Lillemus Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Snart er det første tiåret på 2000-tallet gått og hva vil vi huske fra det? De fleste av oss har vel klare minner / formeninger om hva vi ser for oss når vi sier 50-tallet, 60-tallet osv, men hva med 2000-2010-tallet? Hva skal vi forresten kalle denne perioden!? Jeg synes ikke det er noe nytt og annerledes, men stort sett "70-tallet er in i år!" eller "I år skal det være 80-talls!" Men det er godt mulig det er jeg som begynner å bli gammel... ;o) 0 Siter
Gjest mølla Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Moten har i alle fall vært preget av økonomisk oppgangstid, og vi har sett at Hvermansen har tatt seg råd til dyre designerklær og vesker og luksusting i hjemmet selv om huset er belånt til pipa og de må jobbe mye. Fasade og comfort er viktig for mange. Samtidig har musikktrendene gått i en "dypere" retning, med mange singer/songwriters som dyrker melankolien, og vi er midt i en bølge av ny åndelighet. "Den nyrike forvirringstida"? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Moten har i alle fall vært preget av økonomisk oppgangstid, og vi har sett at Hvermansen har tatt seg råd til dyre designerklær og vesker og luksusting i hjemmet selv om huset er belånt til pipa og de må jobbe mye. Fasade og comfort er viktig for mange. Samtidig har musikktrendene gått i en "dypere" retning, med mange singer/songwriters som dyrker melankolien, og vi er midt i en bølge av ny åndelighet. "Den nyrike forvirringstida"? Jeg vedder ganske mye på at dette tiåret blir knyttet til design (innenfor både møbler og klær) og teknologiske duppedingser. "Alle" vil huske det som om de hadde iPod, mp3-spillere, laptoper, Wii, PlayStation, Luis Vuitton-vesker og internasjonale merkeklær, enten man hadde det eller ikke. Sånn er det alltid - "alle var på sex pistols-konsert i Trondheim i 1977, selv om de solgte bare 400 biletter... Så hadde vi hvite vegger hjemme, og firkantede sofaer, og vi kjøpte orginale litogtrafier for å henge på veggene. Vi hadde stålbestikk som penbestikk, ikke lenger sølv, og vi reiste til langt-vekk-i-stan på ferie. På sommeren var vi gjerne innom et par festivaler Og mens vi shoppet som gale sorterte vi søppel og snakket om bærekraftighet og miljøvern. Dessuten vil vi huske at fjortisene sagget. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Moten har i alle fall vært preget av økonomisk oppgangstid, og vi har sett at Hvermansen har tatt seg råd til dyre designerklær og vesker og luksusting i hjemmet selv om huset er belånt til pipa og de må jobbe mye. Fasade og comfort er viktig for mange. Samtidig har musikktrendene gått i en "dypere" retning, med mange singer/songwriters som dyrker melankolien, og vi er midt i en bølge av ny åndelighet. "Den nyrike forvirringstida"? Obs, min skulle til Lillemus... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Jeg bare gleder meg til vi kan si "tjue ti" i steden for det tunge "to tusen og ni" 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Ellers antar jeg 2000-tallet (dvs. 2000-2010) vil bli husket som tiåret da minimalismen ble folkesmaken. Forøvrig enig at det har vært veldig mye retro-greier de siste årene, de tidligere tiårene har passert revy etter tur. 0 Siter
Gjest for eks empel Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Minimalisme Stål-hvitevarer Tunika 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.