Gå til innhold

Kursbevis vs sertifikat

Anbefalte innlegg

Gjest kursbeviset
Skrevet

Kursbevis er for alltid, mens sertifikat har begrenset gyldighet? Noen for eller i mot denne påstanden?

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg bruker ikke de begrepene som deg nei. For meg er kursbevis nettopp et bevis på at du har deltatt på et kurs,uavhengig av innhold. Et sertifikat derimot, innebærer alltid innebærer både teori/ metode, praksis og en godkjent test. Du sertifiseres etter å ha bestått testen. Du sertifiseres ikke bare for å kunne kjøre bil, men også for å kunne utrede barn etter en bestemt metode, foreksempel.

Gjest kursbeviset
Skrevet

Jeg bruker ikke de begrepene som deg nei. For meg er kursbevis nettopp et bevis på at du har deltatt på et kurs,uavhengig av innhold. Et sertifikat derimot, innebærer alltid innebærer både teori/ metode, praksis og en godkjent test. Du sertifiseres etter å ha bestått testen. Du sertifiseres ikke bare for å kunne kjøre bil, men også for å kunne utrede barn etter en bestemt metode, foreksempel.

ja, klart, sånn er det! :-) har tenkt litt for mye i dag til å tenke logisk................ :-)

Skrevet

Kursbevis er bare et bevis på at du en gang i tiden har gjennomført et kurs, og vil jo derfor i praksis være for alltid.

Hva slags sertifikat tenker du på? Førerkort er ikke for alltid, det kan trekkes tilbake ved alvorlige brudd på trafikkreglene, hvis du blir syk, hvis du ikke får godkjent legeattest etter at du har fylt 70. Men jeg er ikke sikker på at dette gjelder alle typer av sertifikater.

En større forskjell vil jeg si ligger i at det er visse kvalitetskrav som må oppfylles for å få et sertifikat. Et kursbevis sier strengt tatt ikke mer enn at du har vært til stede på kurset, du trenger ikke ha fått med deg noe som helst av det som har foregått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...