Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Fint at du blir provosert. Det er mye du ikke vet. ? Det skjønte jeg ikke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Jeg vil ikke i min alder ha en mann uten erfaring. Det er lenge siden ungdomstiden. Det jeg trakk frem er at når det blir antatt at "ordentlige jomfruer" ikke har sexuell erfaring, men mennene skal ha det så må du regne med at de har fått erfaringen hos horer eller i hvert fall besudlede jenter. Det har du rett i, men "besudlede jenter" er i min terminologi noe helt annet enn prostituerte. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Interessant svar og i sterk motsetning til forrige svar fra deg. ''Interessant svar og i sterk motsetning til forrige svar fra deg'' Heller ikke nå skjønner jeg hva du henviser til. Tråden begynner også å bli så lang at det er vanskelig å vite hva du svarer på når du ikke siterer. 0 Siter
morsan Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Fint at du blir provosert. Det er mye du ikke vet. Jeg må innrømme at jeg synes du har en underlig måte å svare på i trådene dine. 0 Siter
morsan Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''Rundt 50 % av alle ekteskap går i oppløsning. Hvor mange av kvinnene i disse oppløste ekteskapene tror du hadde jomfruhinna inntak da presten lyste dem i bann? Nettopp. Nesten ingen'' Mener å ha hørt at over 90% av de skilte kvinnene har fullført folkeskolen også. Jeg sier ikke mer om kvinner og utdanning... Ja fysj! For ikke å snakke om at minst 99% av de skilte kvinnene har _hår_! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Ja fysj! For ikke å snakke om at minst 99% av de skilte kvinnene har _hår_! Ja, huff! Hår er fali' det, som Ludvig ville sagt. 0 Siter
Babette Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Ja, men jeg personlig tror ikke at motstanden mot alenemoren først og fremst skyldes at det var et synlig bevis på at hun ikke var jomfru, så derfor er jeg ikke enig med deg i utgangspunktet om at jomfrudebatt og alenemor-kronprinsesse er to sider av samme sak. ''Ja, men jeg personlig tror ikke at motstanden mot alenemoren først og fremst skyldes at det var et synlig bevis på at hun ikke var jomfru, så derfor er jeg ikke enig med deg i utgangspunktet om at jomfrudebatt og alenemor-kronprinsesse er to sider av samme sak.'' Dette er et interessant spørsmål, og jeg er både enig og uenig i det du skriver. Enig fordi jeg ikke tror det er særlig mange som i dagens Norge forventer at en kommende kronprinsesse skal være jomfru, og at man godt kan være skeptisk til en alenemor (eller skilt for den saks skyld) som kronprinsesse uten å mene at hun burde ha vært jomfru. Uenig fordi jeg i bunn og grunn tror at dette dreier seg om ulikt utslag på samme skala. Det blir som med antall sexpartnere. Mange sier at det ikke spiller noen rolle hvor mange partnere ektefellen har hatt tidligere. Men hvis han har hatt over 500 blir de fleste skeptisk. Dermed blir dette et spørsmål om hvor man setter grensen. På samme måte kan du si at alenemor til ett barn er OK. Men hva om hun hadde hatt fem barn med fem ulike fedre? 0 Siter
morsan Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''Ja, men jeg personlig tror ikke at motstanden mot alenemoren først og fremst skyldes at det var et synlig bevis på at hun ikke var jomfru, så derfor er jeg ikke enig med deg i utgangspunktet om at jomfrudebatt og alenemor-kronprinsesse er to sider av samme sak.'' Dette er et interessant spørsmål, og jeg er både enig og uenig i det du skriver. Enig fordi jeg ikke tror det er særlig mange som i dagens Norge forventer at en kommende kronprinsesse skal være jomfru, og at man godt kan være skeptisk til en alenemor (eller skilt for den saks skyld) som kronprinsesse uten å mene at hun burde ha vært jomfru. Uenig fordi jeg i bunn og grunn tror at dette dreier seg om ulikt utslag på samme skala. Det blir som med antall sexpartnere. Mange sier at det ikke spiller noen rolle hvor mange partnere ektefellen har hatt tidligere. Men hvis han har hatt over 500 blir de fleste skeptisk. Dermed blir dette et spørsmål om hvor man setter grensen. På samme måte kan du si at alenemor til ett barn er OK. Men hva om hun hadde hatt fem barn med fem ulike fedre? ''Uenig fordi jeg i bunn og grunn tror at dette dreier seg om ulikt utslag på samme skala.'' Men man kan jo ikke være bare litt jomfur. det blir som å være litt gravid, det, så jomfru kan ikke være gradert på en skala. ''Det blir som med antall sexpartnere. Mange sier at det ikke spiller noen rolle hvor mange partnere ektefellen har hatt tidligere. Men hvis han har hatt over 500 blir de fleste skeptisk. Dermed blir dette et spørsmål om hvor man setter grensen. På samme måte kan du si at alenemor til ett barn er OK. Men hva om hun hadde hatt fem barn med fem ulike fedre?'' Jeg er helt enig med deg i at det har stor betydning hvor "ting" plasseres på en skala. :-) 0 Siter
Babette Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''Uenig fordi jeg i bunn og grunn tror at dette dreier seg om ulikt utslag på samme skala.'' Men man kan jo ikke være bare litt jomfur. det blir som å være litt gravid, det, så jomfru kan ikke være gradert på en skala. ''Det blir som med antall sexpartnere. Mange sier at det ikke spiller noen rolle hvor mange partnere ektefellen har hatt tidligere. Men hvis han har hatt over 500 blir de fleste skeptisk. Dermed blir dette et spørsmål om hvor man setter grensen. På samme måte kan du si at alenemor til ett barn er OK. Men hva om hun hadde hatt fem barn med fem ulike fedre?'' Jeg er helt enig med deg i at det har stor betydning hvor "ting" plasseres på en skala. :-) ''så jomfru kan ikke være gradert på en skala.'' Jo, jomfru er i den ene enden av skalaen og en fortid som gateprostituert med 20 lurvete kunder om dagen i 20 år er i den andre enden. 0 Siter
morsan Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''så jomfru kan ikke være gradert på en skala.'' Jo, jomfru er i den ene enden av skalaen og en fortid som gateprostituert med 20 lurvete kunder om dagen i 20 år er i den andre enden. Nei, da har du gradert kvinnens seksualmoral som sådan, og ikke hennes jomfruelighet. 0 Siter
Babette Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Nei, da har du gradert kvinnens seksualmoral som sådan, og ikke hennes jomfruelighet. Å være jomfru= 0 partnere. Moral i betydningen hva som rører seg i hodet hennes betyr lite. Du kan godt være potensielt løsaktig men likevel jomfru. Du kan godt kjøre i fylla så lenge ingen vet om det. Stjele uten å bli oppdaget. Det er fasaden som teller i kongelige kretser. Hvilket også må sees i sammenheng med medienes rolle i dagens samfunn. Jeg vil tro det krydde av utenomekteskapelige forbindelser og alskens eskapader også i tidligere tider, men det lot seg dysse ned. De hadde verken TV eller Se og Hør. Aviser har eksistert i flere århundrer, men ikke med samme rolle som i dag. For øvrig kan jeg huske rykter i min barndom om Kong Olavs angivelige venninne Astrid Blesvik. Hadde hun ikke en kjolesalong i Vika, tro? Dette vennskapet ville neppe ha blitt behandlet med diskresjon i vår tid. 0 Siter
morsan Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Å være jomfru= 0 partnere. Moral i betydningen hva som rører seg i hodet hennes betyr lite. Du kan godt være potensielt løsaktig men likevel jomfru. Du kan godt kjøre i fylla så lenge ingen vet om det. Stjele uten å bli oppdaget. Det er fasaden som teller i kongelige kretser. Hvilket også må sees i sammenheng med medienes rolle i dagens samfunn. Jeg vil tro det krydde av utenomekteskapelige forbindelser og alskens eskapader også i tidligere tider, men det lot seg dysse ned. De hadde verken TV eller Se og Hør. Aviser har eksistert i flere århundrer, men ikke med samme rolle som i dag. For øvrig kan jeg huske rykter i min barndom om Kong Olavs angivelige venninne Astrid Blesvik. Hadde hun ikke en kjolesalong i Vika, tro? Dette vennskapet ville neppe ha blitt behandlet med diskresjon i vår tid. ''Hadde hun ikke en kjolesalong i Vika, tro?'' Jeg har hørt at hun hadde kjolesalongen Desirée, ikke så langt fra konserthuset. dette med kjoledamen har jeg hørt fra flere hold, og er vel neppe noen stor hemmelighet (ihvertfall ikke nå som det er "avslørt" at Olav kanskje ikke var det biologiske barnet til Haakon), men jeg har hørt et annet rykte om Olav også, men da kun fra ett hold. Det ryktet er at han besvangret en kvinne under krigen... Som også fødte dette barnet. 0 Siter
Gjest lakua Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Jeg syntes at det var veldig viktig å spare seg, dette sa både min mormor og min mor mange ganger. Dessverre så ble jeg voldtatt da jeg var 10 år gammel og gikk glipp av dette. Oisann, hvordan kunne nå jeg la dette skje da? Ihvertfall, når mine venninner snakket om sitt første kyss, om hvordan det skulle bli med den de elsket.... jeg kunne ikke si noe, jeg visst jo, men jeg kom fra en annen planet. Ingen kunne/kan forstå dette. Jeg ønsker ikke å ødelegge gleden for dere,,,, unnskyld meg !! 0 Siter
Babette Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''Hadde hun ikke en kjolesalong i Vika, tro?'' Jeg har hørt at hun hadde kjolesalongen Desirée, ikke så langt fra konserthuset. dette med kjoledamen har jeg hørt fra flere hold, og er vel neppe noen stor hemmelighet (ihvertfall ikke nå som det er "avslørt" at Olav kanskje ikke var det biologiske barnet til Haakon), men jeg har hørt et annet rykte om Olav også, men da kun fra ett hold. Det ryktet er at han besvangret en kvinne under krigen... Som også fødte dette barnet. Dette er skikkelige kaker til kaffen, morsan. Jeg elsker sladder og sluker dette rått! For en vanlig mann ville det jo ikke ha vært noe skandale i det hele tatt om en enkemann skvettet litt i krokene. Stakkars folk. Han ble vel enkemann svært tidlig, før Haakon døde? 0 Siter
Gjest Ciccacc Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Jeg syntes at det var veldig viktig å spare seg, dette sa både min mormor og min mor mange ganger. Dessverre så ble jeg voldtatt da jeg var 10 år gammel og gikk glipp av dette. Oisann, hvordan kunne nå jeg la dette skje da? Ihvertfall, når mine venninner snakket om sitt første kyss, om hvordan det skulle bli med den de elsket.... jeg kunne ikke si noe, jeg visst jo, men jeg kom fra en annen planet. Ingen kunne/kan forstå dette. Jeg ønsker ikke å ødelegge gleden for dere,,,, unnskyld meg !! Nei ingen kan forstå hva du har vært igjennom, det har du helt rett i. Du har ikke noe ansvar for det som skjedde og lot det ikke skje. Jeg beklager virkelig hvis denne tråden har revet opp din tragedie og dine sår. 0 Siter
morsan Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Dette er skikkelige kaker til kaffen, morsan. Jeg elsker sladder og sluker dette rått! For en vanlig mann ville det jo ikke ha vært noe skandale i det hele tatt om en enkemann skvettet litt i krokene. Stakkars folk. Han ble vel enkemann svært tidlig, før Haakon døde? Ja, han ble enkemann tidlig. Jeg skjønner veldig godt at han ønsket mest mulig diskresjon rundt sine damebekjentskaper, forholdene tatt i betraktning. Men det ville vært for mye forlangt at han skulle leve i fullstendig sølibat resten av livet. Det kan jo være en veldig ensom jobb å være konge uten livsledsager. Kong Olav må ha vært mye ensom i sitt liv - først som enebarn uten å gå på vanlig skole og ha venner, men vokse opp som eneste barn på et kjempedigert slott. Så hadde han noen for håpentligvis lykkelige år med kone og barn, men så kom krigen og han bodde i en annen verdensdel ennn dem i fem lange år, og ikke mange årene etter krigen dør Märtha. Men nå er vi ihvertfall på viddene fra det tråden startet med;-) 0 Siter
Babette Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''Hadde hun ikke en kjolesalong i Vika, tro?'' Jeg har hørt at hun hadde kjolesalongen Desirée, ikke så langt fra konserthuset. dette med kjoledamen har jeg hørt fra flere hold, og er vel neppe noen stor hemmelighet (ihvertfall ikke nå som det er "avslørt" at Olav kanskje ikke var det biologiske barnet til Haakon), men jeg har hørt et annet rykte om Olav også, men da kun fra ett hold. Det ryktet er at han besvangret en kvinne under krigen... Som også fødte dette barnet. Jeg har forresten sett på Ungkaren. Og kan ikke være enig med de som sier at han (Jørgen altså) er femi eller ligner Jan Thomas eller noe sånt. Jeg synes han er kjekk og sympatisk. Mannfolk må jo få lov å være pene uten at de mistenkes for å være overflatiske eller sleipe eller playboys. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har forresten sett på Ungkaren. Og kan ikke være enig med de som sier at han (Jørgen altså) er femi eller ligner Jan Thomas eller noe sånt. Jeg synes han er kjekk og sympatisk. Mannfolk må jo få lov å være pene uten at de mistenkes for å være overflatiske eller sleipe eller playboys. Innimellom ser han veldig kjekk ut, men når de kun filmer han hvor han sitter og prater til skjermen liksom, DA ligner han Jan Thomas ) Men jeg syns Jan Thomas er litt kjekk og jeg. Hehe 0 Siter
Babette Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 Innimellom ser han veldig kjekk ut, men når de kun filmer han hvor han sitter og prater til skjermen liksom, DA ligner han Jan Thomas ) Men jeg syns Jan Thomas er litt kjekk og jeg. Hehe Jan Thomas er pen, men jeg synes plastikklooken ødelegger det. Jørgen er bare naturlig kjekk og pen. 0 Siter
morsan Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har forresten sett på Ungkaren. Og kan ikke være enig med de som sier at han (Jørgen altså) er femi eller ligner Jan Thomas eller noe sånt. Jeg synes han er kjekk og sympatisk. Mannfolk må jo få lov å være pene uten at de mistenkes for å være overflatiske eller sleipe eller playboys. ''Mannfolk må jo få lov å være pene uten at de mistenkes for å være overflatiske eller sleipe eller playboys'' Helt enig. Hos enkelte damer mistenker jeg endog at deres aversjon mote pene menn bunner ut i deres egen dårlige selvtillitt. Jeg syne sikke ungkaren ligner så veldig på Jan Thomas, men han ligner av og til litt på Morten Harket. Ellers er jeg enig med deg i at JT blir litt ødelagt av den plastikk-looken. Han er i utgangpunktet en mann med klassisk pene trekk. Men han hadde kledt bedre å se litt røffere ut og med litt mer linjer i fjeset, når han jo er såpass gammel som han er;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.