Gå til innhold

Hvor får man jobb med lønn 400 000?

Anbefalte innlegg

Gjest Kontorrotten
Skrevet

Hvilke jobber som ikke krever nye utdannelse kan man få hvor man tjener 400 000? Ikke salgsjobb.

Gjest garantert
Skrevet

El-fag? Olje-industrien?

Oljeindustrien krever høye utdannelser nå.

Gjest Elextra
Skrevet

Håndverker som rørlegger eller elektriker?

Men det tar jo noen år med skole og lære da, selv om det ikke er høyere utdannelse.

Forøvrig kan man fort tjene 400.000 på diverse private kontorjobber om man er flink og driftig.

Gjest et forslag
Skrevet

Oljeindustrien krever høye utdannelser nå.

Jeg kjenner en som nettopp fikk jobb i nordsjøen.Han har ikke høyere utdanning.

Skrevet

Det er neimen ikkje lett i disse dager.

400 000.- er relativt mye penger.

Gjest kontorrotten
Skrevet

Ikke hvis du sjekker hva gjennomsnittslønnen i norge såkalt er. Den var vistnok på 350 000 for en god stund siden. Og jeg vil gjerne tjene litt over gjennomsnittet.

Gjest garantert
Skrevet

Jeg kjenner en som nettopp fikk jobb i nordsjøen.Han har ikke høyere utdanning.

Neida, de trenger selvfølgelig fortsatt ansatte i forpleiningsavdelingene, elektrikere, rørlegger osv uti der, det er jo egentlig ingen "høyere" utdanning.

Men ut fra det jeg jobber med i denne industrien, så krever de høyere og høyere utdanninger.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Forsøk deg innen mafiaen. Hvis du søker en ordinær jobb vil det innebære uendelig mye overtid.

Gjest I idretten
Skrevet

I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, men da må du være villig til å jobbe ræva av deg. Reise mye, ha et sinnsykt press fra både ledelse i eget særforbund og medlemsklubber, ofre fridager, ferier og helger for klubber som "bare må" snakke med deg osv.

Dessuten må du kunne noe, da, som idretten virkelig trenger, selv om du ikke har mye formell kompetanse. Også bør du ha praktisert den idretten du søker deg inn mot.

Høres det fristende ut, eller?

Gjest fullt mulig
Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor i landet du bor også, men det er høyst mulig.

Dokumentkontroll kan være lukrativt. Hvis du f.eks jobber for et konsulentfirma, kan du tjene nokså greit.

Ifølge Kelly i Stavanger, så ligger startlønnen på ca. 180 kr pr time og oppover.

Jeg jobber selv med teknisk dokumentasjon, er selvlært og har hatt ca. 370 000 i grunnlønn som fast ansatt.

Fikk inn en assistent via byrå og han fikk 180 pr. time, uten erfaring eller forkunnskaper.

Nå har jeg fått internt opprykk og får omlag 450 000 pr. år, i tillegg må det påregnes rundt 250-300 overtidstimer.

Jeg har kun 1,5 års skolegang utenom grunnskolen, så det er fullt mulig å "jobbe" seg opp.

Er forøvrig 33 år og kvinne, men jobber i et mannsdominert yrke innen oljeindustrien.

to-barns-mamman
Skrevet

Dumme meg - etter 30 års ansientitet, fire års høgskole og nå over 10 i samme jobb, og jeg tjener "bare" 370.000. Men jeg har en sikker jobb i det offentlige :-))) Og jeg har en god jobb, koser meg og har det trivelig på jobb. Har forferdelig mye å gjøre, men det er bare gøy.

Lykke til med leting av den perfekte og godt lønnede jobben da;-)

Gjest Elextra
Skrevet

I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, men da må du være villig til å jobbe ræva av deg. Reise mye, ha et sinnsykt press fra både ledelse i eget særforbund og medlemsklubber, ofre fridager, ferier og helger for klubber som "bare må" snakke med deg osv.

Dessuten må du kunne noe, da, som idretten virkelig trenger, selv om du ikke har mye formell kompetanse. Også bør du ha praktisert den idretten du søker deg inn mot.

Høres det fristende ut, eller?

''I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, ''

Nå kjenner jeg så mye til idrettsadministrasjon, men jeg har mine tvil om at bransjen er lønnsledende *S*

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Gjennomsnittlig månedslønn for alle lønnsmottakere var 32 300 kroner i 2007"

http://www.ssb.no/lonn/

Les litt lønnsstatistikk på denne siden, så får du en formening om hvilke yrker, som har bra betalt.

Gjest I idretten
Skrevet

''I idrettsadministrasjon på særforbundsnivå _kan_ du få det til, ''

Nå kjenner jeg så mye til idrettsadministrasjon, men jeg har mine tvil om at bransjen er lønnsledende *S*

Jeg har jobbet i idretten, på særforbundsnivå, uten formell kompetanse. Jeg hadde 390 000,- da jeg slutta for 3 år siden, og jeg var ikke høyest lønnet i mitt forbund. Og mitt forbund var et lite forbund.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har jobbet i idretten, på særforbundsnivå, uten formell kompetanse. Jeg hadde 390 000,- da jeg slutta for 3 år siden, og jeg var ikke høyest lønnet i mitt forbund. Og mitt forbund var et lite forbund.

Ok, det er sikkert mulig, men generelt ville jeg tro pengene satt litt løsere i f.eks. olje- eller konsulentbransjen *S*

Gjest I idretten
Skrevet

Ok, det er sikkert mulig, men generelt ville jeg tro pengene satt litt løsere i f.eks. olje- eller konsulentbransjen *S*

Tror alle andre bransjer har blitt mye mer opptatt av utdanning. I idretten kan man fortsatt klare seg med et kjent navn og/eller en måtelig idrettslig karriere.

Gjest uvitende person
Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor i landet du bor også, men det er høyst mulig.

Dokumentkontroll kan være lukrativt. Hvis du f.eks jobber for et konsulentfirma, kan du tjene nokså greit.

Ifølge Kelly i Stavanger, så ligger startlønnen på ca. 180 kr pr time og oppover.

Jeg jobber selv med teknisk dokumentasjon, er selvlært og har hatt ca. 370 000 i grunnlønn som fast ansatt.

Fikk inn en assistent via byrå og han fikk 180 pr. time, uten erfaring eller forkunnskaper.

Nå har jeg fått internt opprykk og får omlag 450 000 pr. år, i tillegg må det påregnes rundt 250-300 overtidstimer.

Jeg har kun 1,5 års skolegang utenom grunnskolen, så det er fullt mulig å "jobbe" seg opp.

Er forøvrig 33 år og kvinne, men jobber i et mannsdominert yrke innen oljeindustrien.

Hva gjør egentlig en som driver med dokumentkontroll?

Gjest fullt mulig
Skrevet

Hva gjør egentlig en som driver med dokumentkontroll?

Det varierer. Selv sitter jeg i et ettermarked, dvs. at vi utfører et type arbeid og når den er ferdig, setter jeg sammen dokumentasjonen og distribuerer ut til kunden.

Dette kan bestå av arbeidsrapporter, materialsertifikater, div. testpapirer.

Ellers kan det være f.eks bygningsarbeid innen forskjellige disipliner.

Her må tegninger oppdateres etter siste revisjon, de skal sendes videre for godkjenning, registreres inn i forskjellige system. Det er en kopiering og scanning osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...