Gå til innhold

stress og søtsug

Anbefalte innlegg

Gjest sukkermons
Skrevet

Det har vært mye stress i livet mitt i den senere tid, og i de to siste ukene nå har jeg vært plaget av et voldsomt sug etter søtt, og mat i det hele tatt egentlig. Antar at dette behovet for kalorier er utløst av stress siden jeg ikke vanligvis sliter med dette. Nå lurer jeg på om jeg må regne med at det kommer til å være sånn lenge, også etter at jeg har klart å stresse ned, eller vil dette suget etter søtt forsvinne igjen like fort som det kom?

Skrevet

Spiser du regelemessig når du er så stresset da?

Skrevet

Generelt så er det sånn at jo mer søtt du spiser, jo sterkere blir suget. Klarer du legge om kosten og styre unna søtsaker fullstendig, vil du etter ganske kort tid merke at søtsuget forsvinner.

Gjest sukkermons
Skrevet

Spiser du regelemessig når du er så stresset da?

Jeg spiser akkurat slik jeg har gjort lenge. Regelmessige måltider og mye frukt mellom måltidene... Har ikke slitt med søtsug før nå de siste ukene. Fredagskaffen på jobben, med kake, ble en ren nytelse. For noen uker siden spiste jeg kakene nærmest av plikt, for å være sosial! Det har også vært en svært stressende tid for meg en periode nå... Plutselig slo det meg at det er alt stresset som gjør at jeg plutselig er blitt så fysen på søtsaker. Jeg søkte på nettet, og fant endel stoff om dette, men ingenting om dette gir seg av seg selv med en gang man klarer å stresse ned... Derfor spør jeg her inne. Sikkert noen med erfaring på området?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...