mener jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Hmm. Mulig jeg husker feil,- kanskje dette er noe Kreftregisteret har begynt å sende ut nå i det siste... Før om årene kom den i alle fall fra min egen lege, mener jeg. Jeg er ikke helt sikker, altså, men det er nok 4-5-6 år siden jeg fikk et slikt brev. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er ikke helt sikker, altså, men det er nok 4-5-6 år siden jeg fikk et slikt brev. Ja,- det er eventuelt på den tiden jeg også kanskje fikk en påminnelse derfra,- men før det igjen, tror jeg at jeg fikk fra legen... Husker det var noe som jeg hadde avtalt med legen at de skulle gjøre,- det var ingen automatikk i det - før avtalen. 0 Siter
Gjest må vel igjen snart Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Tror ikke det trengs. Har flyttet flere ganger, aldri meldt adresseforandring til dem - kun folkeregisteret. Brev har kommet, okkesom. Ok :-).Får vel vente på brevet da eller bare ta meg sammen og bestille time 0 Siter
morsan Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ok :-).Får vel vente på brevet da eller bare ta meg sammen og bestille time Jeg ville gått for alternativ nr 2! :-) 0 Siter
Gjest på tide for meg også, ja... Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Det er Folkehelseinstituttet som sender ut påminnelse etter tre år. Noen fastleger sender også ut timeavtaler til nye prøver. Selv har jeg fått påminnelse to ganger, det vil si at det er minst seks år siden sist. Men nå har jeg fått navn på en kvinnelig jordmor som tar slike prøver så nå skal jeg ta en telefon dit. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ja,- det er eventuelt på den tiden jeg også kanskje fikk en påminnelse derfra,- men før det igjen, tror jeg at jeg fikk fra legen... Husker det var noe som jeg hadde avtalt med legen at de skulle gjøre,- det var ingen automatikk i det - før avtalen. Jeg får slik påminnelse hvert 3 år - og den kommer ikke fra fastlegen. Mener å huske det er fra kreft-register eller noe slik?? 0 Siter
laban Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Dette har jeg faktisk litt greie på: Kreftregisteret sender ut påminnelsen dersom man ikke selv har bedt dem la være å gjøre det. Man trenger ikke sende adresseforandring til dem. Kreftregisteret er et av de få helseregistrene som ikke ligger under Folkehelseinstituttet. I tillegg går det sikkert an å få en påminnelse fra fastlegen eller gynekologen sin, akkurat som fra tannlegen. Da kan det være lurt å melde adresseforandring. Alle legesentre / privatleger får ikke oppdateringer direkte fra Folkeregisteret slik Kreftregisteret får. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Kreftregisteret sender ut brev til meg. Jeg purring nå, så jeg bestilte time med en gang. ''Kreftregisteret har en kopi fra Folkeregisteret av kvinner bosatt i Norge.'' Klippet fra: http://www.kreftregisteret.no/no/Forebyggende/Masseundersokelsen-mot-livmorhalskreft/Om-programmet/ Så da trenger du nok ikke melde om adresseendring direkte til dem, siden de henter ut informasjon fra Folkeregisteret. Tror jeg da. På den saiden var det også kontaktinformasjon til kreftregisteret. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.