Gå til innhold

Tja, fikk hun pysj eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Altså. Snuppa har hatt bursdag, og fikk bl.a. klær. Som jeg ikke skjønner helt om er pysj eller ei. Huff...

Kreasjonen består av bukse og genser. Buksa er hvit og tynn, med knyting på utsiden i livet. Genseren er slik type som ser ut som man har t-skjorte over genser. De lange ermene er hvite, "t-skjorta" er grå med blå stjerner. V-hals.

På lappen, da, så står det ikke noe om det er "night-wear". Det gjør det vel hvis det er nattklær? Det står "Jolly 2inkl top w/print&stones" på lappen på genseren, på buksa står det ""Nolly" jersey pant".

Buksa er 60 % bomull og 40 % polyester, mens genseren er ren bomull.

Har sjekket sidene til cubus.no, men finner ikke noe der.

Noen som kan gi meg en kvalifisert gjetning? Pinlig å sende ungen på skolen i nattklær også...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg aner ikke, men det fikk meg til å huske da jeg var hos pappa på helgebesøk. Søndagen var det festivaldag hvor vi skulle møte mamma. Jeg kom dit i nattkjole. Pappa synes den kjolen var så fin, at den måtte jeg ha på meg. Kjolen var fin den, men det var som sagt en fin nattkjole. Mamma holdt på å svime av når hun så meg ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237456147' post='4115021]

Jeg aner ikke, men det fikk meg til å huske da jeg var hos pappa på helgebesøk. Søndagen var det festivaldag hvor vi skulle møte mamma. Jeg kom dit i nattkjole. Pappa synes den kjolen var så fin, at den måtte jeg ha på meg. Kjolen var fin den, men det var som sagt en fin nattkjole. Mamma holdt på å svime av når hun så meg ;o)

LOL!

Jeg husker forresten sommeren før jeg fylte 15 og jeg var på språkskole i England. På denne tiden var det en god del nattkjoler og morgenkåper i kinesisk stil i butikkene der borte, du vet sånn blankt silke-look-a-like stoff med intrikate broderier.

Jeg husker jo at jeg sperret øynene opp inne i en butikk i London da jeg så dem, og tenkte at dette så veldig annerledes ut enn de bomullsnattkjolene som var mest vanlig hjemme da, men skjønte jo om ikke annet ut fra plasseringen i butikken og snitt og detaljer at dette ikke var selskapstøy;-)

Men jeg husker en jente på språkkurset kom på diskoen i en slik kort morgenkåpe-jakke, knytt pent utenpå en topp og en dongeribukse*he he*

Gjest prust
Skrevet

Det kan være vanskelig det der ja!

Husker for noen år siden da mellomste (hun var vel da ca 4 år) fikk et nydelig sett med rosa bukse og genser i myk bomull til jul. Hun syntes den var kanllfin, og det syntes vi voksne også - så hele 1. juledag gikk hun med dette, også på besøk.

Om kvelden oppdaget jeg at det stod et eller annet "night" greier på den :-DDDD

Skrevet

Jeg aner ikke, men har inntrykk av at jenter lettere kan gå med slike jerseybukser enn gutter kan uten at det ser ut som pysj.

Men du kan jo vurdere plaggene hver for seg. Hvis du synes at toppen kan gå som vanlig genser, så kan hun jo bruke den med en annen bukse, mens jerseybuksa kan brukes til pysj sammen med en t-skjorte?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg aner ikke, men har inntrykk av at jenter lettere kan gå med slike jerseybukser enn gutter kan uten at det ser ut som pysj.

Men du kan jo vurdere plaggene hver for seg. Hvis du synes at toppen kan gå som vanlig genser, så kan hun jo bruke den med en annen bukse, mens jerseybuksa kan brukes til pysj sammen med en t-skjorte?

''men har inntrykk av at jenter lettere kan gå med slike jerseybukser enn gutter kan uten at det ser ut som pysj''

*lol* pussig det! :P

Skrevet

LOL!

Jeg husker forresten sommeren før jeg fylte 15 og jeg var på språkskole i England. På denne tiden var det en god del nattkjoler og morgenkåper i kinesisk stil i butikkene der borte, du vet sånn blankt silke-look-a-like stoff med intrikate broderier.

Jeg husker jo at jeg sperret øynene opp inne i en butikk i London da jeg så dem, og tenkte at dette så veldig annerledes ut enn de bomullsnattkjolene som var mest vanlig hjemme da, men skjønte jo om ikke annet ut fra plasseringen i butikken og snitt og detaljer at dette ikke var selskapstøy;-)

Men jeg husker en jente på språkkurset kom på diskoen i en slik kort morgenkåpe-jakke, knytt pent utenpå en topp og en dongeribukse*he he*

*flire*

Gjest @krøll
Skrevet

Tror det er pysj. Datteren min har nettopp kjøpt seg en lignende kreasjon. Det er en tynn posebukse, med stramme mansjetter rundt anklene og knyting i livet, og en stor rosa t-skjorte med tiger på brystet. Det var flere lignede pysjer på stativet da vi kjøpte.

Gjest ViViola
Skrevet

Tja-tja-tja... Jentungen er forferdelig opptatt av at ting ikke skal være pinlig. Og dette vil jo være pinlig om noen andre har noe slikt og bruker det som pysj...

Sukk. Jeg _ville_ egentlig ha gutter, jeg også...

Gjest Elextra
Skrevet

Tipper det ikke er pysj, det er jo litt in med 80-talls klær for tiden (les: tights og vide topper).

Men hakke peiling assa!

Gjest ViViola
Skrevet

Tror det er pysj. Datteren min har nettopp kjøpt seg en lignende kreasjon. Det er en tynn posebukse, med stramme mansjetter rundt anklene og knyting i livet, og en stor rosa t-skjorte med tiger på brystet. Det var flere lignede pysjer på stativet da vi kjøpte.

''Det er en tynn posebukse, med stramme mansjetter rundt anklene og knyting i livet''

Det er ikke mansjetter rundt føttene - det er det som forvirrer meg... Også er det liksom litt "pynt" over knytebåndet i livet. MEN - så er det liksom klipt uten å sy etterpå rundt kragen på genseren. Og det er mer i pysjland, tenker jeg.

Eller...?

Gjest ViViola
Skrevet

Tipper det ikke er pysj, det er jo litt in med 80-talls klær for tiden (les: tights og vide topper).

Men hakke peiling assa!

Det er ikke tight. Den er mer sånn rett hele veien, og rett av nederst.

Vett'a faen, jeg...

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ikke tight. Den er mer sånn rett hele veien, og rett av nederst.

Vett'a faen, jeg...

Ok, men aner ikke, jeg...

Gjest ViViola
Skrevet

Det kan være vanskelig det der ja!

Husker for noen år siden da mellomste (hun var vel da ca 4 år) fikk et nydelig sett med rosa bukse og genser i myk bomull til jul. Hun syntes den var kanllfin, og det syntes vi voksne også - så hele 1. juledag gikk hun med dette, også på besøk.

Om kvelden oppdaget jeg at det stod et eller annet "night" greier på den :-DDDD

Hehe, ikke like lett å se bestandig, nei! Men - heldige du som fant ordet "night" der, da! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237456147' post='4115021]

Oj-oj-oj, da får vi håpe at dine foreldre hadde en romslig omgangstone. He-he.

Skrevet

Oj-oj-oj, da får vi håpe at dine foreldre hadde en romslig omgangstone. He-he.

Tror mamma satte det på kontoen "ikke vant med små barn" ;o) Han prøvde da i det minste å pynte meg, det skal han ha. For og si det slik, jeg ble tidlig opplært i hvilke klær som passet sammen, og det å kle meg selv ;o)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237458264' post='4115070]

Tror mamma satte det på kontoen "ikke vant med små barn" ;o) Han prøvde da i det minste å pynte meg, det skal han ha. For og si det slik, jeg ble tidlig opplært i hvilke klær som passet sammen, og det å kle meg selv ;o)

He-he, sikkert like greit å ta styringa sjøl, ja. :-)

Jentene mine har hatt meget bestemte meninger om hva de skal ha på siden de var veldig små, og det har sine fordeler. :-)

brilleslangen
Skrevet

Jeg vil tro det er en vanlig bukse og jumper... Jumperen hørtes iallfall jumperaktig ut.. Men hvis det er kjøpt på cubus går det jo å ta seg en tur innom i nær framtid for å sjekke om de har plaggene i butikken..Den ene av mine døtre fikk for en tid tilbake jumper og tights... Med samme mønster... Og da så det unektelig ut som om ho hadde på seg pysj da ho brukte plaggene sammen, men buksa var merket med tights.. så dette var vanlige klær, bare at det ble litt feil iom at overdelen og underdelen hadde samme mønster

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg vil tro det er en vanlig bukse og jumper... Jumperen hørtes iallfall jumperaktig ut.. Men hvis det er kjøpt på cubus går det jo å ta seg en tur innom i nær framtid for å sjekke om de har plaggene i butikken..Den ene av mine døtre fikk for en tid tilbake jumper og tights... Med samme mønster... Og da så det unektelig ut som om ho hadde på seg pysj da ho brukte plaggene sammen, men buksa var merket med tights.. så dette var vanlige klær, bare at det ble litt feil iom at overdelen og underdelen hadde samme mønster

Hm... *Skeptisk*

Men du har jo rett, er bare å gå innom Cubus en dag. Problemet er bare at snuppa gjerne vil bruke det NÅ, vet du, og jeg har da ikke tenkt meg innom Cubus verken i dag eller i morgen eller i nær framtid! He-he.

:-)

Skrevet

Hm... *Skeptisk*

Men du har jo rett, er bare å gå innom Cubus en dag. Problemet er bare at snuppa gjerne vil bruke det NÅ, vet du, og jeg har da ikke tenkt meg innom Cubus verken i dag eller i morgen eller i nær framtid! He-he.

:-)

Kanskje du finner noe på hjemmesidene til Cubus?

http://cubus.com/no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...