Gå til innhold

Jomfru eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Ciccacc
Skrevet

Noen synes det er viktig å spare seg for sin mann. Mange reagerte da kronprinsen giftet seg med alenemor, og det må ha vært fordi hun var "besudlet" av en annen. Det har neppe vært den lille skjønne sønnen hennes som var problemet. Hadde det vært bedre om hun hadde tatt abort?

Er det viktig å være jomfru og "spare seg" for den riktige? Synes du det selv, eller kjenner du noen som synes det?

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• Lillemus

9

• Babette

7

• candyqueen_83

4

Gjest togli
Skrevet

Det kan umulig være så mange som tenker slik her i Norge i våre dager, heldigvis!

Jeg tenker heller slik at det kanskje kan være en fordel at man har litt erfaring før man treffer "den rette". Da vil man trolig lettere innse at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden? ;)

Gjest Ciccacc
Skrevet

Det kan umulig være så mange som tenker slik her i Norge i våre dager, heldigvis!

Jeg tenker heller slik at det kanskje kan være en fordel at man har litt erfaring før man treffer "den rette". Da vil man trolig lettere innse at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden? ;)

Tror ikke nødvendigvis at det er en fordel. For min del er det en privatsak.

Gjest prust
Skrevet

Jeg er jo oppvokset med at man "sparer seg" til ekteskapet, eller i alle fall til den en gifter seg med...

For min del var det faktisk positivt i en setting der jeg trolig lett hadde "gitt etter" hvis jeg ikke hadde hatt som prinsipp å vente - og det var faktisk både der og i etterkant litt OK å ha det poenget der og da.

Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 20, og det har nå bare vært oss to. Hadde vi ikke blitt sammen så tidlig og forholdet hadde holdt, hadde jeg vel trolig hatt mer erfaring etterhvert....

Jeg ser poenget med å vente - og i alle fall ikke prøve ut så mange partnere - samtidig som jeg ser fordeler av å få noe erfaring, og bli trygg på seg selv.

Gjest togli
Skrevet

Tror ikke nødvendigvis at det er en fordel. For min del er det en privatsak.

Det har du sikkert rett i, men en bakdel er det neppe heller. Jeg er forøvrig helt enig med deg i at slikt er en privat sak, men siden du spurte hva vi trodde, så svarte jeg ;)

Gjest Ciccacc
Skrevet

Det har du sikkert rett i, men en bakdel er det neppe heller. Jeg er forøvrig helt enig med deg i at slikt er en privat sak, men siden du spurte hva vi trodde, så svarte jeg ;)

Takk for at du svarte:) Jeg ønsket å legge opp til en diskusjon.

Skrevet

''men en bakdel er det neppe heller''

*fnis* til ordvalget i en jomfrutråd;-)

Gjest Ciccacc
Skrevet

Jomfrutråd:-)

Skrevet

Jeg synes ikke det er viktig å spare seg til den eneste rette som man skal gifte seg med, og jeg kjenner heller ingen privat som mener det, men jeg er enig med deg i at dette fåt være opp til den enkelte å avgjøre.

Jeg er enig med togli i det at litt ymse erfaring kan gjøre at en skjønner at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Men når dette er sagt, synes jeg det er en fordel om man begrenser seg litt, da. ;-)

Gjest togli
Skrevet

Dirty-morsan!!!! ;-P

Gjest ViViola
Skrevet

For disse som mener at kronprinsessen ikke var bra nok rent - eh - fysisk for krompen, mente nok ikke noe annet enn at hun skulle ha vært fullstendig urørt. En abort ville ikke akkurat ha veid opp, liksom.

Forøvrig: Jeg ser ikke poenget med å spare seg til bryllupsnatta, men jeg ser heller ingen grunn til å kapre så mange skalper som mulig.

Gjest Ciccacc
Skrevet

For disse som mener at kronprinsessen ikke var bra nok rent - eh - fysisk for krompen, mente nok ikke noe annet enn at hun skulle ha vært fullstendig urørt. En abort ville ikke akkurat ha veid opp, liksom.

Forøvrig: Jeg ser ikke poenget med å spare seg til bryllupsnatta, men jeg ser heller ingen grunn til å kapre så mange skalper som mulig.

Det er en stor forskjell på å ta abort, som ingen får vite om, og være alenemor. Hvis kronprinsessen hadde tatt abort hadde vi ikke vist noe om det, og ingen av oss hadde trodd eller kunnet forvente at hun sparte seg til bryllupsnatta mer enn andre kvinner. Eller?

Skrevet

Tror du virkelig folk mente at hun burde vært jomfru? Man har vel kommet dithen at man hadde godtatt en ikke-jomfru, bare ikke en som tydeligvis hadde levd et såpass vilt liv som MM....

Gjest mora2
Skrevet

Jeg syns det er flott at Mette Marit valgte å la barnet leve.

Det brydde ikke meg noe at hun var alene mor.

Om mennesker velge vente på den rette syns jeg det er kjempe flott! Jeg ser ikke helt vitsen i å pule rundt..Men nå har jeg heller aldri vært i den situasjonen, så vet vel ikke helt hvordan det er...

Jeg kommer til å råde mine barn å vente med sex til de finner den rette. Ikke at de trenger gifte seg først. Men at sex skal være noe fint du deler med den du elsker. Ikke bare en tilfeldig på byen... Så jeg vil råde mine å vente lengst mulig.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg syns det er flott at Mette Marit valgte å la barnet leve.

Det brydde ikke meg noe at hun var alene mor.

Om mennesker velge vente på den rette syns jeg det er kjempe flott! Jeg ser ikke helt vitsen i å pule rundt..Men nå har jeg heller aldri vært i den situasjonen, så vet vel ikke helt hvordan det er...

Jeg kommer til å råde mine barn å vente med sex til de finner den rette. Ikke at de trenger gifte seg først. Men at sex skal være noe fint du deler med den du elsker. Ikke bare en tilfeldig på byen... Så jeg vil råde mine å vente lengst mulig.

"Jeg syns det er flott at Mette Marit valgte å la barnet leve"

Hehe altså.. han var vel 3-4 år da hun ble sammen med Kronprinsen så ja det var jo flott at fikk fortsette å leve ja ;-)

Gjest qigong
Skrevet

Hehe altså.. han var vel 3-4 år da hun ble sammen med Kronprinsen så ja det var jo flott at fikk fortsette å leve ja ;-)

Haha ;-)

mil1365380270
Skrevet

Ha-ha-ha! ;-)

Gjest mora2
Skrevet

*LOL*

Jeg tenkte mer på at hun ikke tok abort før den tid da! ;0)

Mary Poppins
Skrevet

*LOL*

Jeg tenkte mer på at hun ikke tok abort før den tid da! ;0)

Hehe skjønte det men synes formuleringen ble litt morsom så jeg måtte bare kommentere den ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...