Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Man skal gjøre mot sin neste som man vil de skal gjøre mot deg,mener jeg er kloke ord.

Kloke ord ja..

Når jeg tenker meg om, respekterer jeg folks tro, men ikke alle handlinger.

:0)

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

6

• morsan

3

• Mrs D

3

• Luska

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kloke ord ja..

Når jeg tenker meg om, respekterer jeg folks tro, men ikke alle handlinger.

:0)

Enig!

Skrevet

''Har du respekt for andre mennesker?''

Ja. Det at man har fordommer er ikke ensbetydende med mangel på respekt.

Skrevet

PÅ alternative nettsteder er de åpne for diskusjon.

Ja, men de fleste ønsker ikke å diskutere vitenskapelige fakta. De ønsker å diskutere følelser, selvopplevde situasjoner og historier de har hørt av en venn som har en venn.

Skrevet

Ja, men de fleste ønsker ikke å diskutere vitenskapelige fakta. De ønsker å diskutere følelser, selvopplevde situasjoner og historier de har hørt av en venn som har en venn.

Ok. Men på paranormal.no er det fol som tror på vitenskap også som er med og diskuterer...

Skrevet

Ok. Men på paranormal.no er det fol som tror på vitenskap også som er med og diskuterer...

De tror på vitenskap OG overnaturlige fenomener? De to "trosretningene" motsier hverandre ganske kraftig...

Skrevet

De tror på vitenskap OG overnaturlige fenomener? De to "trosretningene" motsier hverandre ganske kraftig...

Det er et forum med ulike folk,ergo ulike syn..

Skrevet

Det er et forum med ulike folk,ergo ulike syn..

Vel - poenget mitt står fremdeles ved. Det går ikke an å stole på vitenskap, samtidig som man tror på overnaturlige fenomener. Så jeg betviler at slike mennesker finnes.

Forøvrig har ikke jeg personlig interesse av å diskutere med religiøse og andre overtroiske mennesker. De får føle/tro hva de ønsker for min del, jeg har ingen planer om å redde verden.

Skrevet

Vel - poenget mitt står fremdeles ved. Det går ikke an å stole på vitenskap, samtidig som man tror på overnaturlige fenomener. Så jeg betviler at slike mennesker finnes.

Forøvrig har ikke jeg personlig interesse av å diskutere med religiøse og andre overtroiske mennesker. De får føle/tro hva de ønsker for min del, jeg har ingen planer om å redde verden.

Har ikke sagt at de tror på vitenskap og overnaturlige ting,det finnes skeptikere også på slike forum. Og det er bare sundt!

Gjest svava
Skrevet

Som morsan sier, du har spørsmål til atskillige tråder. Men - jeg velger meg denne:

''Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?''

Jeg kan ikke respektere Jehovas Vitner, all den tid det i deres tro/overbevisning ikke skal tas imot blodoverføring. Ergo, de velger aktivit å drepe sine egne barn om en ulykke er ute. Det kan jeg aldri respektere.

Eksempelvis.

Jeg respekterer heller ikke fanatisk kristne i _religionens_ navn.

Mennesker som skal ha min respekt, må "fortjene" den. Ingen får respekt kun i kraft av sitt navn/sin posisjon.

''Mennesker som skal ha min respekt, må "fortjene" den. ''

Hos meg er det omvendt: Alle har i utgangspunktet min respekt, det er ikke noe man skal gjøre seg fortjent til. Men det hender at en og annen mister min respekt etterhvert som jeg blir kjent med dem.....

Skrevet

''Det går ikke an å stole på vitenskap, samtidig som man tror på overnaturlige fenomener.''

Og hvem har bestemt det? Jeg tror det er meget mulig.

Skrevet

''Det går ikke an å stole på vitenskap, samtidig som man tror på overnaturlige fenomener.''

Og hvem har bestemt det? Jeg tror det er meget mulig.

Det er selvmotsigende. Enten stoler man på vitenskapen og virkelighetsorienterer seg etter den, ellers så tror man at vitenskapen kun kan påvise/bekrefte en liten del av verden vi lever i.

Skrevet

Det er selvmotsigende. Enten stoler man på vitenskapen og virkelighetsorienterer seg etter den, ellers så tror man at vitenskapen kun kan påvise/bekrefte en liten del av verden vi lever i.

Jeg tror på vitenskapen, men samtidig er jeg overbevist om at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare i dag. Ser ikke noen motsetning jeg, men det er nå så. :o)

Skrevet

Jeg tror på vitenskapen, men samtidig er jeg overbevist om at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare i dag. Ser ikke noen motsetning jeg, men det er nå så. :o)

Ser heller ingen motsetning her. Det vi i dag kaller overtro, kan jo meget vel være noe som kan bevises vitenskapelig senere?

Mrs. Wallace
Skrevet

Hos meg er det omvendt: Alle har i utgangspunktet min respekt, det er ikke noe man skal gjøre seg fortjent til. Men det hender at en og annen mister min respekt etterhvert som jeg blir kjent med dem.....

Helt enig. :o)

Skrevet

Jeg mente det ikke slik at du ikke kan stole på vitenskapen overhodet om du også er overtroisk :)

Jeg mente at de som virkelighetsorienterer seg etter vitenskapen alene, naturligvis ikke kan være hverken overtroiske eller religiøse.

candyqueen_83
Skrevet

Som morsan sier, du har spørsmål til atskillige tråder. Men - jeg velger meg denne:

''Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?''

Jeg kan ikke respektere Jehovas Vitner, all den tid det i deres tro/overbevisning ikke skal tas imot blodoverføring. Ergo, de velger aktivit å drepe sine egne barn om en ulykke er ute. Det kan jeg aldri respektere.

Eksempelvis.

Jeg respekterer heller ikke fanatisk kristne i _religionens_ navn.

Mennesker som skal ha min respekt, må "fortjene" den. Ingen får respekt kun i kraft av sitt navn/sin posisjon.

Jeg tror ikke JV har lov til å nekte barna blodoverføring nå? Er det ikke kun de over 18 år?

Gjest man er som man er
Skrevet

Jeg tror og mener at folk som ikke er A4 og velger kontroversielle veier å gå, må tåle at folk ser skjevt på dem. Og er de så tøffe at de velger å gå andre veier enn oss "vanlig dødelige", så takler de nok greit å bli sett skjevt på også.

"folk som ikke er A4 og velger kontroversielle veier å gå, må tåle at folk ser skjevt på dem. Og er de så tøffe at de velger å gå andre veier enn oss "vanlig dødelige", så takler de nok greit å bli sett skjevt på også."

Det er jeg grunnleggende uenig i. Folk kan som regel ikke noe for at de er annerledes enn "mengden". De er ikke noe mindre sårbare enn deg, eller har mindre behov for respekt.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg tror ikke JV har lov til å nekte barna blodoverføring nå? Er det ikke kun de over 18 år?

"Loven" deres ble endret i 2000, så nå kan de motta blodoverføring uten å bli utstøtt.

Så - da er JV bare en vanlig sekt. Ja-ja.

Gjest ViViola
Skrevet

Det var en veldig god måte å si det på, ja, og i grunnen det samme som jeg mener.

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...