Gjest qigong Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 *slå seg i huet* At jeg ikke skjønte det!! Ko-ko, hehe :-) 0 Siter
Gjest sjokkert Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Fordi islam, i motsetning til jødedommen, er en ekspansiv/imperialistisk/misjonerende religion. Vi har sett hvordan respekt for andre mennesker kan oppheves med Allah som alibi. Hvorfor er islam den eneste religionen vi har problemer med i dag? Fordi islam er den eneste som ikke vil integrere seg. Islam vil at alt skal formes etter islam. Likevel vil den naive delen av det norske folk ikke sette en stopper for dette. Dette er rent generelt snakk og typisk tabloid snikk snakk. Jeg ferdes selv i muslimske miljøer og kjenner "såkalte" muslimer fra alle samfunnslag. Jeg kjenner MUF'ere, pakistanere, libanesere, egyptere, kurdere, libanesere, palestinere, tyrkere. Jeg kjenner de som foreldre, som kollegaer, som pirattaxier, som nære venner, fra butikken osv. og også noen som kriminelle. Fra de strengt religiøse som ber 5 ganger om dagen, til de som bare er født muslimer akkurat som vi er født "kristne" fordi vi bor i et "kristent" land. Jeg har ennå tilgode å oppleve slike holdninger som her beskrevet. At man kommer fra et såkalt muslimsk land, betyr ikke at man er radikal, eller ekstrem, terrorist. Dere snakker om mennesker på et så generelt grunnlag at jeg blir helt matt. Det er mennesker vi snakker om, slik som oss. Som ønsker å leve normale liv, som har håp, drømmer, som ønsker det beste for sine barn, som er kjærlige foreldre, som ønsker et trygt sted å bo, akkurat som alle andre. At de har en annerledes kultur eller en annen måte å gjøre ting på enn vi er vant med, betyr da ikke at de er dårlige mennesker!! Jeg synes det er forferdelig trist med mennesker som har en slik oppfatning, og jeg tenker at de umulig kan kjenne noen personlig. Jeg har delt historier og hatt mange diskusjoner opp gjennom årenes løp. Jeg har lest Koranen for å forstå og lære. Det er mange flotte mennesker der ute, om man bare tør å bli kjent. 0 Siter
Gjest svarteste natta Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Dette er rent generelt snakk og typisk tabloid snikk snakk. Jeg ferdes selv i muslimske miljøer og kjenner "såkalte" muslimer fra alle samfunnslag. Jeg kjenner MUF'ere, pakistanere, libanesere, egyptere, kurdere, libanesere, palestinere, tyrkere. Jeg kjenner de som foreldre, som kollegaer, som pirattaxier, som nære venner, fra butikken osv. og også noen som kriminelle. Fra de strengt religiøse som ber 5 ganger om dagen, til de som bare er født muslimer akkurat som vi er født "kristne" fordi vi bor i et "kristent" land. Jeg har ennå tilgode å oppleve slike holdninger som her beskrevet. At man kommer fra et såkalt muslimsk land, betyr ikke at man er radikal, eller ekstrem, terrorist. Dere snakker om mennesker på et så generelt grunnlag at jeg blir helt matt. Det er mennesker vi snakker om, slik som oss. Som ønsker å leve normale liv, som har håp, drømmer, som ønsker det beste for sine barn, som er kjærlige foreldre, som ønsker et trygt sted å bo, akkurat som alle andre. At de har en annerledes kultur eller en annen måte å gjøre ting på enn vi er vant med, betyr da ikke at de er dårlige mennesker!! Jeg synes det er forferdelig trist med mennesker som har en slik oppfatning, og jeg tenker at de umulig kan kjenne noen personlig. Jeg har delt historier og hatt mange diskusjoner opp gjennom årenes løp. Jeg har lest Koranen for å forstå og lære. Det er mange flotte mennesker der ute, om man bare tør å bli kjent. godt sagt!!du beskrev det bedre enn meg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.