Gjest ViViola Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Det problematiske i dette tilfellet var nok ikke at hun var alenemor og dermed hadde hatt sex tidligere. Det problematiske med dette er at det kommer et stebarn inn i familien til den kommende Kongen. Det problematiske med MM er alt det andre enn barnet. Her er jeg helt enig med Trygve Hegnar. Det er problematisk at kongebarna, som burde kunne velge på øverste hylle, velger seg partnere som ikke en gang kan forsørge seg ved eget arbeid. ''Det er problematisk at kongebarna, som burde kunne velge på øverste hylle, velger seg partnere som ikke en gang kan forsørge seg ved eget arbeid.'' På øverste hylle har det vel blitt så mye innavl at genene er svekket for evig tid, så kanskje øverste hylle er rett og slett kjedelig? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Hva mener du da er forklaringen på at alenemødre har/hadde lavstatus? Jeg tror hele motstanden mot MM var nokså kompleks, hvor barnet var ett av flere momenter. Jeg tror ikke dte er mulig å skille ut hennes posisjon som alenemor fra alt det andre man hørte om henne på den tiden. Og ja, jeg tror nok at i manges øyne, dessverre, så er det mer negativt med en ung ugift kvinne som får et barn med en hun ikke lenger er kjæreste med enn andre unge kvinner som man bare antar har en seksuell fortid og håper ikke har tatt abort. Ikke fordi det vitner om at hun har hatt sex, men fordi det vitner om at hun er lettsindig eller uforsiktig nok til å få barn pga denne sexen. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 ''Det er problematisk at kongebarna, som burde kunne velge på øverste hylle, velger seg partnere som ikke en gang kan forsørge seg ved eget arbeid.'' På øverste hylle har det vel blitt så mye innavl at genene er svekket for evig tid, så kanskje øverste hylle er rett og slett kjedelig? ;-) På øverste hylle betyr noe i denne sammenheng ikke kongelig/adelig. Det betyr nok like mye Susann Goksør eller Kari Traa. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Sitat: "Det er problematisk at kongebarna, som burde kunne velge på øverste hylle, velger seg partnere som ikke en gang kan forsørge seg ved eget arbeid." Her er Trygve Hegnar ikke på linje med den svenske konges krav til en svigersønn, for Kungen i Sverige krevde at mannen i datterens liv skulle slutte å jobbe! ''Her er Trygve Hegnar ikke på linje med den svenske konges krav til en svigersønn, for Kungen i Sverige krevde at mannen i datterens liv skulle slutte å jobbe!'' Kungen & Hegnar er nok enige om at en kongelig svigersønn bør være i stand til å forsørge seg selv, at Kungen mener han skal slutte å jobbe etter giftemålet er en annen sak. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 På øverste hylle betyr noe i denne sammenheng ikke kongelig/adelig. Det betyr nok like mye Susann Goksør eller Kari Traa. Ah... Jeg er nok ikke flink nok til å "båse" folk, jeg. Greit å ikke være kongelig, kjenner jeg. :-) 0 Siter
willow Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Sånt er veldig personlig. Veldig lenge skulle jeg spare meg til bryllupsnatta. Generelt sett ble det mer til at jeg sparte meg til en jeg følte det ble riktig med, og det ble faktisk emd han som jeg nå er gift med. Jeg hadde "close encounters" opptil flere ganger, men magefølelsen var bare ikke riktig. Jeg ville ikke. Ja jeg hadde lyst på sex, men nei, jeg hadde ikke lyst til å ha sex med akkurat den personen. Jeg tror folk må selv få velge om de vil spare seg eller ikke. Når det gjelder kongehuset synes jeg det står respekt av ærligheten de viser, og det er det viktigste av alt. Om Mette-Marit hadde vært en alene mor som hadde enda flere barn, og kanskje til og med med forskjellige foreldre, kunne det forsåvidt ha vært annerledes. Men hun fremstår som en ærlig, kjærlig og god person. Det er viktig. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 ''Jeg er jo oppvokset med at man "sparer seg" til ekteskapet, eller i alle fall til den en gifter seg med...'' Da er du vokst opp i et ganske annet miljø enn jeg. Tror hverken mine foreldre eller jeg selv noen gang tenkte at jeg skulle vente til jeg giftet meg, med mindre jeg giftet meg veldig tidlig, hvilket aldri var særlig trolig eller aktuelt. Husker en litt artig episode fra den høsten mannen min og jeg ble sammen - vi var da 19 og 20 år, og bodde langt hjemmefra, på et slags internat. På samme dag fikk jeg to brev hjemnmefra - ett fra min søster (som er 3 år yngre enn meg) med kondomer med lukt/smak - og ett fra min mor med ei lita bok om "Sex før ekteskapet" :-) 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Husker en litt artig episode fra den høsten mannen min og jeg ble sammen - vi var da 19 og 20 år, og bodde langt hjemmefra, på et slags internat. På samme dag fikk jeg to brev hjemnmefra - ett fra min søster (som er 3 år yngre enn meg) med kondomer med lukt/smak - og ett fra min mor med ei lita bok om "Sex før ekteskapet" :-) ''og ett fra min mor med ei lita bok om "Sex før ekteskapet" :-)'' Oi!! Tror jeg hadde ramlet av stolen dersom min mor hadde sendt meg noe slikt;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Husker en litt artig episode fra den høsten mannen min og jeg ble sammen - vi var da 19 og 20 år, og bodde langt hjemmefra, på et slags internat. På samme dag fikk jeg to brev hjemnmefra - ett fra min søster (som er 3 år yngre enn meg) med kondomer med lukt/smak - og ett fra min mor med ei lita bok om "Sex før ekteskapet" :-) Hehe Kanskje de hadde snakket om dere hjemme, og i den forbindelse hatt litt ulike tanker om saken? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 ''og ett fra min mor med ei lita bok om "Sex før ekteskapet" :-)'' Oi!! Tror jeg hadde ramlet av stolen dersom min mor hadde sendt meg noe slikt;-) Jeg også, men hun giftet seg ikke før jeg var 14 år gammel, så hun hadde nok ikke turd å gi meg noe slikt ;o) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 ''og ett fra min mor med ei lita bok om "Sex før ekteskapet" :-)'' Oi!! Tror jeg hadde ramlet av stolen dersom min mor hadde sendt meg noe slikt;-) Vi flirte godt da vi åpnet de to brevene - men mamma nevnte aldri noe om det hun hadde sendt. Hun syntes sikkert det var veldig vanskelig hun også, og ville gjøre det hun kunne for å veileder meg den rette veien... Det var ikke så enkelt da vi flyttet sammen heller, selv om vi delte hus med noen andre studenter... Jeg syntes det var ubehagelig overfro mamma og pappa, og det syntes nok de også det var - men vi snakket aldri om boforholdene. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Hehe Kanskje de hadde snakket om dere hjemme, og i den forbindelse hatt litt ulike tanker om saken? Ja, det var jo jubel i taket hjemme da jeg endelig hadde fått meg kjæreste :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Om hun lot barnet leve eller ikke, har jo ingenting med saken å gjøre, dette er ingen abortdiskusjon:-) Selv om hun hadde tatt abort, så hadde hun likevel ikke vært jomfru... Nei, men de diskuterte det rett under, derfor jeg svarte som jeg gjorde. :0) 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Nei, men de diskuterte det rett under, derfor jeg svarte som jeg gjorde. :0) Aha, jeg hadde ikke kommet så langt enda, da jeg leste og svarte på innlegget ditt... 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1237457125' post='4115039] Jeg også, men hun giftet seg ikke før jeg var 14 år gammel, så hun hadde nok ikke turd å gi meg noe slikt ;o) *knegg* Min mor hadde forresten også synlige bevis på at hun ikke var jomfru da hun giftet seg;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 På øverste hylle betyr noe i denne sammenheng ikke kongelig/adelig. Det betyr nok like mye Susann Goksør eller Kari Traa. ''betyr nok like mye Susann Goksør eller Kari Traa.'' Jeg ville heller tenkt han henviste til at de kunne funnet noen med høy utdannelse og/eller kompetanse. 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 ''betyr nok like mye Susann Goksør eller Kari Traa.'' Jeg ville heller tenkt han henviste til at de kunne funnet noen med høy utdannelse og/eller kompetanse. ...eller uansett fra et "øvre" skikt i samfunnet. Han var jo i sin ungdom kjæreste med Celina Middelfart. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 ...eller uansett fra et "øvre" skikt i samfunnet. Han var jo i sin ungdom kjæreste med Celina Middelfart. Ja, gamle penger er også populært i slike kretser. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Det kunne ikke ramle meg inn å "spare" meg. Da hadde jeg helt sikkert giftet meg med feil person... Og jeg tror absolutt ikke det hadde noe med at Mette Marit var "besudlet" når det kom reaksjoner på at hun var alenemor. Jeg tror det hadde mer med det at det ble en helt ny situasjon for kongeriket og kongefamilien å forholde seg til. Hvordan gjør man det når kronprinsen plutselig blir bonusfar? Hva slags posisjon skal bonusbarnet få/ikke få? 0 Siter
Gjest Ciccacc Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Det kunne ikke ramle meg inn å "spare" meg. Da hadde jeg helt sikkert giftet meg med feil person... Og jeg tror absolutt ikke det hadde noe med at Mette Marit var "besudlet" når det kom reaksjoner på at hun var alenemor. Jeg tror det hadde mer med det at det ble en helt ny situasjon for kongeriket og kongefamilien å forholde seg til. Hvordan gjør man det når kronprinsen plutselig blir bonusfar? Hva slags posisjon skal bonusbarnet få/ikke få? Kongefamilien taklet det veldig bra. Kronprinsen har på alle måter vist seg som en god stefar og kongeparet som stebesteforeldre. Jeg snakker om reaksjoner som jeg hørte rundt meg i samfunnet. Hvorfor syntes noen at det var rart at han giftet seg med en alenemor? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.