Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Det har i mange mange år, blitt gjort operasjoner på JV her til lands, uten blodoverføring.

Jada, vi er ikke uenige om det. Jeg snakker om kritiske tilfeller, eksempelvis en bilulykke der det virkelig haster.

Planlagte operasjoner og det som foregår i roligere omgivelser - det klarer jo vitenskapen godt av med.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

6

• morsan

3

• Mrs D

3

• Luska

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest xbellax
Skrevet

At de har iallefall en ting til felles,så da er det kanskje lettere for de som tror på noe å respektere hverandre,enn de som ikke tror på noe.

Nå er det vel fint få ting som lager så mye helvete på jord, som tro. Så hold nå for all del "gud" bort fra dette. Fint mulig å leve i harmoni med andre mennesker uten å tro på noe som helst utenom morgendagen.

Gjest xbellax
Skrevet

Jada, vi er ikke uenige om det. Jeg snakker om kritiske tilfeller, eksempelvis en bilulykke der det virkelig haster.

Planlagte operasjoner og det som foregår i roligere omgivelser - det klarer jo vitenskapen godt av med.

Det er blitt utført akutte og kritiske operasjoner, i flere år, her til lands. Feks ved hjelp av oppsamlingsmaskiner som gjenvinner blod som mistes under en operasjon eller et traume (disse finnes her til lands). Ved spesielle instrumenter som skjærer over og lukker blodkar samtidig. Ved hjelp av legemidler: Proteiner som er framstilt ved hjelp av genteknologi, kan stimulere dannelsen av røde blodceller, blodplater og forskjellige typer hvite blodceller. Andre legemidler reduserer blodtapet under operasjoner i vesentlig grad eller bidrar til å redusere akutte blødninger. Du har også legemidler som er biologiske blodstillende midler, som brukes for å stanse blødninger ved direkte påføring, og andre som kan tette igjen sår etter vevsprøver og dekke større områder av blødende vev.

Skrevet

Men alle har en ting til felles : Gud!

Er det noe om har fått folk til å krige, drepe hverandre og hate naboen, så er det nettopp religion. Så svaret ditt blir både blåøyd, blindt og egentlig forenklet og dumt.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er blitt utført akutte og kritiske operasjoner, i flere år, her til lands. Feks ved hjelp av oppsamlingsmaskiner som gjenvinner blod som mistes under en operasjon eller et traume (disse finnes her til lands). Ved spesielle instrumenter som skjærer over og lukker blodkar samtidig. Ved hjelp av legemidler: Proteiner som er framstilt ved hjelp av genteknologi, kan stimulere dannelsen av røde blodceller, blodplater og forskjellige typer hvite blodceller. Andre legemidler reduserer blodtapet under operasjoner i vesentlig grad eller bidrar til å redusere akutte blødninger. Du har også legemidler som er biologiske blodstillende midler, som brukes for å stanse blødninger ved direkte påføring, og andre som kan tette igjen sår etter vevsprøver og dekke større områder av blødende vev.

Jada, jeg betviler ikke at dette både eksisterer og alt mulig, men jeg tviler på om det finnes på alle sykehus, både her i landet og ikke minst i endel andre land, samt: Hvis det er blodprodukter som er best, hvorfor brukes da vanlig blod fortsatt?

Nå er forsåvidt ikke dette noen stor debatt å ta, da, siden JV godtar blodoverføring.

Skrevet

Har ja,men vi beveger oss fremover..

Gjør vi? Ikke hva religion og fred angår i alle fall.

Skrevet

Nå er det vel fint få ting som lager så mye helvete på jord, som tro. Så hold nå for all del "gud" bort fra dette. Fint mulig å leve i harmoni med andre mennesker uten å tro på noe som helst utenom morgendagen.

Det stemmer det,men det er også mulig å leve i harmoni ved å tro på Gud.

Skrevet

Er det noe om har fått folk til å krige, drepe hverandre og hate naboen, så er det nettopp religion. Så svaret ditt blir både blåøyd, blindt og egentlig forenklet og dumt.

Hehe dumt ja...ok!

Skrevet

Gjør vi? Ikke hva religion og fred angår i alle fall.

Man trenger ikke kalle det relgion heller,kall det åndelig.

Gjest xbellax
Skrevet

Jada, jeg betviler ikke at dette både eksisterer og alt mulig, men jeg tviler på om det finnes på alle sykehus, både her i landet og ikke minst i endel andre land, samt: Hvis det er blodprodukter som er best, hvorfor brukes da vanlig blod fortsatt?

Nå er forsåvidt ikke dette noen stor debatt å ta, da, siden JV godtar blodoverføring.

"Jada, jeg betviler ikke at dette både eksisterer og alt mulig, men jeg tviler på om det finnes på alle sykehus både her i landet og ikke minst i endel andre land" Om det finnes på alle sykehus vet jeg ingenting om, men at det finnes på mange det vet jeg, og garantert i de større byene. Det er ikke kun JV som ønsker kirurgiske inngrep uten blodoverføring.

" samt: Hvis det er blodprodukter som er best, hvorfor brukes da vanlig blod fortsatt?" Jeg vil tro at det er i de tilfellene hvor blodtapet er så ekstremt at man ikke har annet valg.

Gjest xbellax
Skrevet

Det stemmer det,men det er også mulig å leve i harmoni ved å tro på Gud.

Ja, det er det. Men sandkassedebatten om _hvilken_ Gud som faktisk er den "rette" har lett for å grave frem det verste i mennesker.

Gjest ViViola
Skrevet

"Jada, jeg betviler ikke at dette både eksisterer og alt mulig, men jeg tviler på om det finnes på alle sykehus både her i landet og ikke minst i endel andre land" Om det finnes på alle sykehus vet jeg ingenting om, men at det finnes på mange det vet jeg, og garantert i de større byene. Det er ikke kun JV som ønsker kirurgiske inngrep uten blodoverføring.

" samt: Hvis det er blodprodukter som er best, hvorfor brukes da vanlig blod fortsatt?" Jeg vil tro at det er i de tilfellene hvor blodtapet er så ekstremt at man ikke har annet valg.

OK - da lærte jeg noe i dag også. :-)

(Da falt JV ned til bare å være en vanlig sekt. He-he.)

Skrevet

Ja, det er det. Men sandkassedebatten om _hvilken_ Gud som faktisk er den "rette" har lett for å grave frem det verste i mennesker.

Det kan være..

For meg finnes det ingen rett og gal Gud,Gud bare er..det som er.

Gjest xbellax
Skrevet

OK - da lærte jeg noe i dag også. :-)

(Da falt JV ned til bare å være en vanlig sekt. He-he.)

LOL! :-)

Gjest mora2
Skrevet

''Jeg tror det er fordommer mot folk som ikke er A4,hva tenker du om det?''

Fordommer finnes det nok av. Jeg har selv mine fordommer, Men kanskje man budre bli flinkere til å jobbe med seg selv.

''Har du respekt for andre mennesker?''

Ja, de aller fleste.

''Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?''

Jo, man burde respektere det. Men å forstå det er en annen ting.

Men så er det litt hvordan mennesker praktiserer sin tro også da.

Jeg har ingen respekt for mennesker som smeller seg i lufa fordi de tror det er rett.

''Ser du på M.Louise som gal fordi hun tror på og har kontakt med engler?''

Nei.

Gjest xbellax
Skrevet

Det kan være..

For meg finnes det ingen rett og gal Gud,Gud bare er..det som er.

Det er faktisk en fin tanke, jeg liker den. Jeg tror ikke selv, jeg er nok mer typen som trenger litt håndfaste bevis men jeg utelukker ikke at han eller hun(!) finnes, og jeg respekterer selvsagt andres tro.

Skrevet

''Jeg tror det er fordommer mot folk som ikke er A4,hva tenker du om det?''

Fordommer finnes det nok av. Jeg har selv mine fordommer, Men kanskje man budre bli flinkere til å jobbe med seg selv.

''Har du respekt for andre mennesker?''

Ja, de aller fleste.

''Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?''

Jo, man burde respektere det. Men å forstå det er en annen ting.

Men så er det litt hvordan mennesker praktiserer sin tro også da.

Jeg har ingen respekt for mennesker som smeller seg i lufa fordi de tror det er rett.

''Ser du på M.Louise som gal fordi hun tror på og har kontakt med engler?''

Nei.

Jeg mener ikke at å gjøre seg selv og andre vondt skal respekteres..

Skrevet

Det er faktisk en fin tanke, jeg liker den. Jeg tror ikke selv, jeg er nok mer typen som trenger litt håndfaste bevis men jeg utelukker ikke at han eller hun(!) finnes, og jeg respekterer selvsagt andres tro.

Det er bra,jeg respekterer at folk ikke tror også. Hadde en fin samtale i går med en som ikke trodde på noe,men vi respekterte hverandre fordet.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg mener ikke at å gjøre seg selv og andre vondt skal respekteres..

Men det som gleder noen, sårer andre....

Skrevet

Men det som gleder noen, sårer andre....

Man skal gjøre mot sin neste som man vil de skal gjøre mot deg,mener jeg er kloke ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...