Gå til innhold

Jomfru eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Hehe skjønte det men synes formuleringen ble litt morsom så jeg måtte bare kommentere den ;-)

Hehe, ja jeg så det.. :0)

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• Lillemus

9

• Babette

7

• candyqueen_83

4

Skrevet

Nei jeg synes det rett og slett er noe forbanna tull! Sex de første ganegen er ikke superdeilig, det er klønete, man er nervøs osv. Jeg er glad jeg hadde litt erfaring så vi kunne ha bra sex når jeg ble sammen med samboeren min - og det hadde/har vi :)

Å ha hatt seg med mange er jo ikke noe særlig.. Da er man lett på tråden. Man har dessuten best sex med kjent partner. Det jomfu-griene er gammaldags tull! Menn kan pule rundt, men vi skal "spare" oss??? Hvorfor det?

Gjest ViViola
Skrevet

Tror du virkelig folk mente at hun burde vært jomfru? Man har vel kommet dithen at man hadde godtatt en ikke-jomfru, bare ikke en som tydeligvis hadde levd et såpass vilt liv som MM....

''Tror du virkelig folk mente at hun burde vært jomfru?''

Ikke hvis du mener "folk" som i deg, meg og naboen min, men de som presterte å ytre seg om hvorvidt en alenemor var godt nok for tronarvingen - ja, de tviler jeg ikke på at nok helst hadde sett at dama var jomfru. Selv om de også sikkert forsto at det neppe ville bli noen jomfru på krompen i og med at han ikke valgte livsledsager da han var 15.

De fleste i dette landet har heldigvis kommet lenger enn som så, men de som ytrer seg om slikt har gjerne ekstreme tanker og ønsker.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er en stor forskjell på å ta abort, som ingen får vite om, og være alenemor. Hvis kronprinsessen hadde tatt abort hadde vi ikke vist noe om det, og ingen av oss hadde trodd eller kunnet forvente at hun sparte seg til bryllupsnatta mer enn andre kvinner. Eller?

En abort hadde nok ikke forblitt en hemmelighet. Og som sagt, det utgjør neppe noen stor forskjell.

Skrevet

''Er det viktig å være jomfru og "spare seg" for den riktige?''

Nei vettduhva! Vi lever da i 2009, og litt utprøving innen visse grenser tror jeg ikke skader noen. :-)

''Synes du det selv, eller kjenner du noen som synes det?''

Det første har jeg svart på over, og svaret på det andre er: Ikke så vidt jeg vet, nei.

Gjest Ciccacc
Skrevet

En abort hadde nok ikke forblitt en hemmelighet. Og som sagt, det utgjør neppe noen stor forskjell.

Hun hadde neppe valgt å si det til pressen om hun hadde tatt abort. Legene har taushetsplikt.

Skrevet

Jeg syns det er flott at Mette Marit valgte å la barnet leve.

Det brydde ikke meg noe at hun var alene mor.

Om mennesker velge vente på den rette syns jeg det er kjempe flott! Jeg ser ikke helt vitsen i å pule rundt..Men nå har jeg heller aldri vært i den situasjonen, så vet vel ikke helt hvordan det er...

Jeg kommer til å råde mine barn å vente med sex til de finner den rette. Ikke at de trenger gifte seg først. Men at sex skal være noe fint du deler med den du elsker. Ikke bare en tilfeldig på byen... Så jeg vil råde mine å vente lengst mulig.

Om hun lot barnet leve eller ikke, har jo ingenting med saken å gjøre, dette er ingen abortdiskusjon:-)

Selv om hun hadde tatt abort, så hadde hun likevel ikke vært jomfru...

Skrevet

Tror det var andre ting i tillegg til alenemor-rollen som satte i gang diskusjonen om Mette-Marit, men det var helt klart en del av det. Ei heller tror jeg det var det faktum at hun ikke var jomfru, som var det store punktet. Jeg tviler på at krompen var jomfru på det tidspunktet også, forresten:-)

Om man vil spare seg til den rette kommer eller ikke, er et personlig valg og de som velger å vente, har jeg stor respekt for. Men når det er sagt, mister jeg ikke respekten av de som ikke venter heller:-) Det som er ille, er de kulturer hvor ikke-jomfruer blir utstøtt og sett på som mindre verdt og urene pga det.

For min del møtte jeg min nåværende mann på et så tidlig tidspunkt, at det bare har blitt ham. Jeg tok ikke noe bevisst valg om å vente (og vi ventet heller ikke til vi giftet oss), det var alderen som var avgjørende der - hadde jeg ikke møtt ham så tidlig, hadde jeg nok hatt mer erfaring på det seksuelle plan...

Skrevet

Jeg synes ikke det er viktig å spare seg til den eneste rette som man skal gifte seg med, og jeg kjenner heller ingen privat som mener det, men jeg er enig med deg i at dette fåt være opp til den enkelte å avgjøre.

Jeg er enig med togli i det at litt ymse erfaring kan gjøre at en skjønner at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Men når dette er sagt, synes jeg det er en fordel om man begrenser seg litt, da. ;-)

''Men når dette er sagt, synes jeg det er en fordel om man begrenser seg litt, da. ;-)''

Hehe! Enig :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Hun hadde neppe valgt å si det til pressen om hun hadde tatt abort. Legene har taushetsplikt.

Leger har taushetsplikt, ja, men hva med andre pasienter? Venner? (Eller rettere sagt - "venner"?)

Uansett, dette er strengt tatt ikke noe å diskutere, siden MM a) ikke tok abort (med Marius, i alle fall) og B) hun er godt gift med krompen nå og c) det er svært få i dag som ikke mener hun gjør en god jobb.

So - happy-happy-happy! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

For disse som mener at kronprinsessen ikke var bra nok rent - eh - fysisk for krompen, mente nok ikke noe annet enn at hun skulle ha vært fullstendig urørt. En abort ville ikke akkurat ha veid opp, liksom.

Forøvrig: Jeg ser ikke poenget med å spare seg til bryllupsnatta, men jeg ser heller ingen grunn til å kapre så mange skalper som mulig.

''For disse som mener at kronprinsessen ikke var bra nok rent - eh - fysisk for krompen, mente nok ikke noe annet enn at hun skulle ha vært fullstendig urørt. En abort ville ikke akkurat ha veid opp, liksom.''

Der er jeg helt uenig med deg. En prinsessespire kan godt ha litt erfaring, det skal bare skje i det stille og for enhver pris ikke få åpenbare konsekvenser! En abort helt i det stille er "akseptert".

Gjest ViViola
Skrevet

''For disse som mener at kronprinsessen ikke var bra nok rent - eh - fysisk for krompen, mente nok ikke noe annet enn at hun skulle ha vært fullstendig urørt. En abort ville ikke akkurat ha veid opp, liksom.''

Der er jeg helt uenig med deg. En prinsessespire kan godt ha litt erfaring, det skal bare skje i det stille og for enhver pris ikke få åpenbare konsekvenser! En abort helt i det stille er "akseptert".

''Der er jeg helt uenig med deg. En prinsessespire kan godt ha litt erfaring, det skal bare skje i det stille og for enhver pris ikke få åpenbare konsekvenser! En abort helt i det stille er "akseptert".''

Tror du royalistfanatikerne fra Bibelbeltet blir rolig inni seg av dette? Tro'kke jeg. Men at de må akseptere det, ja, og at det er bedre enn det motsatte er jeg ikke i tvil om.

For oss vanlig dødelige har kanskje ikke MMs inntreden i kongehuset vært særlig traumatisk uansett.

Gjest Elextra
Skrevet

''Der er jeg helt uenig med deg. En prinsessespire kan godt ha litt erfaring, det skal bare skje i det stille og for enhver pris ikke få åpenbare konsekvenser! En abort helt i det stille er "akseptert".''

Tror du royalistfanatikerne fra Bibelbeltet blir rolig inni seg av dette? Tro'kke jeg. Men at de må akseptere det, ja, og at det er bedre enn det motsatte er jeg ikke i tvil om.

For oss vanlig dødelige har kanskje ikke MMs inntreden i kongehuset vært særlig traumatisk uansett.

''Tror du royalistfanatikerne fra Bibelbeltet blir rolig inni seg av dette?''

Jeg tenkte ikke først og fremst på disse, men snarere på "det gode selskap".

Gjest ViViola
Skrevet

''Tror du royalistfanatikerne fra Bibelbeltet blir rolig inni seg av dette?''

Jeg tenkte ikke først og fremst på disse, men snarere på "det gode selskap".

Og da er jeg enig. De som pusser fasader vil nok heller ha det slik, ja.

Skrevet

''Tror du virkelig folk mente at hun burde vært jomfru?''

Ikke hvis du mener "folk" som i deg, meg og naboen min, men de som presterte å ytre seg om hvorvidt en alenemor var godt nok for tronarvingen - ja, de tviler jeg ikke på at nok helst hadde sett at dama var jomfru. Selv om de også sikkert forsto at det neppe ville bli noen jomfru på krompen i og med at han ikke valgte livsledsager da han var 15.

De fleste i dette landet har heldigvis kommet lenger enn som så, men de som ytrer seg om slikt har gjerne ekstreme tanker og ønsker.

Ja, men jeg tror at man aldri ville ha ymtet frampå om slikt som kunne tolkes som krav om jomfruelighet dersom det var en dame med litt mer "gjennomsnittlig" bakgrunn.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Tror det var andre ting i tillegg til alenemor-rollen som satte i gang diskusjonen om Mette-Marit, men det var helt klart en del av det. Ei heller tror jeg det var det faktum at hun ikke var jomfru, som var det store punktet. Jeg tviler på at krompen var jomfru på det tidspunktet også, forresten:-)

Om man vil spare seg til den rette kommer eller ikke, er et personlig valg og de som velger å vente, har jeg stor respekt for. Men når det er sagt, mister jeg ikke respekten av de som ikke venter heller:-) Det som er ille, er de kulturer hvor ikke-jomfruer blir utstøtt og sett på som mindre verdt og urene pga det.

For min del møtte jeg min nåværende mann på et så tidlig tidspunkt, at det bare har blitt ham. Jeg tok ikke noe bevisst valg om å vente (og vi ventet heller ikke til vi giftet oss), det var alderen som var avgjørende der - hadde jeg ikke møtt ham så tidlig, hadde jeg nok hatt mer erfaring på det seksuelle plan...

Jeg vet at det var også andre diskusjoner om kronprinsessen, men mange reagerte på at kronprinsen giftet seg med alenemor. Det er det jeg trekker frem her.

Skrevet

''Jeg tviler på at krompen var jomfru på det tidspunktet også, forresten:-)

''

He he, nei, men det har til alle tider vært stilt ulike krav og forventninger til kvinner og menn. Ingen spurte om Charles var jomfru da han giftet seg med Diana - tvert i mot antar jeg at folk flest så på det som naturlig og mandig at han var en erfaren mann.

Men det var skriverier i avisene om at Diana måtte undersøkes av lege for å forsikres om at hun var ubesudlet etc.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det viktig å være jomfru og "spare seg" for den riktige?''

Nei vettduhva! Vi lever da i 2009, og litt utprøving innen visse grenser tror jeg ikke skader noen. :-)

''Synes du det selv, eller kjenner du noen som synes det?''

Det første har jeg svart på over, og svaret på det andre er: Ikke så vidt jeg vet, nei.

Signerer denne! :)

Gjest Ciccacc
Skrevet

Leger har taushetsplikt, ja, men hva med andre pasienter? Venner? (Eller rettere sagt - "venner"?)

Uansett, dette er strengt tatt ikke noe å diskutere, siden MM a) ikke tok abort (med Marius, i alle fall) og B) hun er godt gift med krompen nå og c) det er svært få i dag som ikke mener hun gjør en god jobb.

Det er ikke kronprinsessen som slik jeg diskuterer her, men det faktum at det var mange som ikke likte at kronprinsen giftet seg med en alenemor.

Skrevet

''Leger har taushetsplikt, ja, men hva med andre pasienter? Venner? (Eller rettere sagt - "venner"?) ''

Det har jo gått rykter om Märtha også, og slikt kan jo komme helt uten at det er grunnlag for det. Eller det KAN være sant.

Min søster var i slutten av tenårene plaget med cyster på eggstokken, og var innlagt et par ganger på sykehus pga dette. Hver gang gikk det rykter etterpå på bøgda om at hun hadde tatt abort...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...