Gå til innhold

klappsete i bil

Anbefalte innlegg

Gjest med magebelte
Skrevet

jeg lurer på om det er regler for hvem som kan sitte i klappseter i en bil, tenker da på barn/voksne.

Gjest ViViola
Skrevet

Det bør vel helst være den i familien som ingen liker, eksempelvis onde tante Magda eller fyllebøtta onkel Stein. Det er vel ikke akkurat den tryggeste plassen i bilen, samt at magebelte gjerne gjør ting verre enn det er nødvendig.

Men om det er noen _regel_ på det, se det vet jeg ikke.

Skrevet

Håper du får svar...ville bare si godnatt tror jeg, for nå leste jeg klapsete bil (som kvapsete) Jadda ;)

candyqueen_83
Skrevet

Håper du får svar...ville bare si godnatt tror jeg, for nå leste jeg klapsete bil (som kvapsete) Jadda ;)

Og jeg trodde det stod klapsete i bil :o) Lurte fælt på hva innlegget handlet om .. Hehe

Skrevet

Hvis det er tilfelle som ViViola sier, at det kun er magebelte der skal i alle fall ikke barn sitte der!!! Egentlig er det da ikke egnet for noen, men det er vel en annen sak. Magebelter er farlige og sykehusene får hvert år inn flere barn som har alvorlige indre skader etter bruk av magebelte.

Gjest med magebelte
Skrevet

Hvis det er tilfelle som ViViola sier, at det kun er magebelte der skal i alle fall ikke barn sitte der!!! Egentlig er det da ikke egnet for noen, men det er vel en annen sak. Magebelter er farlige og sykehusene får hvert år inn flere barn som har alvorlige indre skader etter bruk av magebelte.

jeg ønsker å vite litt mer om hva loven sier om klappseter og magebelter. her jeg bor er ungene våre med på endel aktiviteter hvor det blir satt opp kjøreliste for hvem som kjører. jeg ønsker ikke å ha mine barn i bil med klappsete og magebelter. da vil jeg heller kjøre flere ganger selv.

Skrevet

Det bør vel helst være den i familien som ingen liker, eksempelvis onde tante Magda eller fyllebøtta onkel Stein. Det er vel ikke akkurat den tryggeste plassen i bilen, samt at magebelte gjerne gjør ting verre enn det er nødvendig.

Men om det er noen _regel_ på det, se det vet jeg ikke.

Det er det beste svaret jeg har lest på lenge:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Det er det beste svaret jeg har lest på lenge:-)

He-he, forhåpentligvis har jeg ikke fornærmet noen - det var ikke meningen i alle fall.

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

jeg ønsker å vite litt mer om hva loven sier om klappseter og magebelter. her jeg bor er ungene våre med på endel aktiviteter hvor det blir satt opp kjøreliste for hvem som kjører. jeg ønsker ikke å ha mine barn i bil med klappsete og magebelter. da vil jeg heller kjøre flere ganger selv.

Sjekk på trygg trafikk sine sider, eller ring dem. De vet!

(Og jeg er helt enig med deg, jeg hadde heller kjørt mange ganger framfor at ungen min skulle sitte med magebelte.)

Skrevet

Når det gjelder magebelter og barn nekter jeg å ha barn sittende i midten bak der jeg bare har magebelte i bilen. Spiller ingen rolle hva loven sier så lenge barnet kan bli meget alvorlig skadet av den typen seler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...