Gjest Kontorrotten Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Hvilke jobber som ikke krever nye utdannelse kan man få hvor man tjener 400 000? Ikke salgsjobb. 0 Siter
Gjest garantert Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 El-fag? Olje-industrien? Oljeindustrien krever høye utdannelser nå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Håndverker som rørlegger eller elektriker? Men det tar jo noen år med skole og lære da, selv om det ikke er høyere utdannelse. Forøvrig kan man fort tjene 400.000 på diverse private kontorjobber om man er flink og driftig. 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Oljeindustrien krever høye utdannelser nå. Jeg kjenner en som nettopp fikk jobb i nordsjøen.Han har ikke høyere utdanning. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Det er neimen ikkje lett i disse dager. 400 000.- er relativt mye penger. 0 Siter
Gjest kontorrotten Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Ikke hvis du sjekker hva gjennomsnittslønnen i norge såkalt er. Den var vistnok på 350 000 for en god stund siden. Og jeg vil gjerne tjene litt over gjennomsnittet. 0 Siter
Gjest garantert Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Jeg kjenner en som nettopp fikk jobb i nordsjøen.Han har ikke høyere utdanning. Neida, de trenger selvfølgelig fortsatt ansatte i forpleiningsavdelingene, elektrikere, rørlegger osv uti der, det er jo egentlig ingen "høyere" utdanning. Men ut fra det jeg jobber med i denne industrien, så krever de høyere og høyere utdanninger. 0 Siter
Gjest Kopernikus Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Forsøk deg innen mafiaen. Hvis du søker en ordinær jobb vil det innebære uendelig mye overtid. 0 Siter
Gjest I idretten Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, men da må du være villig til å jobbe ræva av deg. Reise mye, ha et sinnsykt press fra både ledelse i eget særforbund og medlemsklubber, ofre fridager, ferier og helger for klubber som "bare må" snakke med deg osv. Dessuten må du kunne noe, da, som idretten virkelig trenger, selv om du ikke har mye formell kompetanse. Også bør du ha praktisert den idretten du søker deg inn mot. Høres det fristende ut, eller? 0 Siter
Gjest fullt mulig Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Det kommer nok litt an på hvor i landet du bor også, men det er høyst mulig. Dokumentkontroll kan være lukrativt. Hvis du f.eks jobber for et konsulentfirma, kan du tjene nokså greit. Ifølge Kelly i Stavanger, så ligger startlønnen på ca. 180 kr pr time og oppover. Jeg jobber selv med teknisk dokumentasjon, er selvlært og har hatt ca. 370 000 i grunnlønn som fast ansatt. Fikk inn en assistent via byrå og han fikk 180 pr. time, uten erfaring eller forkunnskaper. Nå har jeg fått internt opprykk og får omlag 450 000 pr. år, i tillegg må det påregnes rundt 250-300 overtidstimer. Jeg har kun 1,5 års skolegang utenom grunnskolen, så det er fullt mulig å "jobbe" seg opp. Er forøvrig 33 år og kvinne, men jobber i et mannsdominert yrke innen oljeindustrien. 0 Siter
to-barns-mamman Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Dumme meg - etter 30 års ansientitet, fire års høgskole og nå over 10 i samme jobb, og jeg tjener "bare" 370.000. Men jeg har en sikker jobb i det offentlige :-))) Og jeg har en god jobb, koser meg og har det trivelig på jobb. Har forferdelig mye å gjøre, men det er bare gøy. Lykke til med leting av den perfekte og godt lønnede jobben da;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, men da må du være villig til å jobbe ræva av deg. Reise mye, ha et sinnsykt press fra både ledelse i eget særforbund og medlemsklubber, ofre fridager, ferier og helger for klubber som "bare må" snakke med deg osv. Dessuten må du kunne noe, da, som idretten virkelig trenger, selv om du ikke har mye formell kompetanse. Også bør du ha praktisert den idretten du søker deg inn mot. Høres det fristende ut, eller? ''I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, '' Nå kjenner jeg så mye til idrettsadministrasjon, men jeg har mine tvil om at bransjen er lønnsledende *S* 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Sitat: "Gjennomsnittlig månedslønn for alle lønnsmottakere var 32 300 kroner i 2007" http://www.ssb.no/lonn/ Les litt lønnsstatistikk på denne siden, så får du en formening om hvilke yrker, som har bra betalt. 0 Siter
Gjest I idretten Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 ''I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, '' Nå kjenner jeg så mye til idrettsadministrasjon, men jeg har mine tvil om at bransjen er lønnsledende *S* Jeg har jobbet i idretten, på særforbundsnivå, uten formell kompetanse. Jeg hadde 390 000,- da jeg slutta for 3 år siden, og jeg var ikke høyest lønnet i mitt forbund. Og mitt forbund var et lite forbund. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har jobbet i idretten, på særforbundsnivå, uten formell kompetanse. Jeg hadde 390 000,- da jeg slutta for 3 år siden, og jeg var ikke høyest lønnet i mitt forbund. Og mitt forbund var et lite forbund. Ok, det er sikkert mulig, men generelt ville jeg tro pengene satt litt løsere i f.eks. olje- eller konsulentbransjen *S* 0 Siter
Gjest I idretten Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Ok, det er sikkert mulig, men generelt ville jeg tro pengene satt litt løsere i f.eks. olje- eller konsulentbransjen *S* Tror alle andre bransjer har blitt mye mer opptatt av utdanning. I idretten kan man fortsatt klare seg med et kjent navn og/eller en måtelig idrettslig karriere. 0 Siter
Gjest uvitende person Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Det kommer nok litt an på hvor i landet du bor også, men det er høyst mulig. Dokumentkontroll kan være lukrativt. Hvis du f.eks jobber for et konsulentfirma, kan du tjene nokså greit. Ifølge Kelly i Stavanger, så ligger startlønnen på ca. 180 kr pr time og oppover. Jeg jobber selv med teknisk dokumentasjon, er selvlært og har hatt ca. 370 000 i grunnlønn som fast ansatt. Fikk inn en assistent via byrå og han fikk 180 pr. time, uten erfaring eller forkunnskaper. Nå har jeg fått internt opprykk og får omlag 450 000 pr. år, i tillegg må det påregnes rundt 250-300 overtidstimer. Jeg har kun 1,5 års skolegang utenom grunnskolen, så det er fullt mulig å "jobbe" seg opp. Er forøvrig 33 år og kvinne, men jobber i et mannsdominert yrke innen oljeindustrien. Hva gjør egentlig en som driver med dokumentkontroll? 0 Siter
Gjest fullt mulig Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 Hva gjør egentlig en som driver med dokumentkontroll? Det varierer. Selv sitter jeg i et ettermarked, dvs. at vi utfører et type arbeid og når den er ferdig, setter jeg sammen dokumentasjonen og distribuerer ut til kunden. Dette kan bestå av arbeidsrapporter, materialsertifikater, div. testpapirer. Ellers kan det være f.eks bygningsarbeid innen forskjellige disipliner. Her må tegninger oppdateres etter siste revisjon, de skal sendes videre for godkjenning, registreres inn i forskjellige system. Det er en kopiering og scanning osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.