Gå til innhold

Jomfru eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er ikke viktig å være uberørt eller jomfru hverken for han eller henne.

Men jeg ville ikke likt å havne i lag med en som har hatt _mange_. Tror jeg har litt negativ holdning til rundbrennere uansett kjønn.

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• Lillemus

9

• Babette

7

• candyqueen_83

4

Gjest Elextra
Skrevet

''Mener å ha hørt at over 90% av de skilte kvinnene har fullført folkeskolen også. Jeg sier ikke mer om kvinner og utdanning...''

Nå har vel de aller fleste av oss fullført folkeskolen... ;o)

Nettopp, og hva kan vi slutte av det?

Skrevet

Jeg mener at den tankegangen henger en del igjen bl.a. når mange blir sjokkert over at kronprinsen giftet seg med en alenemor.

Jeg synes imidlertid at det er helt greit at ikke alt forandrer seg.

Du skjønner det ikke du? Det var ingen som lot seg sjokkere over at han giftet seg med en ikke-jomfru - det var at hun var alenemor og hadde et tidligere forholdsvis utsvevende liv.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Jeg mener at den tankegangen henger en del igjen bl.a. når mange blir sjokkert over at kronprinsen giftet seg med en alenemor.

Jeg synes imidlertid at det er helt greit at ikke alt forandrer seg.

Jeg snakker ikke om hennes utsvevende liv. Jeg snakker om de kommentarene jeg ofte har hørt at mange forstår ikke at han giftet seg med en alenemor.

Skrevet

Viste du at iranske kvinner fester mye mer enn vi her. Viste du at mange moderne muslimer har sex nakne uten å bryte jomfruhinnen. Dvs. de har analsex og oralsex og alle andre former for sex enn vaginalt. De trenger da heller ikke prevensjon eller abort.

Det har i alle kulturer i historien vært lagt vekt på jomfrudom, og det til og med i det såkalte "supermoderne" Norge. Nå er det vel ingen andre enn nordmenn selv som definerer hva som er moderne her, og det er norsk måte å se verden på.

''Viste du at mange moderne muslimer har sex nakne uten å bryte jomfruhinnen. Dvs. de har analsex og oralsex og alle andre former for sex enn vaginalt. De trenger da heller ikke prevensjon eller abort.''

Ja, det visste jeg faktisk og jeg bare flirer av det og synes det er helt idiotisk. De er jo ikke akkurat "ubesudlet" da selv om jomfruhinna er intakt.

Gjest Ciccacc
Skrevet

''Viste du at mange moderne muslimer har sex nakne uten å bryte jomfruhinnen. Dvs. de har analsex og oralsex og alle andre former for sex enn vaginalt. De trenger da heller ikke prevensjon eller abort.''

Ja, det visste jeg faktisk og jeg bare flirer av det og synes det er helt idiotisk. De er jo ikke akkurat "ubesudlet" da selv om jomfruhinna er intakt.

Tror du at det er din oppgave å definere for dem om de er ubesudlet eller ikke?

Skrevet

Tror du at det er din oppgave å definere for dem om de er ubesudlet eller ikke?

Nei, men det er jo helt sprøtt å hevde at man er ubesudlet om man har jomfruhinna intakt, mens det er helt i orden å ha hatt analsex! Men jeg er heldigvis ikke muslim og jeg er heller ikke tihenger av ekteskap før sex.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Nei, men det er jo helt sprøtt å hevde at man er ubesudlet om man har jomfruhinna intakt, mens det er helt i orden å ha hatt analsex! Men jeg er heldigvis ikke muslim og jeg er heller ikke tihenger av ekteskap før sex.

Hva betyr ubesudlet? Tror du de bryr seg om du mener at de er ubesudlet eller ikke?

Skrevet

Hva betyr ubesudlet? Tror du de bryr seg om du mener at de er ubesudlet eller ikke?

De bryr seg selvfølgelig overhodet ikke om hva jeg synes eller ikke, men det betyr ikke at jeg ikke kan synes det. :o)

Gjest Kopernikus
Skrevet

For noe tull. Mennesker har et seksuellt behov. Å "spare seg" grunner i religion. Kos deg! Onani er gøy, men å ha sex er gøyere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, helt klart! Det beste vurderingsgrunnlaget man har når man skal velge hvem man vil gifte seg med, er å være så sprengkåt at man løper til alters! ;-)

Jepp. Skrem folk til alters!

Personlig ville jeg aldri i verden gifta meg med en jomfru. Folk som venter med sex til etter ekteskapet er ikke riktig vel bevarte, og jeg flyr ikke rundt og gifter meg med psykisk ustabile mennesker.

Skrevet

Jeg er også gammel nok til å huske da kongeparet giftet seg. Det er litt utenom det jeg diskuterer her.

Jo, men du virket forbauset over at "folk" kunne synes det var rart at kronprinsen giftet seg med en alenemor. Jeg synes ikke det er så merkelig, tatt i betraktning av at mange av de som fremdeles lever, syntes det var skandaløst at forrige kronprins giftet seg med en "vanlig" jente.

Men ingen av gangene hadde alle samme syn på saken. Og en del, meg selv inkludert, var fullstendig likegyldige.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Jo, men du virket forbauset over at "folk" kunne synes det var rart at kronprinsen giftet seg med en alenemor. Jeg synes ikke det er så merkelig, tatt i betraktning av at mange av de som fremdeles lever, syntes det var skandaløst at forrige kronprins giftet seg med en "vanlig" jente.

Men ingen av gangene hadde alle samme syn på saken. Og en del, meg selv inkludert, var fullstendig likegyldige.

Ingenting forbauser meg. Jeg diskuterer jomfrudom og bl.a. at i bunn og grunn ligger forakten mot alenemødre i den fakta at de har hatt sex uten å være gifte. At jeg trakk kronprinsessen frem er fordi det er nært i tid, og for å dra frem at vi moderne mennesker er ikke ferdig med slike tanker.

Jeg har egentlig ikke vært noe særlig ute etter å si hva jeg mener om kronprinsparet eller kongeparet.

Gjest Ciccacc
Skrevet

De bryr seg selvfølgelig overhodet ikke om hva jeg synes eller ikke, men det betyr ikke at jeg ikke kan synes det. :o)

Nei, men saken er at du bygger dit syn på de verdiene som har vært hos oss i århundrer, om ikke årtusener. Det gjør ikke de. De har et annet verdigrunnlag.

Gjest Ciccacc
Skrevet

For noe tull. Mennesker har et seksuellt behov. Å "spare seg" grunner i religion. Kos deg! Onani er gøy, men å ha sex er gøyere.

Om det grunner i religion eller andre kulturelle faktum er likegyldig. Det er ikke mange i denne tråden som har svart at de synes at sex skal være noe uhemmet og uten grenser.

Gjest Elextra
Skrevet

Menn trenger ikke å være jomfruer, og har aldri trengt det. Jeg tok dette fra en bok jeg leste fra femtitallet som skulle forberede unge mennesker for ekteskapet. Det stod ingenting om hvor mannen skulle hente erfaring fra:-(

Jeg antar at det fantes bordeller som man ikke kunne nevne i slike bøker:-)

Bordeller gir vel ikke akkurat sex-erfaring - de gir mannen bare erfaring i å få tilfredsstilt sine behov.

Jeg ville heller hatt en mann helt uten erfaring enn en mann med bordellerfaring!

trollemor;o)
Skrevet

Det var vel heller den "tvilsomme" fortiden til Mette Marit folk reagerte på. Godt mulig de finnes de som tenker slik som du skriver om, men de er i fåtall og jeg tror ikke jeg kjenner noen.

Skrevet

''Men det var skriverier i avisene om at Diana måtte undersøkes av lege for å forsikres om at hun var ubesudlet etc.''

Hæ?! Vi snakker om vesten først på 1980-tallet her?! Kødder du nå eller?

Nix kødd! Både i mitt innledd og for den ugifteDiana;-)

trollemor;o)
Skrevet

Og lille prinsessse Ingrid gifter seg kanskje med en somaler og hennes sønn igjen gifter seg med mann som egentlig var opprinnelig kvinne og kan føde barn, og de får igjen et barn som inngår homofilt ekteskap med en hottentott eller aboriginer fra Australia.

Og i tillegg adopterer de et barn som blir Norges konge:o)

Det ville vært kult syns jeg, om MM og HM adopterte sitt første barn.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Det var vel heller den "tvilsomme" fortiden til Mette Marit folk reagerte på. Godt mulig de finnes de som tenker slik som du skriver om, men de er i fåtall og jeg tror ikke jeg kjenner noen.

Jeg trekker frem kommentarer fra flere om at de ikke forstår at kronprinsen giftet seg med en alenemor. I bunn ligger fordommer mot alenemødre i at de har hatt sex før ekteskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...